דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

בעקבות חשיפת דבר ראשון / ח"כ עמיר פרץ: לקיים דיון דחוף בוועדת העבודה על אכיפת שכר המינימום

זאת בעקבות פרסום דבר ראשון על הנחיות משרד העבודה שלא לפעול לפי התעריף שנקבע כתוצאה מקיצור שבוע העבודה: "הסברים טכניים של משרד העבודה והרווחה לא יעזרו לעובדים מוחלשים להביא הביתה לחם, לשלם חשבונות, ולפרנס משפחות"

עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות פרסום דבר ראשון על הנחיות האכיפה של משרד העבודה והרווחה למפקחיו שלא לאכוף את תעריף שכר המינימום השעתי שהתעדכן כתוצאה מקיצור שבוע העבודה, קרא אמש (רביעי) ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) למשרד לפעול לתיקון חוק שכר המינימום, וביקש לזמן דיון דחוף של ועדת העבודה והרווחה בנושא.

"הסברים טכניים של משרד העבודה והרווחה לא יעזרו לעובדים מוחלשים להביא הביתה לחם, לשלם חשבונות, ולפרנס משפחות" מסר פרץ, "הנחיות המשרד, המעקרות מתוכן את צו ההרחבה בדבר קיצור שבוע העבודה, פוגעות בעיקר בעובדים החלשים ביותר המשתכרים שכר מינימום וחלק גדול מהם מועסק במשרות חלקיות. גם בלי זאת, המשמעות בפועל של קיצור שעות העבודה השבועיות היא הגדלתו של שכר המינימום במשק ל-29.12 שקלים וזהו לעג לרש. על משרד העבודה והרווחה לפעול בבהילות לתיקון העיוות לטובת העובדים החלשים ביותר, ועל כך יש לקיים דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה".

במסמך הנחיות אכיפה בנוגע לשכר מינימום שעתי לאור צו ההרחבה לקיצור שבוע העבודה במשק שפרסם המשרד השבוע, נקבע כי על אף ששכר המינימום השעתי בישראל עלה כתוצאה מחישוב שעת העבודה על בסיס 182 שעות (במקום 186) ל-29.12 שקלים, אכיפה מנהלית או פלילית תבוצע רק כנגד מעסיקים שישלמו פחות מ-28.49 שקלים לשעה – הסכום המופיע כיום בחוק שכר המינימום.

"עמדת המשרד הינה כי כל עוד לא ניתנה פסיקה של בית הדין לעבודה הסותרת עמדה זו, צו ההרחבה מעדכן הלכה למעשה את השכר השעתי של משתכרי שכר מינימום לשעה", נכתב במסמך על ידי היועצת המשפטית של המשרד עו"ד דבורה פיר אליעזר, מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה יפה סולימני והתובעת הראשית במשרד עו"ד גלי לוי.

"על אף האמור", הוסיפו, "אגף האכיפה המינהלית, האחראי על ביצוע חקירות מינהליות לפי החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה התשע"ב 2013 ואגף האכיפה הפלילית האחראי על ביצוע חקירות פליליות בגין הפרות על הוראות חוקי עבודה, ינקטו בהליכים כלפי מעסיקים ומעסיקים בפועל, לפי מדיניות האכיפה הקיימת, במקום שהתברר כי שולם לעובד סכום הנמוך משכר המינימום לשעה, כהגדרתו בחוק שכר מינימום, העומד היום על 28.49 ש"ח, וזאת עד לעדכון שכר המינימום השעתי בחוק שכר מינימום".  לבסוף הדגישו כי הנחיה זו אינה מתייחסת לאכיפת חוקי עבודה שאינם חוק שכר המינימום.

במשרד העבודה והרווחה טרם הגיבו לשאלת דבר ראשון אם יפעלו לתיקון חוק שכר המינימום, והתאמתו לשכר המינימום השעתי, ומתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!