דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קריקטור

קריק-טור / הסעודים זועמים על יחס עוין בשידורי המונדיאל של הערוץ הקטרי

לטענת הסעודים, ערוץ BEin Sport מנצל את השידורים כדי להשחיר את יריבתם, סעודיה | אחרי ההפסד לרוסיה אמרו השדרים שבכירי הספורט בממלכה ימצאו עצמם במלון ריץ, ששימש למעצרי בית | ברקע - שנה לחרם שהכריזו מדינות ערב על קטר

צופים בקהיר במשחק המונדיאל בין רוסיה למצרים (AP Photo/Amr Nabil)
צופים בקהיר במשחק המונדיאל בין רוסיה למצרים (AP Photo/Amr Nabil)
נעם בנעט
נעם בנעט
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

גביע העולם נכנס כבר לסיבוב השני של שלב הבתים, וכבר שלוש מדינות ערביות, מרוקו, מצרים וסעודיה, סיימו את דרכן בטורניר. אך מה שמעסיק בימים אלה את הממלכה הסעודית אינו רק שני ההפסדים בגביע העולם, אלא היחס העוין של ערוץ הספורט הקטרי BEin Sport (גרסא חדשה של "אלג'זירה ספורט").

הקריקטוריסט הסעודי פַהֶד אלח'מיסי בעיתון אלאקתצאדיה המקומי טוען כי BEin Sport מנצל את שידורי גביע העולם לטובת העברת מסרים פוליטיים. ערוץ זה משדר במזרח התיכון ובצפון אפריקה את הליגה האנגלית, את הליגה הספרדית ואת משחקי גביע העולם.

בקריקטורה עצמה אפשר לראות זאב עליו כתוב "פוליטיקה" המכוסה בעור של כבש עליו כתוב "ספורט" – כלומר ערוץ הספורט הקטרי BEin Sport מתכסה בכסות של ספורט בכדי לנגח את היריבה הפוליטית – סעודיה.

דוגמא לכך היא ההבדל בין השידורים באנגלית ובערבית. ההאשמה היא שבמקום להתייחס לספורט – נושא מאחד – הם מנצלים את השידורים כדי להשחיר את יריבתם, סעודיה. לדוגמא השדרים הזכירו בתבוסה הסעודית לרוסיה (5-0 למי ששכח) כי בכירי הספורט בממלכה ימצאו את עצמם במלון ריץ. מלון זה שימש לפני מספר חודשים כמקום למעצר בית במהלך מאבקו של נסיך הכתר מחמד בן סלמאן המוכר כ-MBS.

כמו כן הזכירו בשידור את הניצחון של מדינות צפון אמריקה, ארצות הברית, קנדה ומקסיקו באירוח גביע העולם הכדורגל לשנת 2026. הסיבה לכך היתה ציון הבחירה של סעודיה לא לתמוך במרוקו, מדינה מוסלמית, שזכתה במקום השני במירוץ לאירוח המונדיאל. השדרים השוו את הבחירה הסעודית למה שהם רואים כנטישת הסעודים את הבעיה הפלסטינית.

תורכי אל-שייח', שר הספורט הסעודי, התלונן לפיפ"א על ניצול השידורים לטובת העברת מסרים פוליטיים, ואמר כי טוב שסעודיה חסמה את הערוץ.

נראה שהכל מתחבר לנו אל החרם הערבי בן השנה, אז הכריזו מצרים, סעודיה, בחרין ואיחוד האמיריות חרם על קטר, בהאשמה שהנסיכות הקטנה והעשירה תומכת בטרור ומשתפת פעולה עם איראן.

ברקע הדברים נמצא האירוח העתידי של קטר את גביע העולם הבא בשנת 2022. הסיבות להדחת קטאר מהאירוח נערמות אט אט. זה התחיל בחשיפה כי נראה כי הקטארים שיחדו גורמים בפיפ"א בכדי לקבל את המונדיאל, על אף שקטר אינה מדינה בעלת תרבות כדורגל. בהמשך הדרך עלה חשד לפגיעה בזכויות העובדים הבונים את האיצטדיונים במדינה, שחיים בתנאים קשים ואף מתים שם מהחום. והנה סעודיה, שגם ככה תשמח שיריבתה תאבד את האירוח – מצטרפת גם היא לחגיגה.
האם תצליח? מה דעתכם?


נעם בנעט הוא מרצה וחוקר עצמאי בתחום המזרח התיכון והעולם הערבי, הכותב טור שבועי בנושאים אקטואליים נבחרים ובליווי קריקטורות עדכניות מהעולם הערבי תחת הכותרת "חלון למזרח התיכון המתחדש". אפשר לעקוב אחריו בטלגרם, בפייסבוק או באינסטגרם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!