דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הותר לפרסום / השר לשעבר גונן שגב נעצר באשמת סיוע לאויב במלחמה וריגול נגד ישראל

שגב, בעבר שר האנרגיה, נאשם כי העביר למפעיליו האיראניים מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים | בעבר היה מעורב גם בעבירות סחר בסמים, קבלת דבר במרמה ובהונאה בכרטיס חיוב

שר האנרגיה גונן שגב נשבע אמונים בכנסת. לידו מזכיר הכנסת שמואל יעקבסון. נובמבר 1995 (צילום ארכיון: אבי אוחיון  לע"מ)
שר האנרגיה גונן שגב נשבע אמונים בכנסת. לידו מזכיר הכנסת שמואל יעקבסון. נובמבר 1995 (צילום ארכיון: אבי אוחיון לע"מ)

המשטרה והשב"כ חושפים כי גונן שגב , לשעבר שר האנרגיה וחבר כנסת מטעם מפלגת צומת, נעצר בחודש שעבר על-ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל

כנגד שגב הוגש בשבוע שעבר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. שגב, שהתגורר בשנים האחרונות בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית והועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי. בעבר הורשע שגב בעבירות סמים וכן ב בניסיון לקבלת דבר במרמה ובהונאה בכרטיס חיוב

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל. בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו.

עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל. שגב פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים.

עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, באי כוחו של השר לשעבר, מר גונן שגב מסרו כי הם מלווים את שגב החל ממועד הגעתו ארצה לפני כחודש ימים. "לאחרונה הוגש כתב אישום. פרטיו ברובם חסויים לבקשת המדינה. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

לבקשת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעתר בית המשפט והתיר לפרסום את הפרטים האמורים ועל יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!