דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זנות

המלחמה בזנות / על הכוונת: סגירת פורטלי הזנות הגדולים בישראל

הפרקליטות הגישה בקשה לסגירת 5 אתרים המפרסמים שירותי זנות, וכן את האתר "סקס פורום" בו מחליפים צרכני זנות רשמים, אתר שעמד במרכז ביקורת ציבורית קשה עם פרסום חלקים מתוכו בעמוד הפייסבוק "when he pays"

המאבק  בזנות (משמאל: פרופיל דף הפייסבוק 'when he pays', מימין:  פלאש 90)
המאבק בזנות (משמאל: פרופיל דף הפייסבוק 'when he pays', מימין: פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המאבק בזנות ברשת עולה מדרגה: מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה להסרת אתר האינטרנט "סקס אדיר", שבבעלות שרון דגני מראשון לציון, וארבעה אתרים נוספים המזוהים עימו, המפרסמים שירותים של מתן זנות. כן הוגשה בקשה להגבלת גישה לאתר האינטרנט "סקס פורום" בו נוהגים צרכני זנות לפרסם את התרשמותם מנשים המספקות שירותי מין בתשלום.

האתר "סקס פורום", שהיה בעבר חלק מפורטל צריכת הזנות "סקס אדיר", נודע בזכות פורום צרכני הזנות שלו, בו צרכני זנות רבים מפרסמים "ביקורות" לאחר צריכת זנות מנשים מסויימות, ומודיעים זה לזה על זירות זנות משתנות, ממליצים לצרוך מין מנשים מסויימות, ולא לצרוך מאחרות.

בשנים האחרונות, הוקם דף הפייסבוק "when he pays", בו מצוטטות ביקורות כאלה של צרכני זנות מתוך האתר, במטרה להציג את האופן בו צרכני זנות מתייחסים לנשים בזנות.

בנוסף לאתר סקס אדיר, הוגשה הבקשה כנגד ארבע אתרים נוספים המזוהים עימו: ליפס, סקס-פור-פרי, ישראל סקס 365 וסקסימו. בבקשה מפורטים ביטויים לעובדה שמדובר באתרים שמיועדים לצריכת זנות, וכתוב כי "חרף האמירות המיתממות המנסות להציג את אתרי האינטרנט כמפרסמי שירותים לגיטימיים, הרי שמהותם שונה, והם אינם אלא פלטפורמות לפרסום מתמשך של שירותי זנות".

עו"ד ועו"ס יעל בן סעדון, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "מזה שנים אתר 'סקס אדיר' משמש גורם מרכזי בהנעת גלגלי תעשיית הזנות בישראל. האתר מאפשר מרחב פתוח ובטוח לדבריהם החשוכים, הבוטים והאלימים ביותר של עשרות אלפי צרכני זנות. אנו מברכות על הבקשה, אך ברור כי לא די בכך – יש להעמיד את בעליהם לדין פלילי, כך שישלם על שנים של רווחים על גבן של נשים בזנות, עת שאיפשר, הפעיל ועודד מרחב מבזה שכזה."

הבקשות הוגשו בעקבות פעילות משותפת של פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל – ימ"ר ת"א. בפרקליטות מציינים כי מדובר באתרים המרכזיים והמשמעותיים ביותר בישראל בתחום של שירותי זנות, אליהם גולשים עשרות אלפי אנשים מדי חודש.

הבקשות הוגשו בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט, שנכנס לתוקף ב-26.9.2017. על פי החוק, יכול תובע מוסמך לפנות לביהמ"ש בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, לחסום גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש. החוק קובע סמכות חדשנית זו לגבי אתרי אינטרנט הכוללים פעילות עבריינית מחמישה סוגים: פעילות של ארגון טרור, פרסום תכנים פדופיליים, ארגון הימורים אסורים, סחר בסמים מסוכנים ופרסום שירותי זנות.

מאז כניסת החוק לתוקף, הוגשו 15 בקשות להסרה או הגבלת גישה אל אתרים המפרסמים שירותי זנות, ועד כה כולן התקבלו. כמו כן, הוגשו בקשות לחסימת גישה לאתרים פדופיליים שונים בהתאם לחוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!