דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצועת עזה

המתיחות בדרום / מהומות יום הנכסה בעזה: עשרת אלפים הפגינו במספר מוקדים ליד הגבול

מפגינים שרפו ביום שישי האחרון צמיגים, מספר עפיפוני תבערה נשלחו לשטח ישראל | לפי משרד הבריאות הפלסטיני ארבעה אנשים נהרגו באירועים | בשבוע הבא לא מתוכננת הפגנה נוספת לפי שעה

עפיפון תבערה. מפרי סדר בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, 8 ביוני 2018 (דובר צה״ל)
עפיפון תבערה. מפרי סדר בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, 8 ביוני 2018 (דובר צה״ל)
שי ניר

כ-10,000 מפגינים התקהלו ביום שישי האחרון בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. המפגינים הבעירו צמיגים וצה"ל השתמש לדבריו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי צלפים בהתאם להוראות הפתיחה באש. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ארבעה נהרגו וכ-400 נפצעו באירועים.

מספר עפיפוני תבערה נשלחו לשטח ישראל, והציתו שריפות בחמישה מוקדים בסמוך לגבול. מצה"ל נמסר כי הוא נערך בכוחות מתוגברים לאורך הגדר ברצועה, להגנה על תושבי עוטף עזה ותשתיות ההגנה מפני ניסיונות טרור ופגיעה מצד ארגוני הטרור בראשם חמאס. עוד נמסר כי מחבלים ביצעו ירי לעבר כוח צה"ל בצפון הרצועה וזוהתה פגיעה בעמדה צה"לית, אולם. אין נפגעים לכוחותינו.

על פי מקורות פלסטינים, אין כוונה לקיים בשבוע הבא הפגנה, ויום שישי שהוא יומו הראשון של עיד אל פיטר, יוקדש לביקור פצועים.

על רקע יום הנכסה, שבו מציינים בעולם הערבי את התבוסה במלחמת ששת הימים, יום שישי הרביעי של הרמאדן  ומותה של הפרמדיקית רזאן נג'אר בשבוע שעבר, היו צפויות הפרות הסדר אתמול להיות גדולות יותר מאשר בשבועות האחרונים. בהפגנות אכן השתתפו יותר מפגינים מהשבועות האחרונים, אך העימותים לא גלשו לרמה דומה של אלימות.

שריפה שהוצתה על ידי מעפיפוני תבערה בסמוך לרצועת עזה, 8 ליוני 2018 (יונתן זינדל / פלאש 90)
שריפה שהוצתה על ידי מעפיפוני תבערה בסמוך לרצועת עזה, 8 ליוני 2018 (יונתן זינדל / פלאש 90)

אימה ואחותה של הפרמדיקית רזאן נג'אר, שנהרגה בשבוע שעבר בדרוך הרצועה, צולמו כשהן מתנדבות באוהל הרפואה בו עבדה נג'אר. אתמול פרסם דובר צה"ל בערבית בחשבון הטוויטר סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בה נראית הפרמדיקית, משליכה או מרחיקה מה שנראה כמו רימון עשן או רימון גז מדמיע שנורה לפיזור הפרת הסדר. בנוסף פיזר אתמול צה"ל כרוזים מעל עזה, בהם הוא קורא לתושבי האזור להימנע מהפגנות אלימות ליד הגדר מחר.

כוחות מתוגברים של צה"ל התפרסו בגבול הלילה במטרה לתת מענה לאפשרות של אלימות מצד המוחים בהובלת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. במקביל, סוללות כיפת ברזל שנפרסו בדרום הארץ עלולות להתמודד עם שילוב של ירי מטחי רקטות או פצמ"רים.

מפרי סדר בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, 8 ביוני 2018 (דובר צה״ל)
מפרי סדר בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, 8 ביוני 2018 (דובר צה״ל)
התקהלות ליד הגדר בעזה, 8 ביוני 2018 (AP Photo/Ariel Schalit)
התקהלות ליד הגדר בעזה, 8 ביוני 2018 (AP Photo/Ariel Schalit)

מצה"ל נמסר כי משעות הבוקר עברו למעלה מ 90,000 פלסטינים במעברים השונים מיהודה ושומרון לירושלים כחלק מתפילות הרמדאן. בנוסף, במהלך היום פקדו את מערת המכפלה שבחברון כ-8,000 מתפללים במסגרת תפילות הרמדאן.
כוחות צה״ל מצויים בכוחות מתוגברים ופועלים בשיתוף שב״כ, המנהל האזרחי, משמר הגבול ומשטרת ישראל על מנת לאפשר את תפילות הרמדאן לצד הגנה על הישובים והצירים ושמירת הסדר והביטחון בגזרה.

חיילים בסמוך לרצועת עזה, 8 ליוני 2018 (יונתן זינדל / פלאש 90)
חיילים בסמוך לרצועת עזה, 8 ליוני 2018 (יונתן זינדל / פלאש 90)

 לקראת האירועים, הטיל צה"ל באמצעות מטוסים כרוזים ברחבי רצועת עזה המזהירים מפני מהתקרבות לגדר, פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות הבטחון.

כמו בשבועות האחרונים, סימן צה"ל קו האדום כשאמר כי "לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול כל מי שמבקש לפגוע בביטחון ישראל".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!