דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סין

מלחמת הסחר / סין תוקפת את מדיניות המכסים החדשה של ארה"ב אך מטילה כמה משלה

לובסטרים, וויסקי ומכוניות חשמליות הם רק חלק ממוצרי הייבוא מארה"ב שסין החליטה להחיל עליהם מכסי מגן בתגובה למדיניות של ארה"ב | עיתון סיני: "במלחמת הסחר הזו, ארה"ב היא זו שמשחקת את תפקיד התוקפן. סין תופסת את תפקיד ההגנה"

לובסטרים. הנושא החם במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין (Shutterstock)
לובסטרים. הנושא החם במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין (Shutterstock)

"מנהיגים בונים גשרים – טפשים בונים חומות" נכתב היום (שבת) במאמר המערכת של סוכנות הידיעות הממלכתית של סין 'שינוואה' בתגובה שמבטאת את העמדה המוצהרת של הממשל למכסים עליהם הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמם על ייבוא סחורות מסין לארה"ב.

ובכל זאת, סין הגיבה במכסים משלה נגד ייבוא מארצות הברית בשווי 34 מיליארד דולר, במסגרת הסכסוך עם הממשל האמריקאי. בין המוצרים עליהם יוטלו המכסים: סויה, מכוניות חשמליות וויסקי.

הממשלה הסינית הודיעה כי היא מגיבה "באופן מידתי" למכסים אותם הטיל ממשל טראמפ על ייבוא מוצרים סיניים לארה"ב. סין "לא מעוניינת במלחמת סחר" אבל "תגיב בתקיפות", אמר שר המסחר הסיני בהצהרה שליוותה את הצעד.

"במלחמת הסחר הזו, ארה"ב היא זו שמשחקת את תפקיד התוקפן. סין תופסת את תפקיד ההגנה", כך נכתב בעיתון היומי "Global Times", שמפורסם על ידי המפלגה הקומוניסטית של סין. "סין חזקה מספיק כדי להגן על חוקי המסחר ועל ההגינות". נראה כי סין מנסה להמעיט בהשלכות השליליות הפוטנציאליות על הכלכלה שלה, בכך שהיא מטילה מכסים על מוצרים אותם תוכל ייבוא ממדינות אחרות כמו ברזיל ואוסטרליה.

צעדים אלה מצטרפים להודעה מאתמול לפיה סין מתכוונת למסות ייבוא לובסטרים מארה"ב, דבר שעשוי לפגוע בשוק הייצוא המרכזי של ייצרני הלובסטר האמריקאים. ההודעה עשויה להשפיע באופן קריטי על יצרני פירות הים האמריקאים, ועל כלכלת מדינת מיין שבארה"ב שמבוססת במידה רבה על ייצור וייצוא לובסטרים. הביקוש ללובסטרים אמריקאים בסין זינק בשנים האחרונות, והייצוא לסין הפך להיות אינטרס חיוני לתעשייה האמריקאית.

פקידים סינים הודיעו על המכסים המתוכננים על לובסטרים, יחד עם מאות צעדים מתוכננים נוספים  כחלק מהחרפת הצעדים במלחמת המכסים בינה לבין ארה"ב. סין הודיעה כי היא מתכוונת להטיל את המכסים החל מהחודש הבא.

אלו חדשות גרועות מאד בעבור ייצרני הלובסטר במיין, שמייצאת לסין יותר ויותר בשנים האחרונות תודות לצמיחת מעמד הביניים ועליית הביקוש לפירות ים בסין. הייצוא ממדינת מיין לסין בשנה שעברה היה בשווי של 430 מיליון דולר. הייצוא האמריקאי של לובסטרים עלה מ-108 מיליון דולר בשנת 2016 ל-142 מיליון בשנה שעברה. לפני כעשור, ייצוא לובסטרים מארה"ב לסין כמעט ולא היה קיים.

"תעשיית הלובסטרים של מדינת מיין היא חלק בלתי נפרד מכלכלת המדינה ומחייהם של כל הקהילות שלנו", אמרו הסנטורים מטעם המדינה בהודעה משותפת. "רק לפני שבועיים, הסנטורים ממדינת מיין שמעה באופן ישיר מאנשי תעשיית הלובסטרים על הקשיים הכלכליים שמלחמת סחר עם סין עשויה להביא להם".

"אנחנו מקווים כי הלך רוח רגוע יותר יוכל להביא לפתרון", אמר מאט ג'ייקובסון, מנכ"ל חברת ייצור לובסטרים במיין. "סין היא לקוח קבוע, המכסים הם חדשות רעות מאד בשבילנו".

הודעתה של סין מגיעה בתגובה להחלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, להטיל מכסים על ייצוא סיני לאמריקה. ביום שישי הנשיא הודיע על הטלת מכסים של 25% על ייבוא בסך 50 מיליארד דולר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!