דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'יבריל רג'וב

בעיטת עונשין / התאחדות הכדורגל העולמית פתחה בהליך משמעתי נגד ג'יבריל רג'וב

לאחר ההצלחה בסיכול משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל וארגנטינה, נשיא התאחדות הכדורגל הפלסטינית נוחל מפלה כשההתאחדות העולמית תפעל נגדו בהליך משמעתי | השרה רגב: "תודה לאל" | המונדיאל ב-2026 יערך בקנדה, מקסיקו וארה"ב

ג'יבריל רג'וב, 6 ביוני 2018 (פלאש90)
ג'יבריל רג'וב, 6 ביוני 2018 (פלאש90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כחלק מההחלטות קונגרס פיפ"א, קיבלה אתמול (רביעי) התאחדות הכדורגל העולמית החלטה לפתוח בהליך משמעתי נגד נשיא ההתאחדות הפלסטינית, ג׳יבריל רג׳וב, בעקבות ההתבטאויות המסיתות שלו טרם המשחק שהיה אמור להיערך מול ארגנטינה, במסגרתן קרא לשרוף חולצות של מסי והשווה את הנעשה בישראל למה שקרה באירופה בשנות השלושים של המאה הקודמת. כזכור, ההתאחדות הישראלית הגישה לפני כשבוע וחצי תלונה רשמית בנושא לפיפ״א, שכעת תבחן את הסנקציות האפשריות נגד רג׳וב.

בנוסף, החליט קונגרס פיפ״א לדחות באופן גורף (82% מול 18%) את ההצעה של  רג׳וב, להטלת סנקציות ואף להשעות מפיפ״א התאחדות שבמדינתה יש הפרה של זכויות אזרח. מועצת פיפ״א קבעה כי סעיפים דומים כבר נכללים בתקנוני הארגון, ולכן ההצעה הפלסטינית מיותרת ועלולה להיות מנוצלת לרעה.

מונדיאל 2026 – במקסיקו, קנדה וארה"ב

הקונגרס שנפתח יום לפני תחילת המונדיאל, בחר באופן חגיגי את הצעת צפון אמריקה לארח את המונדיאל בשנת 2026. ההצעה של ארה"ב, קנדה ומקסיקו התקבלה ברוב משמעותי מול הצעת מרוקו. 134 לעומת 65 הצביעו לאירוח המשותף ו-4 נמנעו.

זהו המונדיאל הראשון בהיסטוריה שישחקו בו 48 נבחרות וארה"ב תארח 60 מתוך 80 המשחקים בטורניר, כאשר קנדה ומקסיקו יארחו 10 משחקים כ"א. 16 ערים שונות יארחו את הטורניר במקום 11 במונדיאל הקרוב ברוסיה והוא יתפרס על מרחק של כ-5,000 קילומטר מהיעד הכי צפוני בקנדה עד ליעד הכי דרומי במקסיקו. לפי הערכות מוקדמות המונדיאל בצפון אמריקה אמור להשיא רווח של 11 מיליארד דולר להתאחדות הכדורגל העולמית.

עיני: "הכדורגל הישראלי ימשיך להיות חלק מהקהילה הבינלאומית"

עופר עיני, יו״ר ההתאחדות הישראלית הגיב להחלטת ההתאחדות העולית: ״הריטואל חוזר על עצמו בכל פעם, כאשר רג׳וב מנסה להוביל להחלטות בפיפ״א נגד הכדורגל שלנו ונגד מדינת ישראל. הודות לעבודה נכונה ומושכלת אנחנו מצליחים להסביר לחברים ולחברות בפיפ״א מה באמת מסתתר מאחורי ההצעות הלכאורה תמימות של מי שחצה כל קו אדום. יש לנו ידידי אמת באופ״א, בקונפדרציות האחרות ובפיפ״א ולכן רג׳וב כושל פעם אחר פעם. הכדורגל הישראלי ימשיך להיות חלק מהקהילה הבינלאומית ומדינת ישראל תמשיך ליהנות מאהדה גדולה בהתאחדות הכדורגל העולמית״.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הוסיפה "תודה לאל שפיפ"א פרסמה לפני מספר שעות את החלטתה להעמיד את רג'וב להליך משמעתי בגין התבטאויות מסיתות שגרמו לשחקני ארגנטינה לפחד ומנעו את הגעתם ארצה. אני מקווה שבסוף ההליך המשמעתי פיפ"א יוציאו כרטיס אדום לרג'וב וישלחו אותו הביתה. אין מקום לטרוריסטים המשתמשים בתפקידם ככלי פוליטי והקוראים לדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל ונגד ספורטאים. הגיע הזמן לעשות סוף לביזיון הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!