דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / התקווה הגדולה של נבחרת דנמרק, שהגיע למונדיאל כדי לפרוץ

חלוץ נבחרת דנמרק יוסוף פולסן נולד לאמא דנית ואבא מטנזניה | מהר מאוד צד את עיניהם של מגלי כישרונות שהביאו אותו לקבוצת העשירה ר.ב לייפציג | גם בנבחרת הדנית מיהרו לשים אותו בחוד ההתקפה, במה שנראה כ"בינגו"

יוסוף פולסן במדי נבחרת דנמרק מול פרו , מונדיאל 2018 (AP Photo/Martin Meissner)
יוסוף פולסן במדי נבחרת דנמרק מול פרו , מונדיאל 2018 (AP Photo/Martin Meissner)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחת הנבחרות שעשויה להפוך להפתעת המונדיאל הנוכחי היא דנמרק. עם קו אחורי נהדר בהובלת השוער הדומיננטי קספר שמייכל מלסטר סיטי, והבלם סימון קיאר מסיביליה, בתוספת הלב והנשמה של הקבוצה כוכב טוטנהאם הפליימקר כריסטיאן אריקסן שמניע את הקבוצה ומנהיג את ההתקפה הצעירה וכאשר בכנפיים נמצאים שני שחקני צעירים והמהירים – פיונה סיסטו מסלטה ויגו וכובש שער הניצחון על נבחרת פרו יוסוף פולסון בן מקבוצת ר.ב לייפציג. הערב (חמישי) מצפה לדנמרק משוכה לא פשוטה בדמותה של נבחרת אוסטרליה. בכדי להבטיח את מקומם בשלב שמינית הגמר, יקוו הדנים שפולסן ימשיך ביכולתו המצוינת.

פולסן נולד לפני 24 שנה בקופנהאגן בירת דנמרק לאמא דנית ואבא מהגר מטנזניה באפריקה. אביו עבד במשך שנים ארוכות על ספינה שהובילה סחורות מאפריקה לאירופה, עד שיום אחד התאהב בלנה פולסן, אימו הדנית של יוסף והחליטו להקים משפחה בדנמרק. כשיוסף היה בן 6, אביו חלה במחלת הסרטן ונפטר.

פולסן מספר לאתר של קבוצתו הגרמנית ר.ב לייפציג, שלכדורגל הוא הגיע דרך אביו: "הוא היה משחק כדורגל, אבל לא בצורה מקצוענית. היום אני מתחבר כל משחק איתו, על ידי כך שאני לובש שם המשפחה שלו 'יורארי' על חולצת הנבחרת", בהמשך הוא סיפר: "כאשר אני עולה למגרש אני מקיים טקס שבו אני מביט למעלה אל אבי וזה נותן ליכוח נפשי מיוחד להמשך המשחק".

למרות שהוא נולד בדמרק ואביו נפטר בגיל צעיר מאוד, פולסן לא מפספס את ההזדמנות פעם בשנה לנסוע למשפחתו בטנזניה ולבקר את סבתו ואת כל משפחת אביו. "אנו תומכים בהם כלכלית כמה שאפשר, כי הם עניים. למרות מצבם הם עדיין חיים מאושרים וזה גורם לי להבין בכמה מותרות אנו מרשים לעצמנו לחיות היום".

החלוץ הצעיר החל לשחק בגיל 5 במועדון מקומי קטן בשם סקג'ולד. חלוץ קבוצת קארדיף האנגלית כיום, קנת' זוהורה, אשר כבש בעונה האחרונה 9 שערים ובישל עוד חמישה שערים בצ'מפיונשייפ האנגלית שיחק ביחד עם פולסן בקבוצת הילדים הקטנה. במועדון הגדול של העיר פ.צ קופנהגן ראו את הפוטנציאל האדיר של זוהרה והחתימו אותו במחלקת הילדים שלהם. כאשר התפנה המקום בעמדת החלוץ בקבוצה החליט המאמן להעביר את פולסן לעמדת החלוץ.

כשהוא בן 14 התקדם לקבוצה גדולה יותר הצטרף לינגבי בולדקלוב מהליגה השניה בדנמרק. בקבוצתו החדשה, שחקן ההתקפה הצעיר התחיל להרשים וסחט מחמאות. בנבחרת הנוער הזמינו את הכישרון הצעיר לנבחרת הנוער, שם הוא מתחבר מחדש עם חברו מקבוצת הילדים החלוץ קנת' זוהרה והחל לשחק לצידו בהתקפה. החיבור בין שני החלוצים נראה נהדר ופולסן פורח במדי נבחרת הנוער עם 12 שערים ב-17 משחקים. במקביל פולסן מצטיין גם בליגה הדנית השניה במדי קבוצתו עם 11 שערי ליגה בגיל 18 בלבד.

