דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שיווק רוסמן

זכויות בעבודה / ההסתדרות תסייע לעובדי שיווק רוסמן לוודא שזכויותיהם נשמרו

אם עבדתם בשיווק רוסמן, בעבר או בהווה, ההסתדרות מחויבת לעזור לכם על ידי קריאת תלושי השכר שלכם וחישוב הזכויות שלכם כמועסקים | חברת שיווק רוסמן חויבה להעביר להסתדרות את פרטי העובדים השונים

תלוש שכר (צילום אילוסטרציה: דבר)
תלוש שכר (צילום אילוסטרציה: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קבע כי ההסתדרות תוכל לסייע לעובדי שיווק רוסמן בהווה ובעבר למצות את זכויותיהם שלא שולמו להם, והתווה את האופן שבו סיוע זה ייעשה. הקביעה נעשתה על פי צו ההרחבה בענף רשתות השיווק, וזאת למרות שההסתדרות אינה הארגון היציג בחברה. בית הדין קבע עוד כי החברה תחויב להעביר להסתדרות את פרטיהם של כלל עובדיה בהווה ובעבר – וכל עובד שירצה בכך יוכל לקבל סיוע מההסתדרות בקריאת תלושי השכר שלו וחישוב הסכומים להם הוא זכאי.

 לפני כשנתיים קבע בית הדין בהחלטה תקדימית כי ההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות עובדי החברה, גם אם אינה ארגון העובדים היציג בה. החלטה זו אושרה והורחבה בבית הדין הארצי לעבודה. בפסק הדין הנוכחי קבעה השופטת אילת שומרוני-ברשנטיין את המנגנון לאכיפת ולתשלום הזכויות הקבועות בצו ההרחבה של רשתות השיווק – ביניהן בתשלום קרן השתלמות, הפרשות פנסיוניות, תוספת ותק, משכורת 13, חופשה שנתית, דמי הבראה, צבירת ימי מחלה ותשלום ביגוד.

בית הדין דחה את בקשת ההסתדרות שמנגנון האכיפה יהיה בדומה לזה המיושם במסגרת תביעה ייצוגית, באמצעות מינוי נציג מטעם בית הדין לביצוע האכיפה. לדבריו כיוון שההסתדרות ביקשה לייצג את העובדים במסגרת 'סכסוך קיבוצי', וזהו תפקידה לייצג את האינטרסים שלהם, ולא תפקידו של בית הדין.

בנוגע לזכות העובדים לתשלום ביגוד, קיבל בית הדין את טענת ההסתדרות לפיה על שיווק רוסמן לשלם תשלום זה לעובדים שהשלימו שלוש שנות עבודה, וכי אינה יכולה להסתפק במתן ביגוד בפועל לעובדים.

השופטת הורתה לחברה להעביר לידי ההסתדרות את שמות העובדים, מספרי הזהות שלהם וכתובותיהם – ולהסתדרות לפנות לעובדים באמצעות מודעות בעיתונות, ומכתבים לכתובות המגורים שלהם, בקריאה לאפשר לה לבחון את תלושי השכר שלהם על מנת לסייע להם למצות את זכויותיהם. בית הדין לא התיר פרסום מספרי הטלפון של העובדים, למעט כאלו שאינם חסויים, משיקולי שמירה על פרטיותם. 

 ההסתדרות יוצגה באמצעות עורכי הדין חנה שניצררהב ואורן שרם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ועו"ד אלעד פלג. התיק לווה על ידי ראש חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף ראובן פרי.

נכון לזמן פרסום הכתבה לא נתקבלה תגובה מחברת שיווק רוסמן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!