דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים בזנות

נשים בזנות / אושר בקריאה שניה ושלישית: פרסום מודעות גיוס לזנות יהפוך לעבירה פלילית

החוק, אותו כתב המטה למאבק בסחר בנשים, אוסר גם שימוש בשמות קוד כמו "אירוח" או "עיסוי" והמפרסם מודעה שכזאת עשוי לרצות שלוש שנות מאסר | עו"ד ניצן כהנא: "לאט לאט אבל בצעדי ענק - מדינת ישראל מישירה מבט ונלחמת בתעשיית הזנות"

פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג, ארכיון  (צילום: דוברות המשטרה).
פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הצעת חוק שאוסרת פרסום מודעות גיוס לזנות אושרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית. את ההצעה מקדמים חברי הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), דב חנין (הרשימה המשותפת) ועליזה לביא (יש עתיד). עוד אושר כי מפרסם מודעת שידול לזנות דינו מאסר של שלוש שנים.

הצעת החוק, אותה כתב המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, אוסרת פרסום מודעות גיוס לזנות, כחלק מן העבירות הנלוות לזנות. ההצעה קובעת כי העונש על עבירה זו יהיה מאסר שלוש שנים.

יוזמת החוק יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "חברה השואפת לצדק ופועלת למיגור זנות חייבת להוקיע מתוכה גם את אלו המדרדרים נשים גברים ובני נוער אל תוך עולם הניצול של הזנות . נשים וגברים רבים הגיעו לזנות עקב מודעות פרסום לכאורה תמימות על עבודה עם כסף קל. אדם שמפרסם מודעות גיוס לזנות הוא חלק בלתי נפרד מתעשיית הניצול והוא חייב לתת על כך את הדין. אישורו של חוק איסור פרסום מודעות גיוס לזנות במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הינו משמעותי והוא צעד נוסף ומשמעותי במאבק בזנות וציון דרך בקידום החוק להפללת לקוחות זנות ושיקום הנשים במעגל הזנות".

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "לאט לאט אבל בצעדי ענק – מדינת ישראל מישירה מבט ונלחמת בתעשיית הזנות. אישור החוק היום הוא עוד מסר ברור לסרסורים וסוחרי הנשים מהציבור בישראל – שנגמרה החגיגה. מדובר במהלך מבורך שהוא חלק ממאבק כולל בתעשיית הזנות האכזרית – אשר במרכזו חקיקה בהקדם של הצעת החוק הממשלתית לאיסור צריכת זנות אותה מקדמת שרת המשפטים".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מודעות הגיוס לזנות מופיעות בין מודעות הדרושים, בתוך אתרי אינטרנט ואף בקבוצות חברתיות המציעות 'עבודה רווחית' לנשים 'ליברליות ונאות'. מודעות אלו מהוות כלי שרת מרכזי לגיוס קרבנות חדשים לעולם הסחר והזנות על ידי עבריינים. נשים רבות במעגל הזנות, ובעיקר נשים צעירות, מעידות כי כניסתן למעגל הזנות עברה דרך תיווך של מודעות הגיוס לזנות". עוד נכתב כי "המודעות המגייסות והמפתות קרבנות חדשים למעגל הזנות הן חוליה הכרחית בשרשרת הזנות והסחר, המאפשרת את הגדלת מעגל הזנות. ואולם, פרסומים אלו לא נאסרו במפורש. הצעת החוק מציעה לאסור על פרסום מודעות הגיוס לזנות כעוד אחת מן העבירות הנלוות והקשורות לניצול הזנות".

עד כה פרסום מודעות הזנות לא נחשב לעבירה בפני עצמה, דבר שהערים קשיים על המשטרה והפרקליטות בניסיונן להתמודד מול פרסום המודעות. דבר נוסף המובהר בהצעה הוא כי שימוש בשמות קוד כגון "עיסוי", "אירוח" וכדומה ולא במושג "זנות" באופן ישיר, לא יספיקו על מנת להכשיר פרסום מסוג זה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!