הצטיינותו בהתקפה הצליחה למשוך המון שומת לב בדנמרק, לכולם ברור שאחרי עונת הפריצה הכוכב הצעיר צריך לעבור לקבוצה גדולה יותר שתוכל לפתח יותר טוב את הטניקה שלו. פולסן, שהחלום שלו היה קודם כל לצאת לשחק מחוץ לגבולות דנמרק עד גיל 21 לא יכל לסרב כשקיבל החלוץ הצעיר את ההצעה של ר.ב לייפציג.

פולסן הגיע לגרמניה בגיל 19 בלבד והצטרף לפרויקט היומרני של ענקית משקעות האנרגיה רד בול בגרמניה, כאשר הקבוצה נמצאת רק בליגה השלישית בגרמניה. עונת 2013/14 אף אחד מחוץ לגרמניה עוד לא שמע או הכיר את המועדון שמנסה לצמוח כמעט מאפס בזכות הכסף הגדול של חברת רד בול. למרות שהקבוצה שיחקה בליגה נמוכה, פולסן הבין שהוא מגיע למועדון עם משאבים אדירים ושאיפות גבוהות והדרך לבונדסליגה קצרה מתמיד.

שחקני קבוצת RB Leipzig (צילום: AP Photo/Jens Meyer)
שחקני קבוצת RB Leipzig (צילום: AP Photo/Jens Meyer)

ראלף ראנגניק המנהל המקצועי של לייפציג עקב באופן אישי אחרי פולסן, במהלך משחקיו בנבחרת הנוער של דנמרק. לאחר כמה משחקים שהשתכנע שפולסן הוא אחד משחקני העתיד של הקבוצה, הוא הלך לדבר עם הנער לאחר משחק ידידות בינלאומי מול פורטוגל ושכנע את פולסן להצטרף לפרויקט השאפתני. כבר אחרי החתימה הסביר ראנגניק מה הוא ראה בנער: "כבר בגילו הצעיר, היכולות הפיזיות שלו הם כבר נשק התקפי אדיר. צוות האימון שלנו יצליח לפתח גם את היכולות הטכניות והטקטיות שלו בעתיד".

פולסן היה לחוץ כשהגיע לראשונה לקבוצתו החדשה. הנער בן ה-19 היה בפעם הראשונה מחוץ לדנמרק והקושי להסתגל לשפה מדינה חדשה הקשו אליו בתחילת דרכו. "הייתי בלחץ עצום כאשר נכנסתי בפעם הראשונה לחדר ההלבשה באימון הראשון שלי בלייפציג" אומר פולסן, "הכל היה חדש לגמרי בשבילי, הייתי הרחק מהבית, חי בפעם הראשונה לבד במדינה זרה. למזלי קיבלו אותי בצורה חמה בקבוצה והפכתי במהרה לחלק מהקבוצה".

בעונת הבכורה שלו בלייפציג הוא היה שחקן הרכב של הקבוצה בליגה השלישית וביחד עם ג'ושע קיימיך מביירן מינכן ונבחרת גרמניה היו בלתי עצירים באגף ימין. בעונתו הראשונה הוא עזר למועדון לעלות לליגה השניה עם 10 שערים ו-7 בישולים. בשתי העונות בבונדסליגה השנייה הוא המשיך לקבל את הקרדיט בהרכב הקבוצה והחזיר עם 18 שערים ו-9 בישולים בליגה. לאחר שהקבוצה עלתה לפני שנתיים לבונדסליגה הצליח פולסן להגשים חלום נוסף כאשר הגיע לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל העולמי בגיל 22 בלבד.

בשנה האחרונה עלה פולסן בעיקר מהספסל, כמחליף לחלוץ הצרפתי ז'אן-קווין אוגוסטין. הוא משחק בעיקר בצד ימין לצידו של כוכב הקבוצה וחלוץ נבחרת גרמניה טימו וורנר ומנסה לפרוץ עם המהירות והכוח את ההגנות החזקות של בונדסליגה.

במשחק הקרוב מול הגנת אוסטרליה הוא יצטרך להמשיך להתעלות ולנצל את הכוח והמהירות שלו מול ההגנה האוסטרלית הפיזית כדי להמשיך את מסע הניצחונות של דנמרק במונדיאל בדרך להבטיח המקום בשמינית הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!