דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תנועת הצופים

היה נכון / עובדי הצופים להורים: רואים בכם שותפינו; ההנהלה מפיצה מסרים מטעים שמטרתם לזרוע בלבול

במכתב שפרסם ועד הפעולה של עובדי התנועה, ומיועד להורי החניכים נכתב כי סכסוך העובדה הוכרז לאחר שההנהלה גררה רגליים לדבריהם, במו"מ לחתימת ההסכם הקיבוצי | "אנו מצפים מהנהלת התנועה לחדול מדרך האיומים וההפחדה ומאמינים שהתנועה צריכה להוביל ולשמש דוגמה גם ביחסה לעובדים"

נועה רפאלי מהתאגדות עובדי הצופים (צילום באדיבות המצולמת)
נועה רפאלי מהתאגדות עובדי הצופים (צילום באדיבות המצולמת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במכתב פתוח שפרסמו אתמול (שלישי) חברי ועד הפעולה של עובדי תנועת הצופים להורי החניכים, הסבירו כי הכריזו על סכסוך עבודה לאחר שהנהלת התנועה גררה רגליים במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון וניסתה לדחות את הישיבות לחודשי הקיץ עמוסי הפעילות. "זהו צעד שלא רצינו להגיע אליו אך הוא נדרש בעקבות היעדר ההתקדמות".

"באופן בלתי צפוי, העלתה השבוע הנהלת הצופים דרישה כוחנית שאינה מקובלת בעולם יחסי העבודה" הוסיפו. "ההנהלה מאיימת בהקפאה וביטול של מחנות הקיץ, במידה ולא נסכים לוויתורים מרחיקי לכת על הדרישות הצנועות ממילא שהעלינו, ולביטול סכסוך העבודה, שהוא הכלי המרכזי שמקנה לנו החוק במדינת ישראל לקידום המשא ומתן על תנאי העסקתנו. בנוסף, ההנהלה מפיצה מסרים מטעים ומאיימים שמטרתם לזרוע בלבול, וליצור דה-לגיטימציה להתאגדות. אנו רואים בכך ניסיון להלך אימים עלינו, עובדי התנועה, שהחניכים יקרים ללבם, ולהניא אותנו מלממש את זכותנו להתאגד ולדרוש את הזכויות שלנו".

"תנועת הצופים אינה מפעל פרטי, אלא תנועה חינוכית השייכת למדריכיה וחניכיה, ואמורה לשמש דוגמה ומופת לדיאלוג והידברות. אנו מצפים מהנהלת התנועה לחדול מדרך האיומים וההפחדה, ולקיים עם עובדי התנועה דיאלוג מכבד, שיהווה שיעור בדמוקרטיה לחניכינו, ומאמינים שהתנועה צריכה להוביל ולשמש דוגמה גם ביחסה לעובדים".

לדבריהם, מהלך ההתאגדות קם מתוך אמונה כי עובדי התנועה צריכים להיות אנשי חינוך מנוסים, מקצועיים, המבינים את גודל האחריות בכל תפקיד, מפעל או טיול עליו הם אחראיים – ולשם כך נדרש לדאוג לתנאי שכרם ועבודתם. "בקיץ הקרוב, עשרות אלפי הורים יפקידו בידינו, עובדי התנועה, את האחריות ליקר להם מכל – ילדיהם, חניכינו, היוצאים למפעלי הקיץ. על כן אנחנו רואים אתכם, ההורים, כשותפים הטבעיים שלנו למהלך זה, להבנה כי הדבר הנכון לחניכים ולחברי השכבה הבוגרת בכל ההנהגות, הוא עובדים טובים, מרוצים ומנוסים, שמבינים את גודל האחריות בעבודתם".

עובדי הצופים התאגדו בנובמבר האחרון, בהסתדרות, לאחר תקופה ארוכה של התלבטויות. זמן קצר לאחר תחילת ההתארגנות הגיעו להחתמת השליש הנחוץ ליציגות ופתחו במשא ומתן להסדרת תנאי העסקת העובדים כבר במפעלי הקיץ הקרובים ולקראת שנת הפעילות הקרובה. סכסוך העבודה בתנועה הוכרז לפני שבוע, ובשבוע הבא תסתיים תקופת הצינון בו, והעובדים יוכלו לנקוט צעדים ארגוניים במידה וירצו בכך. כשבועיים טרם הכרזת סכסוך העבודה, פנה יו"ר הסתדרות המעו"ף להנהלת הצופים במכתב התראה בניסיון לקדם את חתימת ההסכם הקיבוצי בלא צורך בסכסוך.

תגובת הנהלת תנועת הצופים: "הנהגת הצופים מעולם לא ביקשה להסיר את סכסוך העבודה. סכסוך עבודה הינו צעד לגיטימי בקרב ועדי עובדים והנהגת הצופים מכבדת את ההתנהלות הדמוקרטית של העובדים. הנהגת הצופים סיכמה אתמול עם נציגי הסתדרות המעו"ף ונציגי ועד העובדים על הקפאת צעדים ארגוניים עד סוף מפעלי הקיץ של התנועה במהלך חודש אוגוסט. להפתעתנו הרבה קיבלנו היום מכתב מיו״ר המעו"ף המנוגד לסיכומים שהושגו אמש עם נציגיו. במקום לכתוב שהסתדרות המעו"ף חזרה בה מהתחייבותה קיבלנו התקפה חסרת בסיס הכוללת האשמות שווא. אין לנו ספק שהסתדרות המעו"ף הבינה שהלכה רחוק מידי באיום על השבתה של תנועת הצופים בדיוק במועדים של מפעלי הקיץ ואנחנו שמחים שכעת לאחר שהבהירה את עצמה שאין בכוונתה להשבית את התנועה ילדי הצופים כמאה אלף חניכים יוכלו להנות כמו בכל שנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!