דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המחנה הציוני

מרפאים את המערכת / סיעת המחנה הציוני תעלה שורה של הצעות חוק לשיפור מערכת הבריאות

בין ההצעות: מע"מ אפס על תרופות מצילות חיים, ביטול האיסור על תרומת ביציות בין בנות זוג והגבלת זמני ההמתנה המקסימליים לטיפולים רפואיים דחופים | "הטרגדיה של מערכת הבריאות היא הסיפור הכי גדול במדינה שאף אחד לא מדבר עליו"

אחות בבית החולים הדסה עין כרם. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
אחות בבית החולים הדסה עין כרם. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

סיעת המחנה הציוני תעלה היום (רביעי) מספר הצעות חוק, כחלק מיום חקיקה מיוחד בכנסת שכותרתו: 'מרפאים את מערכת הבריאות'. "בישראל 2018 מתים עשרות חולים מדי שבוע בגלל מצוקת משאבים חריפה, עומסים בחדרי המיון, זיהומים ומחסור בכוח אדם", מסרו בסיעה. "הטרגדיה של מערכת הבריאות היא הסיפור הכי גדול במדינה שאף אחד לא מדבר עליו. נוח להתעלם מהמחדל המתמשך כי החולים חלשים מכדי להיאבק על זכויותיהם וכך גם עובדי מערכת הבריאות שקורסים תחת העומס".

בין הצעות החוק שיועלו היום: אפס מע"מ על תרופות מצילות חיים שאינן בסל הבריאות הממלכת – של ח״כ איציק שמולי; תיקון חוק זכויות החולה המגדיר את זכותו של מטופל בבי"ח לקבל מיטת אישפוז בתנאים נאותים – של ח״כ איילת נחמיאס ורבין; הגבלת זמני ההמתנה המקסימליים לטיפולים רפואיים דחופים – של ח״כ רויטל סויד; הטלת איסור על צוותים רפואיים לקבל טובות הנאה מחברות שעוסקות בתחום הבריאות – של ח״כ לאה פדידה; זכות אישה לקבל את מלוא השכר על ימי היעדרות מהעבודה שנגרמו עקב טיפולי היריון – של ח״כ יוסי יונה; וביטול האיסור על תרומת ביציות בין בנות זוג – של ח״כ מיכל בירן.

יו"ר סיעת המחנה הציוני, אבי גבאי, בהפגנת תמיכה בבג"ץ. 2 באפריל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
יו"ר סיעת המחנה הציוני, אבי גבאי, בהפגנת תמיכה בבג"ץ. 2 באפריל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה היום בעניין: "בישראל מדברים הרבה על הבריאות אבל לא מבינים שאנחנו בפיגור ביחס לעולם. באופן בסיסי מערכת הבריאות בישראל מאוד טובה, כשהולכים לרופא מקבלים טיפול, מחירי התרופות יחסית טובים. המשבר מגיע כשהולכים למיון, וכשצריך בדיקות מהר, אין תורים. בסוף ברגעים המכריעים כשאתה עומד ליד ההורה המבוגר שלך, אתה צריך מערכת חזקה".

לדברי נחמיאס ורבין, "מערכת חזקה היא מערכת שאנשים בה לא שוכבים במסדרון, שבמיון יהיה לך מרחב מחיה נורמלי, פרטיות. אני אדבר היום במליאה על סבתא שלי, שנפצעה בגיל מבוגר, ובאשפוז שלה אנחנו הועמדנו במצבים קשים, שהייתי צריכה לטפל בה בחשיפה מוחלטת. אלה מצבים שאתה מרגיש לחלוטין חשוף, מצבים שהם הכי פרטיים, עם סבתא שלי אני לא ידעתי לעזור לה. הצוות הרפואי חסר אונים, אין לצוות מה לעשות. איך אנחנו יכולים להמשיך ככה? זה לא הזקנה במסדרון זה יכול לקרות לכל אחד".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!