דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

שלום הילד / הדיון בפיקוח על המעונות נדחה; משרד העבודה: "מעתה כל אסון - באחריות האוצר"

ועדת השרים לחקיקה דחתה בשלושה שבועות את הדיון בהצעתו של השר חיים כץ, שאמורה לחול על כלל המסגרות לפעוטות - ובכללן גם הפרטיות | משרד העבודה והרווחה: "לו היה נשאל הציבור אם הוא מעדיף 'נטו מוצצים' או פיקוח, התשובה הייתה ברורה - הגנה על שלום הפעוטות"

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer  ויקימדיה קומונס)
מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) בשלושה שבועות את ההכרעה בחוק הפיקוח על מסגרות לגיל הרך, שקידם שר העבודה והרווחה חיים כץ. ההצעה נועדה להסדיר את תחום הפעלת כל מעונות היום והגנים (בהם גם הפרטיים) בגילאים 0-3 ולקבוע מי זכאי לקבל רישיון להפעלה של מעון יום ובאילו תנאים, וכן להבטיח סביבה טיפולית-חינוכית הולמת תוך מילוי צורכיהם הפיזיים, הרגשיים, החברתיים והחינוכיים של הפעוטות.

במשרד העבודה והרווחה תקפו היום בחריפות את משרד האוצר בעקבות דחיית הדיון: "לצערנו החוק לא מקודם בשל אטימות וחוסר אחריות של פקידי האוצר. מעתה כל אסון על ראשם ותחת אחריותם. לו היה נשאל הציבור מה הוא מעדיף: 'נטו מוצצים' או פיקוח, התשובה הייתה ברורה – הגנה על שלום הפעוטות". במשרד ציינו כי במשך שנים רבות מנסה המשרד לקדם את הצעת החוק לפיקוח על הגנים והמעונות, שעלה לראשונה לדיון בשנת 2012. יצוין כי גורמי מקצוע רבים סבורים כי הפיקוח צריך להיות של משרד החינוך גם בגילאים 0-3, אולם במשרד החינוך דורשים לפי שעה משאבים גדולים מאוד כתנאי לקבלת האחריות של המשרד.

הצעת החוק שקידם השר כץ הגיעה בעקבות שורה של מקרי אלימות במעונות, באחד מהם מתה הפעוטה יסמין וינטה. בתחילה, הודיע השר כץ כי הוא מעוניין לקדם הצעת חוק שתחייב הצבת מצלמות במעונות היום שבפיקוח (ויצ"ו, נעמת, אמונה ועוד), ולאחר מכן העלה את הצעת החוק לפיקוח, שכאמור נדחתה הבוקר.

בתגובה להצעה להציב מצלמות במעונות לפעוטות, אמרו הגופים המפעילים של המעונות כי מדובר במענה חלקי ויש צורך בתוספת משמעותית של כוח אדם ובהכשרות בכדי לשנות את המצב הקיים במעונות.

בתגובה לדחיית ההצבעה על הצעת חוק הפיקוח על מסגרות לגיל הרך בוועדת השרים היום, מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן אמרה: "הבטן מתהפכת מכך ששיקולים כלכליים וכיפופי ידיים גוברים על שיקולים של חייהם של ילדים. האחריות היא של שר העבודה והרווחה, שר האוצר ומשרד ראש הממשלה. האסונות והמקרים המזוויעים של הימים האחרונים הם המחשה טרגית לא רק לחשיבותו של החוק אלא גם לדחיפותו. הבטן מתהפכת מכך ששיקולים כלכליים וכיפופי ידיים גוברים על שיקולים לשמירת חייהם של ילדים. האם מישהו מהשרים אמת מוכן לקחת אחריות על האסון הבא?".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!