דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופרבוס

הקרב על הנהגים / "צריך לקרוא לילד בשמו - אנחנו עובדי קבלן בתחבורה הציבורית"

עובדי סופרבוס ואגד תעבורה מוחים על שתנאי עבודתם פחותים מאלה של נהגי אגד ומטרופולין | "משרד התחבורה העלה את השכר השעתי לנהגי אגד בלבד" | הסכמי השכר נחתמים בין ועדי העובדים והנהלות החברות השונות עצמן

אוטובוסים של סופרבוס. נהגי החברה ישבתו יחד עם עובדי ״אפיקים״ במחאה על תנאי העסקתם (צילום: מתוך ויקימדיה)
אוטובוסים של סופרבוס. נהגי החברה ישבתו יחד עם עובדי ״אפיקים״ במחאה על תנאי העסקתם (צילום: מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות הסכמי השכר שחתמה ההסתדרות במטרופולין ובאגד, הכריז ארגון כוח לעובדים על סכסוך עבודה בחברות סופרבוס ואגד תעבורה – בטענה כי עובדיהן מופלים לעומת מקביליהם. בעוד שבמטרופולין יעלה השכר ל-44 שקלים לשעה החל מיולי הקרוב, ובאגד ל-43.5 – השכר המקובל ביתר חברות התחבורה הציבורית עומד על 39 שקלים לשעה.

"משרד התחבורה העלה לפני כחודשיים את השכר השעתי לנהגי אגד בלבד. זהו שלב נוסף בזלזול של משרד התחבורה בלמעלה ממחצית נהגי האוטובוס בארץ", מסרו בכוח לעובדים. לדבריהם מספר ניסיונות ליצור הידברות בנושא עם משרד התחבורה כשלו. במידה ולא תהיה התקדמות בשבועיים הקרובים, מתריעים בכוח לעובדים כי בכוונתם להשבית את קווי סופרבוס ואגד תעבורה בירושלים, בית שמש, נתניה, עפולה, טבריה, יקנעם, חניון שפירים, גוש עציון, מעלה אדומים ועוטף בנימין.

"התעקשות משרד התחבורה לראות בנהגים בחברות הפרטיות כנהגים שקופים איננה ברורה", אומר הארון שובש יו"ר ועד העובדים של סופרבוס ."המשרד יודע היטב שחסרים היום 3,500 נהגים, מהיכן יגיעו הנהגים הללו? אל האלימות הגואה כלפי נהגים, ואל הדרישה לתפקד כאנשי שיווק, אבטחה וסדרנים מצטרפת גם תקרת שכר מפלה. הענף בקריסה והמשרד אדיש". בכוח לעובדים קוראים גם להכיר בוותק ענפי במקצוע הנהיגה, במעבר עובדים בין החברות בעקבות המכרזים על הקווים.

"צריך לקרוא לילד בשמו – אנחנו עובדי קבלן בתחבורה הציבורית", אמר ראיד משעל, יו"ר ועד העובדים באגד תעבורה. "נהגים שעובדים 20 שנה רואים אך הוותק שלהם נרמס והם מתחילים מאפס בכל פעם שמוחלף זכיין. רוצים לגייס עוד נהגים? תכירו בוותק המצטבר שלהם". משעל קרא גם להכרה מצד הביטוח הלאומי במחלות המקצועיות הייחודיות לענף הנהיגה.

בתחילת השבוע התכנסו במשרדי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ראשי ועדים מהענף, במטרה לפעול ולגבש יחדיו הצעת חוק להסדרת מקצוע הנהיגה בישראל, בין היתר תוך התייחסות לסוגיית האלימות כלפי נהגים בישראל ולהכרת הביטוח הלאומי במחלות מקצוע. ההסכמים באגד ובמטרופולין, כוללים גם טבלת שכר על פיה נהגים בוותק של שש שנים ומעלה, יהיו זכאים לתוספת שכר נוספת בגובה אחוז בגין כל שנת ותק.

גם בחברת התחבורה הציבורית דן פרסמו מודעות המציינות כי החברה מנהלת מו"מ עם ועד העובדים במטרה לשפר את תנאי השכר. בחברת "קווים", שעובדיה מאוגדים בהסתדרות הלאומית, פרסמה ההנהלה מכתב לעובדים המציין כי החברה מנהלת מו"מ מול משרד התחבורה להעלאת שכר הנהגים גם כן. עם זאת חשוב לציין, כי בעוד שמשרד התחבורה אכן מתקצב את קווי האוטובוס – הסכמי השכר נחתמים בין ועדי העובדים והנהלות החברות השונות עצמן.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "המשרד רואה בסוגיית הנהגים, מעמדם ותנאי העסקתם, סוגיה קריטית בענף התחבורה הציבורית. נציגי הממשלה דנים עם מפעילי התחבורה הציבורית בימים אלה על תוספת מקורות להפעלת השירות בכלל, ושכר הנהגים בפרט".

תגובת החברות סופרבוס ואגד תעבורה טרם נמסרו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!