דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קשר השתיקה של ממשלות הימין בנושא העדפת מהגרים לא יהודים מבריה"מ לשעבר על פני אריתראים וסודנים

למען הבהר כל ספק: מבחינתי אין שום בעיה שגויי הארצות יבואו לישראל מכל הארצות ויגשימו את חזון ישעיה, לעלות להר אדוני בירושלים. ערוב עדות אתניות וגזעים משביח את האדם, ואין מראה משובב נפש יותר מאשר זוג מעורב. אלא שבמדינת ישראל קיימת סלקציה מעוררת שאט נפש בין זרים לבנים לבין זרים שחורים שנעשית מתחת לרדאר העיתונות שנמנעת לגעת בסוגיה הקשה ומשתפת פעולה עם האתוס הקיים לגבי עליונות הלבנים על השחורים בעולם המערבי. חלפו ימי זוהר הגזע השחור, בהם משה רבנו התחתן עם ציפורה הכושית ומרים אחותו חטפה צרעת על ביקורת בגין זה נישואיו, ושלמה המלך העדיף את מלכת שבא השחורה על פני כל אלף הנשים היפיפיות שלו. כיום, בישראל הזרים הלבנים מתקבלים כתושבים או אזרחים רצויים על פי חוק שבות, המאבד את תוקפו באופן בו הוא מיושם.

מאות אלפי אזרחים ומהגרי עבודה לא חוקיים מרוסיה, אוקראינה, מולדבה, ברית המועצות לשעבר הם זרים טהורים שבקומבינות שונות, להן שותפות המדינה והסוכנות היהודית העוצמות עין, מזייפים תעודות לפיהן הסבא או הסבתא היו יהודים, (גם אם מחקר דוחה, גזעני ושטני עלול לגלות שאבות אבותיהם השתתפו בפוגרומים ביהודים או שיתפו פעולה עם נאצים רחמנא ליצלן). האתוס הציוני שנקבע בחוק השבות מתיר רק ליהודים להתקבל לארץ או זוגות מעורבים.

בעלייה המאסיבית שנות התשעים והלאה, של מעל למיליון איש, מספר המהגרים הלא יהודים מבריה"מ לשעבר, מגיע לאחוזים מדהימים. לאחר אשרור של חלקם כיהודים במיני רמאויות וטריקים שהשלטונות בישראל עוצמים עיניים כאמור ברוב המקרים, יצירת תעודות ייחוס יהודי פיקטיבי בארץ המוצא לכל דורש הוא דבר שבשגרה-כספים רבים עוברים מיד ליד. ישראל הפכה למדינה נחשקת למהגרים מבריה"מ לשעבר. בשנות השבעים, רוב היהודים שהצליחו לצאת מבריה"מ במסגרת מסע "שלח את עמי" והגיעו לווינה, משם העדיפו את ארה"ב על ישראל. חלק קטן מאוד של יהודים ציונים באמת הגיע לישראל.

כיום, עם ההגירה מבריה"מ לשעבר מן המפורסמות היא שחלקם הולך למיסות בכנסיות, חלק האחר מחליט לזהות את עצמו כחלק מהלאום הישראלי. תושבים אחרים מגיעים כמהגרי עבודה, לרוב ללא בעיות מיוחדות. כך לדוגמא, נפוצה לאחרונה תופעת קבלי "מנקות בתים", סייעניות בגני הילדים ועוד, המספקים לכל דורש רוסיות המגיעות מבריה"מ לשעבר. נגמרו התימניות, המרוקאיות והערביות. ממשלת ישראל מבזבזת מיליארדים על מלחמה כנגד מהגרי עבודה שחורים עוצמת עין ברוב המקרים על המהגרים של פוטין ואוקראינה. הטריק הגדול הוא אשרת תייר ועוד מיני טריקים מיני, כי אחרת איך אפשר להסביר את המספר הבלתי החי כאן.

בעיית "היהודים" מתעוררת רק כאשר מי מיהם שוכל את בנו במלחמות ישראל ומסורב על ידי הרבנות להיקבר בבית קברות עברי יחד עם רעיו לנשק. אחרים חושפים את זהותם האמתית רק במותם ומעדיף קבורה בבית קברות נוצרי.

לפליטים או מהגרי עבודה שחורים מאריתראה וסודן עושים את המוות בשעה שהם מעוניינים להיקלט כאן. מספרם הוא פחות מארבעים אלף פי עשרה פחות ממהגרים לבנים מרחבי בריה"מ לשעבר המזייפים יהדות. השחורים מופלים כאן ביחס ללבנים ונתקלים בחומות אדירות בדרך לקבל תושבות. גם יהודים שחורים מהפלשמורה מעוקבים שנים רבות באתיופיה בטענה של אי יהדות.
מדוע?

א. הלובי הרוסי בכנסת חזק מאוד במסדרונות השלטון ומניסיוני יש לו אחריות לא קטנה בבלוף למען המהגרים הלבנים מבריה"מ.

ב. הסוד הכי מוסתר להשערתי: נטיית הצבעתם של חלק מהבאים מברית המועצות לשעבר היא לאומנית קיצונית, הסוגדת לשימוש בכוח כלפי האחר והזר. מדיניותו של פוטין הנערץ אהודה על חלק זה של המהגרים, הם אוהבים את ליברמן שונא הערבים כמו גם של ביבי הציניקן הנוקט באמצעי תעמולה גזענים כלפי המיעוט הערבי. אם בימין הישראלי מדובר, האם שמעתם את רבני או חברי כנסת מהבית הלאומי שומרי אמוני ישראל כביכול, יוצאים חוצץ או בלהט נגד הבלוף של חלק מעולי ברית המועצות לשעבר? ההיפך, הם מצביעים בעד בזבוז משאבים כה יקרים ל"טיפול" בשחורים האומללים.

כלומר, השיח של החלק הלאומני, המובא מברית המועצות לשעבר, והם חלק נכבד, היא אנטי מוסלמית ומכאן אנטי ערבית (להוציא מהכלל כמובן, אלה הנישאות לערבים). בשיחות עם עולים חדשים, נתקלתי בביטויים: "אתם הישראלים אינכם מכירים את המוסלמים". אני עונה להם בדרך כלל, "אתם גרתם שלושת אלפים קילומטר מהם, אני גר בתוך הערבים. מאין לכם ההיכרות האינטימית הזו?".

התשובה לקשר השתיקה היא, שהם מעניקים כוח אלקטורלי אדיר לימין. מצדי שיימשך קשר השתיקה הצבוע והמדהים הזה רק שיוחל על הפליטים או/מהגרי העבודה השחורים והפלשמורה הנמקים באתיופיה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!