דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פורט

כדורסל / לאחר ארבע עונות שחונות: מכבי תל אביב אלופת המדינה בכדורסל

גם חזרתו מעוררת המחלוקת של גלן רייס ג'וניור לסגל חולון לא הועילה | מכבי תל אביב הוכתרה כאלופת המדינה בפעם ה-52 | לאחר עונה מלאת דרמות על המגרש ומחוצה לו, הצהובים ניצחו את הפועל חולון 75:95 בגמר הפיינל פור

מכבי ת"א זוכה באליפות המדינה בכדורסל גברים (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
מכבי ת"א זוכה באליפות המדינה בכדורסל גברים (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר ארבע שנים של הפסקה, מכבי ת"א החזירה לעצמה את תואר אלופת המדינה, לאחר שגברו במשחק חד צדדי על הפועל חולון 75:95 בגמר הפיינל פור. למכבי ת"א זו האליפות ה-52 בתולדותיה ולחולון נשאר ליהנות מגביע המדינה ומעונה מעולה מבחינה מקצועית.

אבל מעל היכולת הטובה העונה של חולוניה, מתנוסס כתם אדיר עם חזרתו של גלן רייס ג'וניור לקבוצה. הפועל חולון, כך מסתבר, עשתה טעות קשה כשהחזירה את גלן רייס ג'וניור לקבוצה לאחר שכבר שחררה אותו מיד אחרי שנתן אגרוף לשחקן הקבוצה גיא פניני לפני חודשיים בלבד.

גלן רייס ג'וניור הפועל חולון מול מכבי אשדוד (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)
גלן רייס ג'וניור הפועל חולון מול מכבי אשדוד (צילום: עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)

מהלך המשחק

למשחק שנערך בהיכל "מנורה בטחים" הגיעו הקבוצות לאחר ניצחונות בחצי הגמר של מכבי על הפועל בדרבי התל אביבי ושל חולון על הפועל ירושליםהפועל חולון ניצחה העונה 3 פעמים את מכבי ת"א וקיוותה להצליח לנצח גם במשחק החשוב ביותר. מכבי ת"א, שנראית נהדר מאז שג'רמי פארגו חזר לקבוצה בקדנציה השלישית שלו במועדון, הצליחה לברוח כבר בתחילת המשחק עם 0:13 בדקות הראשונות. חולון נראתה לא מחוברת ומכבי ת"א ניצלה את החולשה ותקפה בכל הכוח.

היתרון הראשוני המשיך לגדול ככל שהתקדם המשחק ובמהרה ההתמודדות לה כולם ציפו הפכה לחד צדדית, כשמכבי ת"א הזכירה נשכחות מהקבוצה הדורסנית ששלטה בליגה הישראלית במשך 40 שנה וגמרה את המשחק עם יתרון 16 נק' במחצית. המחצית השניה הפכה לגארבג' טיים ארוך והמשחק נגמר בסופו של דבר עם ניצחון צהוב מוצדק בהפרש של 20 נק', 75:95 בסיום. 

מכבי ת"א זוכה באליפות המדינה בכדורסל גברים (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
מכבי ת"א זוכה באליפות המדינה בכדורסל גברים (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

את מכבי ת"א הובילו ג'ייק כהן עם 18 נק', מייקל רול עם 15 נק' ואלכס טיוס עם 10 נק' ו-14 רב'. מהצד השני טו הולוואי 20 וגלן רייס שקלע 14 נק' אבל באחוזים רעים ובמשחק לא טוב.

בסיום המשחק חגג מאמן מכבי ת"א, נבן ספאחיה, את הזכיה המתוקה בתואר בעונה קשה והפכפכה: "לא חשבתי אפילו על האליפות. רק רציתי להגיד לשחקנים שלי כמה הם טובים וכמה מגיע להם. זה היה הגמר ה-18 שלי ויש הרבה שחקנים חדשים שעבורם זה היה הגמר הראשון. יצאנו מסיטואציות קשות. יש לי הרבה ניסיון ואני חושב שהתמודדנו טוב. להתחיל משום מקום עם הרבה התלהבות והרבה עליות ומורדות. זאת העונה הכי קשה בקריירה שלי".

ג'ייק כהן שהצטיין במשחק: "זה שילוב של חודשים שלמים של עבודה, של אנשים שנשארו ביחד למרות הכל. הרבה אנשים פקפקו בנו, אמרו שאנחנו כישלון, אבל עשינו את זה וזכינו באליפות. אני שמח עבור החברים שלי. יש לנו אנשים טובים בחדר ההלבשה וזה חשוב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!