דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / מאות עובדי משרד הביטחון הפגינו מול הקריה בת"א

העובדים מחו על החלשת העבודה המאורגנת במשרד באמצעות הוצאת עבודה למיקור חוץ והעסקת פרילנסרים | יו"ר ארגון עובדי המשרד למנכ"ל: "היית מפקד - אלה החיילים שלך, מה אתה עושה איתם?"

הפגנת עובדי משרד הבטחון מול קרית הממשלה בת"א (צילום: ניצן צבי כהן).
הפגנת עובדי משרד הבטחון מול קרית הממשלה בת"א (צילום: ניצן צבי כהן).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדי משרד הביטחון הפגינו אתמול (שלישי) מול מטה המשרד בקריה בתל אביב כנגד החלשת העבודה המאורגנת במשרד והוצאת פעילות למיקור חוץ וליועצים חיצוניים. העובדים לבשו חולצות שחורות עליהן נכתב 'מחזירים את הביטחון לעובדים', הפריחו בלונים ופיזרו 'שטרות' כסף המסמנים את בזבוז כספי הציבור. לאחר מכן צעדו העובדים במחאה לעבר משרדי חברת כוח האדם 'שביט', שם סיימו את מחאתם בשירת התקווה.

"שלא יספרו לכם סיפורים. יש למעלה מעשרת אלפים יוזרים פעילים במחשבי משרד הביטחון ועובדים יש פחות מאלפיים", אמר יו"ר ארגון עובדי המשרד, ששון פרץ. "ישנם אלפי 'יועצים' – יש לי חשבוניות אצלי של יועצים שמקבלים מעל 800 אלף שקלים בחודש. יועץ שכתב 40 עמודים שמכסחים את העובדים וקיבל על זה מיליון מאתיים אלף שקלים. אותנו חינכו שכל שקל שהולך לביטחון תורם לביטחון החיילים – הנהלת המשרד מתבלבלת ומעבירה את הכסף לחברים".

אדוני המנכ"ל הפנמנו ובגדול. אנחנו לא מייללים יותר – אנחנו שואגים בקול אחד גדול – 'לא עוד'. עד כאן. תתעורר המנכ"ל – אנחנו דוהרים קדימה בכל הכוח יחד עם ההסתדרות שאיתנו, ומוכנים למתוח את הגבולות עד הקצה

בהפגנה דיברו גם ראשים קודמים של ארגון העובדים שהעידו כי מדובר בהפגנה היסטורית, חריגה בגודלה ביחס למאבקי העשור האחרון. "כולכם מכירים אותי, אני איש של הידברות. לא מחפש מאבק", הוסיף פרץ. "אבל פה בקומה 14 לא מדברים איתנו כשווים. לא נבחרתי לנהל את משרד הביטחון אלא להגן עליכם ועל הזכויות שלכם. חובת ההנהלה לדבר עם העובדים על זכויותיהם. מנכ"ל המשרד אמר לנו שכל מה שמנהלי ותפעולי יעבור לשביט. אלף עובדים לא יעברו לשביט, אין לנו שום כוונה לאפשר זאת".
"אני קורא לך, היית מפקד – אלה החיילים שלך, מה אתה עושה איתם?", פנה סמנכ"ל המשרד לשעבר, ויקטור בר גיל – שבעברו כיהן גם כיו"ר ארגון העובדים, למנכ"ל המשרד, האלוף במיל' אודי אדם. "למה אתה לא מחבק אותם, מביא אותם אלייך, מדבר איתם? המצב הזה לא בריא לשני הצדדים. אני קורא למנכ"ל דבר עם ועד העובדים, תגיע איתם לסיכום. עזוב את כל היועצים – אתה ראש הפירמידה. אל תיתן לכדור השלג הזה להתגלגל".

אני קורא לך, היית מפקד – אלה החיילים שלך, מה אתה עושה איתם? למה אתה לא מחבק אותם, מביא אותם אלייך, מדבר איתם? המצב הזה לא בריא לשני הצדדים

"זה לא בדי.אנ.איי שלנו להפגין פה בחוץ, ולצערי ההנהלה מנצלת את זה", אמר חבר הוועד שי הלפרין. "ציפינו שידברו איתנו בתום לב, והסכמנו להימנע מצעדים ארגוניים כל עוד מדברים. ואז נדהמנו לגלות שבמהלך הדיונים המדינה מוציאה הזמנות עבודה בפטור ממכרז לחברת כוח האדם שביט, בניגוד גמור להוראות המשרד ולחוק".

הלפרין הציג בפני העובדים פוסטר עם מנטרות שלדבריו מעניק המנכ"ל לכל עובד חדש במשרד. "אדוני המנכ"ל הפנמנו ובגדול. אנחנו לא מייללים יותר – אנחנו שואגים בקול אחד גדול – 'לא עוד'. עד כאן. תתעורר המנכ"ל – אנחנו דוהרים קדימה בכל הכוח יחד עם ההסתדרות שאיתנו, ומוכנים למתוח את הגבולות עד הקצה. אודי אדם, האלוף במיל' – דווקא ממך אנחנו מצפים לדוגמא אישית: תפעל על פי המנטרות שלך. תפסיק ליילל שאין לך תקנים. תשאג בנציבות המדינה. הכי קל לפתוח חברת כוח אדם ולהעסיק מקורבים. אנחנו לא נגד פורשי צה"ל", הוסיף יו"ר הוועד, "אבל שיתחרו כשווים במכרזים".

חבר ועד עובדי משרד הבטחון שי הלפרין מציג את מנטרות המשרד (צילום: ניצן צבי כהן).
חבר ועד עובדי משרד הבטחון שי הלפרין מציג את מנטרות המשרד (צילום: ניצן צבי כהן).

החברה הממשלתית שביט הוקמה בראשית 2017 במטרה להעביר לידיה תחומי פעילות המצויים בסמכותו הייחודית של משרד הביטחון – בין היתר ניהול מערך התמלוגים, פיקוח על מכרזים והקמת מתקנים ביטחוניים מסווגים. לצד זאת מוחים העובדים כאמור כנגד התרחבות תופעת העסקתם של יועצים פרילנסרים. בשני המקרים טוענים בארגון העובדים כי מדובר במסלולים עוקפי מנהל תקין למינוי מקורבים – זאת לצד החלשת כוחם הארגוני של עובדי המשרד ופגיעה בזכויותיהם. סכסוך עבודה בנושא זה הוכרז כבר בנובמבר 2017, אולם לעת עתה טרם הניב תוצאות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!