דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטלוויזיה החינוכית

דבר אישי / איפה היו נבחרי הציבור כשדובר לראשונה על סגירת הטלוויזיה החינוכית?

חברי הכנסת סיפרו בוועדת החינוך והתרבות כמה שידורי החינוכית חשובים להם וכמה המהלך לסגירתה מיותר | נותר רק לתהות איפה הם היו כולם כשהסעיף לסגירתה 'הושחל' אל תוך חוק השידור הציבורי שעבר כבר ב-2014

בלי סודות צילום: Israeli Educational Television הטלוויזיה החינוכית הישראלית, ויקיפדיה
בלי סודות צילום: Israeli Educational Television הטלוויזיה החינוכית הישראלית, ויקיפדיה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מרגש לראות את התגייסות חברי הכנסת להצלת הטלוויזיה החינוכית שאמורה להיסגר בעוד פחות מחודשיים. אחד אחרי השני הם תפסו השבוע את המיקרופון בוועדת החינוך והתרבות כדי להסביר כמה המהלך הזה מיותר, כמה הם גדלו על שידורי החינוכית וכמה נכדיהם אוהבים אותה גם היום. נותר רק לתהות איפה הם היו כולם כשהסעיף לסגירתה 'הושחל' אל תוך חוק השידור הציבורי שעבר כבר ב-2014.

מי שנתן את ידו לסגירתה המיותרת של רשות השידור נתן את ידו גם לסגירתה המיותרת של הטלוויזיה החינוכית. ובאמת לא בטוח שרבים בכלל יודעים להבדיל בין השתיים. בזמן שאפשר היה לקבל את ההנחה שרשות השידור באמת נדרשה לרפורמה והתייעלות, הטלוויזיה החינוכית שהיא בכלל יחידה במשרד החינוך, זכתה לא רק לפרסים על תוכן איכותי אלא גם לשני פרסים על יעילות שניתנו לה על ידי נציבות שירות המדינה. זה קרה בין היתר על רקע צמצום מצבת כוח האדם שלה מ-400 ל-180 עובדים בעשור האחרון.

אבל אם כבר מונפת עליה חרב הסגירה, בממשלה ממהרים להציע לה התייעלות נוספת ולבחור בעצמה את סכין הקיצוצים. הצעת החוק שמקדם למשל ח"כ מיקי זוהר בשם הקואליציה, מדברת על הצלתה של החינוכית כגוף עצמאי אך בכפוף לקיצוץ נוסף ועמוק במיוחד של כ-40% מתקציבה. זה, כדי לסבר את האוזן, יוביל לפיטורי כמחצית מעובדיה: אותם עובדים שמביאים לנו תוכניות איכות כמו פרפר נחמד, ילדי בית העץ החפרנים, גלילאו, שוסטר ושוסטר וקופה ראשית – שאני באופן אישי מכור אליה.

ניחא שוועדי העובדים ניצבים מול הברירה בין הגרוע לרע – ובוחרים ברע. מדוע חברי האופוזיציה אינם נזעקים על כך שאין כל הצדקה לקיצוץ כ-50 מיליון שקלים – סכום כמעט חסר משמעות ברמת תקציב המדינה, אבל בעל משמעות עמוקה ליכולתו של הערוץ להמשיך וליצור את הטלוויזיה האיכותית שאותה הוא יוצר בחמישים השנים האחרונות.

ומה אמורות ללמוד מההתנהלות הזו נעמה ויסוצקי בת העשר וענבר גופר מכיתה ב'1 בבית הספר שפרינצק ברחובות, שהגיעו לכנסת להגן על הערוץ והתוכניות האהובות עליהן? שהמוצר חשוב מהעובד שמייצר אותו? שהמנהיגים שלנו מדברים אך אינם מחויבים לדבריהם? שהם מקבלים החלטות מבלי לחשוב עליהן עד הסוף, או משיקולים כלכליים ופוליטיים צרים?

ואולי עדיף שדווקא נבחרי הציבור ילמדו מנעמה וענבר מחויבות, נאמנות והתעקשות על הצודק מה הן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!