דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברק לוי

חברה ועבודה / ברק לוי, יו"ר ועד פלאפון, מונה למנכ"ל המכון למנהיגות עובדים

כך הוחלט ואושר היום (רביעי) במוסדות ההסתדרות | יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מינוי ראוי של מנהיג עובדים שהוכיח, שוב ושוב, מחויבות עמוקה לזכויות עובדים" | ב-2012 הוביל לוי את מהלך ההתאגדות בפלאפון, הראשונה בענף הסלולר

יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי (צילום: עמר כהן)
יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי (צילום: עמר כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי, מי שהוביל את התאגדות העובדים הראשונה בענף הסלולר, יהיה המנכ"ל הבא של המכון למנהיגות עובדים של ההסתדרות, כך הוחלט ואושר היום (רביעי) במוסדות ההסתדרות.

"מדובר במינוי ראוי של מנהיג עובדים שהוכיח, פעם אחר פעם, את המחויבות העמוקה שלו לזכויות העובדים" מסר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "ברק לוי, שהפך לסמל להתאגדות עובדים, יעמוד בראש המכון למנהיגות עובדים. בשם ההסתדרות, אני מאחל לברק הצלחה בתפקיד ומשוכנע כי הערכים שלאורם פעל למען העובדים עד כה, ימשיכו להנחות אותו גם בפעילות החשובה של המכון".

המכון הבינלאומי למנהיגות (צילום באדיבות המכון הבינלאומי למנהיגות)
המכון הבינלאומי למנהיגות (צילום באדיבות המכון הבינלאומי למנהיגות)

לוי עצמו מסר היו כי "האחריות לעמוד בראש הגוף הגדול בארץ האחראי לטיפוח והכשרת מנהיגי העובדים של העתיד, היא משימה גדולה וזכות אמיתית" והודה ליו"ר ההסתדרות, למוסדותיה ולוועד המנהל של המכון "על ההזדמנות ועל האמון שנתנו בי, להצעיד את המכון למנהיגות להישגים חדשים".

"אני עדיין לא נפרד מהחברים בפלאפון" הוסיף, "אבל רוצה לנצל את המעמד כדי להודות להם ולחברי הוועד הנמצאים תמיד לצדי, על שנים של עשייה משותפת ופורצת דרך למען זכויות העובדים. אין לי ספק שאוכל לתרום מהידע ומהניסיון הרב שצברתי ולהמשיך להטביע חותם על ציבור העובדים בישראל ועל המאבק המשותף למען צמצום פערים חברתיים".

ב-2012 הוביל לוי, כיום בן 43, את מאבקם הנחוש של עובדי פלאפון למימוש זכות ההתאגדות – מאבק שבעקבות הצלחתו נפתח גל התאגדויות רחב שהקיף מאות אלפי עובדים בסקטורים רבים שעד כה לא היו מאוגדים בהסתדרות.

מאבק זה זכור במיוחד בשל פסק הדין שנתנה בעניינם נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, השופטת נילי ארד – הקובע כי למעסיק אסור להביע עמדה או להתערב בהתאגדות עובדיו. פסק דין זה שאושר גם בבג"ץ הפך לאחת מההלכות המשפטיות המשמעותיות ביותר שחיזקו את מעמד העובדים בישראל והיוו אמירה נחרצת של מערכת המשפט שיוצאת להגנת זכות ההתארגנות.

מאז הקמת ועד העובדים בחברה, עמד לוי בראשו. במהלך כהונתו חתם על שני הסכמים קיבוציים בחברה, ביסס את מעמד העבודה המאורגנת בה – ואף השתתף וסייע במאבקי עובדים נוספים  על זכות התארגנות.

לוי הוא גם חבר הנהגת ההסתדרות מטעם סיעת עוגנים של ניסנקורן וחבר בהנהלת חברת העובדים. הוא בוגר לימודי הנדסאי אלקטרוניקה והוראה, ושימש בעברו כראש צוות בחטיבת ההנדסה בחברת פלאפון. לוי מתגורר בראשון לציון, נשוי ואב לארבעה.

המכון למנהיגות עובדים בבית ברל, הוקם על ידי ההסתדרות בשנת 1958, ומאז הוא משמש כמרכז ההכשרה המוביל בישראל לוועדי עובדים ולאיגודים מקצועיים מהסקטור הפרטי והציבורי. לוי יחליף בתפקיד את עמרי כהן, ששימש בתפקיד מנכ"ל המכון בארבע השנים האחרונות, ומונה לאחרונה למנכ"ל רשת בתי הדיור המוגן משען.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!