דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בורסה משנית / ההמלצה: בורסה ייעודית לחברות קטנות ובינוניות עם רגולציה מופחתת

ההמלצה להקים בורסה ייעודית הוגשה אתמול (ב') לשר כחלון ולשרה שקד על ידי יו"ר רשות ניירות הערך והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה | שרת המשפטים שקד: "מסירים עוד רגולציה ומחזקים את העסקים. מקובל במדינות רבות בעולם"

הבורסה בתל-אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
הבורסה בתל-אביב (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
יונתן קירשנבאום

יו"ר רשות ניירות ערך והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה הגישו אתמול (שני) לשר האוצר ולשרת המשפטים את המלצות הצוות הסופיות לבחינת הקמת בורסה ייעודית לחברות קטנות ובינוניות. כך, מתקרבת ישראל לקבוצת המדינות בהן מתקיימת בורסה לחברות קטנות, בה הרגולציה אדוקה פחות.

ההנחה היא שחברות קטנות לא מצליחות לגייס הון בבורסה המרכזית בתל אביב היות וההוצאות הנדרשות מהן כדי לעמוד ברגולציה הופכות אפיק זה ללא כדאי בעבורן. במקרים אלו נאלצים בעלי העסקים לפנות למקורות גיוס הון אחרים, כמו בנקים. עם זאת, במקרים רבים ההון אותו ניתן לגייס מהבנקים הוא מוגבל, ובמקרים מסוימים אף נאלצים בעלי העסקים לפנות למימון חוץ בנקאי, שעשוי להיות בטוח פחות.

"מתפקידנו לייצר את התשתית והאקלים להגדלת הפעילות בשוק ההון, מתוך הבנת תרומתו לכלכלת ישראל. גיוס הון, באמצעות בורסה משנית, יקטין את התלות במערכת הבנקאית ויאפשר את התפתחותם וצמיחתם של עסקים אלו, המהווים מחוללי צמיחה במשק" אמרה ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך.

הצוות ממליץ להקים בורסה נפרדת מזו של תל אביב, שתהייה ייעודית לעסקים קטנים. בבורסה זו חוקי הרגולציה יהיו קלים יותר, וחלק מהחוקים והדרישות החלים על חברות הנסחרות בבורסה הראשית לא יחולו עליה. עם זאת, על פי ההצעה, לבורסה תהיה מערכת אכיפה דומה לזו של הבורסה הראשית, והיא תתקיים תחת הפיקוח של רשות ניירות ערך. בנוסף, במועד ההנפקה הראשונית של חברה הנסחרת בבורסה ימונה "ספונסר" מטעם הבורסה שתפקידו ללוות את החברה בהיבטים רגולטוריים.

בבורסה הייעודית ניתן יהיה לגייס הון על ידי חברות שבמועד ההנפקה הראשונה שלהן שוויין יהיה עד 300 מיליון ₪. חברה ששווי השוק שלה יעלה במהלך תקופת המסחר מעל 600 מיליון ₪, תידרש לעמוד בכללי הגילוי והממשל התאגידי החלים בבורסה הראשית, אך תהיה רשאית להמשיך להיסחר בבורסה הייעודית. גיוסי חוב יהיו אפשריים בבורסה הייעודית, מסכום מינימלי של 6 מיליון ₪ ועד סכום מקסימלי של 36 מיליון ₪, בתנאי שסכום החוב המונפק לא יעלה על סכום ההון שהונפק בבורסה הייעודית.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה על הגשת ההצעה: "מסירים עוד רגולציה ומחזקים את העסקים. הקמת הבורסה לעסקים קטנים ובינוניים – עוד פעולה למען העסקים בישראל. הקמת הבורסה תאפשר לעסקים אלו לגייס הון כמו שמקובל במדינות רבות בעולם".

שר האוצר, משה כחלון אמר כי "יישום ההמלצות של הצוות יסללו את הדרך להקמת פלטפורמה שתסייע לחברות הקטנות והבינוניות שהן קטר הצמיחה של המשק. המהלך מצטרף לשורת צעדים שעשינו על מנת להקל על חברות קטנות ובינוניות בהפחתת שיעורי המס, בהפחתת רגולציה ובצמצום הביורוקרטיה. לצעדים אלו יש קשר ישיר להגברת הצמיחה ולחיזוק חוסנו של המשק הישראלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!