דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

פרשת אלון חסן / אלון חסן למפכ"ל המשטרה: פתח בחקירת עבירת שוחד בנמל אשדוד

חסן מפנה אצבע מאשימה כלפי מוטי דהן, אז בעליה של חברת "אמקו ים", שלדבריו נתן שוחד לאלדד וקסמן, אז סמנכ"ל תפעול בנמל אשדוד, וזאת כדי להשפיע על התקשרויותיה של החברה שבבעלותו עם לקוחות הנמל | פרקליטיו: "גורמים שפעלו באופן ברור לטפילת אשמות שווא על חסן"

אלון חסן (צילום ארכיון: פלאש 90).
אלון חסן (צילום ארכיון: פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אלון חסן הגיש הבוקר (ראשון) תלונה למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד מוטי דהן, אז בעליה של חברת "אמקו ים", ואלדד וקסמן, אז סמנכ"ל תפעול בנמל, בחשד לביצוע עבירות פליליות. לטענת חסן, יש לחקור את דהן בחשד למתן שוחד, עדות שקר ושיבוש מהלכי משפט, ואת וקסמן בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ושיבוש הליכי משפט.

לטענת חסן, דהן פעל לשחד את אלדד וקסמן, אז סמנכ"ל תפעול בנמל אשדוד, ולהעניק לו טובות הנאה שונות. זאת, על מנת להשפיע עליו, כבעל דרגה בכירה בנמל אשדוד, על אופן עבודת חברת "אמקו ים" שבבעלותו, והתקשרויותיה עם לקוחות הנמל.

חסן מבקש מאלשיך לפתוח בחקירה פלילית ללא כל דיחוי כנגד השניים, ומדגיש כי במהלך משפטו, שהסתיים לאחרונה בזיכויו, עלו ממצאים ברורים לחשד לביצוע עבירות של מתן שוחד מצד דהן אל וקסמן, אז מנהל בכיר בנמל אשדוד. בכתב התלונה כתב חסן כי "הראיות החמורות שבאו בפני בית המשפט וממצאי פסק הדין לא נראה שעשו רושם כלשהו על הפרקליטות והיא בשלה, בחרה להעלים עין מעבירות חמורות ביותר שבוצעו".

עורכי הדין המייצגים את חסן הסבירו כי הפניה הישירה למפכ"ל המשטרה אלשיך נעשתה לנוכח הביקורת הקשה שהופנתה כנגד יחידת להב 433, שחקרה בעבר את התיק בעניינו של חסן, ולכן נתבקש המפכ"ל לנתב את החקירה ליחידה אחרת.

בכתב התלונה ציינו עורכי דינו של חסן, עו"ד אשר אוחיון ועו"ד חן הולנדר, כי בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע במפורש כי מעשיהם של דהן ווקסמן "הם המנגינה הראשית שאליה הייתה הפרקליטות צריכה להאזין ומשום מה הפרקליטות התייחסה אליהם כרעשי רקע… מנגינה הצורמת מאוד שרק חירש יכול היה להתעלם ממנה".

לטענת עו"ד אוחיון והולנדר, "מדובר בגורמים שפעלו באופן ברור לטפילת אשמות שווא על אלון חסן תוך מסירת עדויות שקר במשטרה ובבית המשפט. הדברים ברורים כאור השמש. קיימת חשיבות ואינטרס ציבורי מובהק לחשיפת עבירות אלה".

עוד מדגישים השניים כי "נוצר כיום מצב אבסורדי לפיו, נמל אשדוד אוסר על חסן שזוכה זיכוי מוחלט בבית המשפט להיכנס בשערי הנמל ומאידך, אותו נמל אשדוד מתעלם מדברים ברורים שקבע השופט, אותו נמל מעלה טענות מוזרות לכך שהנמל צריך ללמוד את הכרעת הדין. מצופה כי לאור קיומה של תלונה חמורה לחשדות בביצוע עבירות פליליות חמורות על ידי בכיר בנמל ועל ידי חברה שעובדת כיום בנמל יאפשר הנמל את חזרתו המיידית של חסן לנמל ובמקביל עד לסיום הבדיקה תופסק עבודת החברה החשודה בפלילים בנמל".

בכתב התלונה נטען כי במהלך משפטו של חסן הודה דהן בדבר מתן שוחד לווקסמן. דהן אישר כי בזמן שוקסמן כיהן בתפקידו הציבורי בנמל אשדוד, העסיק אותו דהן כיועץ מטעמו, מימן לו נסיעה עמו לכנס שנערך בארה"ב, הכל לטובת קידום עסקו הפרטי של דהן באמצעות וקסמן. מהודאה זו חזר דהן בהמשך המשפט. לדברי באי כוחו של חסן, מדובר ב"הודאה מפורשת מצדו של נותן השוחד (בעל החברה הפרטית) בדבר מתן שוחד למקבל השוחד (המנהל הבכיר) והכל כאשר מקבל השוחד מועסק במשרה ציבורית בעלת קשר ישיר לקידום האינטרסים שמתן השוחד נועד לקדם".

עוד לטענת חסן, במסגרת הכרעת הדין שזיכתה את חסן, קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע קביעות חד משמעיות בדבר הוכחת קיומו של הקשר הפסול והעברייני שבין מוטי דהן לאלדד וקסמן.

בתלונה נטען כי "דברים מפורשים אלה במסגרת הכרעת דינו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע לא מותירים כל צל של ספק בדבר קיומו של מסד ראייתי ממשי ומגובש ביותר כנגד מוטי דהן בחשד לביצוע עבירות של מתן שוחד, מסירת עדות שקר ושיבוש מהלכי משפט". עוד נטען כי "מדובר בעבירות פליליות חמורות מסוג פשע ועל כן מתחייבת בעניינו של מוטי דהן פתיחה בחקירה פלילית לשם חקירת החשדות המובאים לעיל והעברת ממצאי החקירה לפרקליטות לשם גיבוש כתב אישום כנגד מוטי דהן באישומים פליליים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!