דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

היעד הבא / ניסנקורן: "אם לא יהיה שינוי בנוגע לקשישים, ההסתדרות תצא למאבק"

יו"ר ההסתדרות אמר את הדברים בכנס אלי הורביץ בירושלים | יו"ר התעשיינים: "אנחנו מעדיפים הסכמים על חקיקה, ולא מצליחים להביא את הממשלה לשיתוף פעולה"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יח"צ)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר אתמול (שלישי) כי "אם לא יימצא מנגנון לאזן את מצבם הלא שוויוני של הקשישים בישראל – ההסתדרות תצא למאבק." ניסנקורן אמר את הדברים בכנס אלי הורוביץ בירושלים, וזאת על רקע ביקורת ציבורית גוברת על גובה קצבאות הזקנה, ומנגנון העידכון שלהם שמותיר אותן נמוכות יחסית. הוא הוסיף כי "נושא הקשישים הוא אחד הנושאים הקריטיים בתחום האי שוויון".

ניסנקורן ציין כי: "בישראל יש מגמת שיפור, אבל המצב עדיין גרוע מאד. ב-2003-2005, אחרי הכהונה של נתניהו כשר אוצר הפער היה גדול והשתפר רק במעט. זה אומר שחלק גדול מהמדיניות הממשלתית צריכה להיות לצמצום אי השוויון תוך דגש על פריון. אמר כאן אחד הדוברים שיש להסתכל על האי שוויון במונחי השתכרות ברוטו ולא במונחי מעורבות המדינה נטו – זו אמירה של שוק חופשי, ויש כאן הפקרות אחת גדולה. מדינת ישראל משתתפת באי שוויון פחות מכל מדינות ה-OECD. יש חסר מאד מאד גדול".

יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה 2018 (צילום: יח"צ)
יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה 2018 (צילום: יח"צ)

בנוגע ליחסי עבודה אמר,כי "בשביל להגיע להסדרי עבודה מוסכמים על ממשלה מעסיקים- עובדים צריכה להיות מדיניות של שיתוף והסכמות ללא כיפופי ידיים. אבל, המדינה לא באמת מאמינה ומפנימה מו"מ משולש בין שלושת הצדדים ובסיטואציה כזו אי אפשר לסגור הסכמים. אז אני כיו"ר הסתדרות סוגר פעם אחת עם המדינה ופעם אחת עם המעסיקים. וזה כך כבר הרבה מאד שנים. גם תחת החקיקה הסוציאלית היום – ישראל היא לא מדינה מובילה בזכויות עובדים. בהכשרות, בימי חופשה, בשבוע עבודה – אנחנו בפיגור מול מדינות OECD וכל תיקון צריך לקחת זאת בחשבון."

לדברי יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, "אנחנו מעדיפים הסכמים קיבוציים על חקיקת עבודה. גם חתמנו הסכם ברור עם ההסתדרות בנושא. ובמקום שחייבים ללכת לחקיקה – הולכים יחד. זה עובד כבר 13 שנה בהצלחה רבה. וזה כשאין כמעט יום שאנחנו כמעסיקים וההסתדרות לא חלוקים על משהו. גם מפה אנחנו הולכים לשבת ולנתח מה הולך לקרות בנמלים, מתוך רצון שכל הנמלים יעבדו ושתהיה שם יציבות. והדברים האלה יכולים לקרות רק אם כולם לוקחים על זה אחריות. לא הצלחנו להביא את הממשלה לשת"פ כזה כל השנים. הממשלה בגישה שהיא הריבון והיא המחליט ומשם מתחילים את הדיון- ואז הדרך לפתור בעיות היא בשביתות ובהסכמים שהם לאו דווקא הכי טובים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!