דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחוני

טרור העפיפונים / כלי טיס תקף רכב של אחד ממובילי חוליות עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה

לפנות בוקר (א') תקף צה"ל כלי רכב בצפון רצועת עזה בתגובה להמשך השימוש בעפיפוני תבערה | על-פי דיווחים פלסטיניים אמש נפצעו שלושה בני-אדם מטיל שנורה מכלי טיס בלתי מאוייש | לאורך השבת נלחמו כוחות ההצלה בכ-23 שריפות שפרצו בשל עפיפונים ובלוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה

כיבוי שריפה בשמורת ניר עם. ארכיון (צילום: רשות הטבע והגנים יואב פרחי)
כיבוי שריפה בשמורת ניר עם. ארכיון (צילום: רשות הטבע והגנים יואב פרחי)
שי ניר

לפנות בוקר (ראשון) תקף צה"ל באמצעות כלי טיס את רכבו של אחד ממובילי חוליות עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה, כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה לרצף שיגורי העפיפונים ובלוני הנפץ והתבערה אל שטחי ישראל וצה"ל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות.

נמשכת המתיחות הביטחונית בגבול עם רצועת עזה בשל עפיפוני ובלוני הטרור המועפים מתוך הרצועה לשטח ישראל. אמש(מוצ"ש) נמסר מדובר צה"ל כי בוצע ירי באמצעות כלי טיס בסמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. מקורות פלסטיניים מדווחים על שלושה פצועים מטיל שנורה מכלי טיס בלתי מאוייש.

במהלך השבת התלקחו שריפות בכחמישה מוקדים במועצה האזורית שער הנגב וכ-16 שריפות בשטח המועצה האזורית אשכול וזאת בשל טרור העפיפונים. משטרת ישראל הודיעה מוקדם יותר כי מקטע כביש בין צומת מעון לצומת בארי נחסם לתנועה בעקבות שריפה. דוברות רשות הטבע והגנים מסרה כי שריפה התלקחה בשמורת טבע ניר עם, כוחות כיבוי ופקחי רשות הטבע פעלו לכיבויה ונשרפו למעלה מ-100 דונם.

מגדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: ״עוד יום של מאבק עיקש עבר על אנשינו בשטחים הפתוחים ותחת החום הכבד כדי לבלום התפשטות האש בכלל וליישובים בפרט. כמו פעמים קודמות אנשינו עמדו במשימה חרף הקשיים. זו דוגמה לערבות ההדדית של כל אנשי הביטחון של אשכול שפועלים בשיתוף פעולה מקצועי עם כלל הגורמים. אנו מעודכנים ועדים לכך שהנושא לא נעלם מעיני מערכת הביטחון ואנו מצפים לעקביות בגישה לסיכול האיום״.

חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר בתגובה לטרור העפיפונים שנמשך השבת ואמר כי "זה היום הכי קשה בעוטף עזה מאז תחילתו של טרור העפיפונים. החום הכבד בשילוב האש, קטלניים. מטוסי כיבוי הופעלו, כבישים נחסמו והמתנדבים הצטרפו ללוחמי האש האמיצים שפועלים 24/7, כדי שהאש לא תתפשט לבסיס צה"ל ותגרום לאסון עצום. לאן זה עוד ימשיך?"

ילין פנה לקבינט בביקורת ודרש מהם שיפסיקו להוציא כותרות ויתחילו לפעול כדי לעצור את טרור העפיפונים אחת ולתמיד. "דין עפיפון כדין קסאם", הוסיף.

בלון נפץ ממולכד אותר אתמול (שישי) בשטח המועצה האזורית שער הנגב. חבלני משטרת ישראל נטרלו את הבלון. מהמשטרה נמסר כי "דיווח אחראי של עוברי אורח שהבחינו בבלון החשוד למוקד 100 מנע פגיעה באזרחים". מוקדם יותר צה"ל ביצע ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שהפריחה בלוני נפץ ולעבר כלי רכב בדרום רצועת עזה.

במשטרה מזכירים לציבור כי יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו – עפיפונים ובלונים, העלולים להכיל בקרבם גם חומר נפץ או בערה ומסכנים את שלום הציבור. בכל איתור של חפץ חשוד, בכלל זה חפצים ״תמימים״ למראית עין – יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל. יש להתרחק ולהרחיק סקרנים למרחק ביטחון של כ-50 מטרים לפחות, וכמובן – יש להותיר את הטיפול בחפץ החשוד לחבלני משטרת ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!