דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק חינוכי

מאבק חינוכי / גורלה של החינוכית נחרץ: הקואליציה הצביעה נגד הצעת חוק להצלתה

הצעת החוק של ח"כ יוסי יונה הייתה כנראה הסיכוי האחרון למנוע את סגירת הערוץ | "יגדל כאן דור של אנשים רדודים, חסרי תרבות ורודפי כסף ופרסום", אמרה יעל ויסוצקי, אמא של נעמה (10), ממובילות המאבק הציבורי כנגד הסגירה

אולפן ערב חדש בטלוויזיה החינוכית (צילום: ניצן צבי כהן)
אולפן ערב חדש בטלוויזיה החינוכית (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הקואליציה הפילה אתמול (רביעי) את הצעת החוק הפרטית לביטול סגירת הטלוויזיה החינוכית, שהגיש ח"כ יוסי יונה למליאת הכנסת. 45 חברי כנסת הצביעו כנגד הצלת הערוץ, 35 חברי כנסת בלבד הצביעו בעד הצעת החוק.

"היום יובא לקבורה אחד מנכסי צאן הברזל של התרבות והחינוך בישראל – הטלוויזיה החינוכית", מסר ח"כ יונה עוד טרם להצבעה כשהוא צופה את תוצאותיה. ״גורלה של הצעת החוק נחרץ, ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך לא נענו לבקשותיהם של ילדי ישראל והוריהם לאפשר את המשך פעילותו של המפעל החינוכי החשוב הזה שהיה לו תפקיד מרכזי בעיצוב תרבותם וחינוכם בעוד, העובדים המסורים והמקצועיים נזרקו לרחוב מבלי שתוצע מקומות עבודה חילופיים והולמים. התנהלותה של הממשלה במקרה זה היא סימפטומטית: לגזור הרס וחורבן על אמצעי תקשורת שאינם משרתים את רצונותיהם, מאוויהם וגחמותיהם של השליטים. אני כואב את כאבם של עובדי החינוכית, של הציבור והשותפים למאבק על המשך פעילותה של הטלוויזיה החינוכית״.

בובות החינוכית וח"כ יוסי יונה ומרב מיכאלי (ללא קרדיט)
בובות החינוכית וח"כ יוסי יונה ומרב מיכאלי (ללא קרדיט)

על אף שעל הצעות החוק היו חתומים חברי כנסת מכל סיעות הבית, חברי הקואליציה הצביעו נגדה. ביום ראשון הורה ראש הממשלה על הסרת הצעת החוק שהגיש מיקי זוהר, להצלת החינוכית תוך קיצוץ 40% מתקציבה, מסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה. הצעת חוק פרטית נוספת בנושא הוגשה על ידי ח"כ אורן חזן.

במידה ואף אחת מהצעות חוק אלו לא תעבור – צפויה החינוכית להפסיק שידוריה בהתאם לחוק השידור הציבורי ב-14 באוגוסט, ובמקומה יקום ערוץ ילדים במסגרת התאגיד, הצפוי להיות מבוסס ברובו על הפקות חוץ. מנכ"לית החינוכית ד"ר אורנה שמחון הודיעה כבר לעובדיה כי הערוץ צפוי להסגר, על אף המאבק הציבורי להצלתו.

"אחד הנכסים החינוכיים החשובים של מדינת ישראל עומד להסגר משום שהממשלה החליטה לדחוק החוצה  מסולם הערכים שלה את החינוך לטובת הערך הכלכלי" מסר ח"כ איל בן ראובן. "אפשר לשפר ואפשר לייעל, אבל מדוע להרוס ללא כל התחשבות לא התחשבות בילדינו,  בבני הנוער שקיבלו ומקבלים כל כך הרבה מהערוץ החשוב הזה. מדובר בהחלטה אומללה שאיננה פוגעת רק ב-180 עובדים מסורים שנכנסים למעגל האבטלה, אלא גם בכלל ילדינו."

"יום עצוב וכואב למדינת ישראל. היום בו הקואליציה במו ידיה זורקת, מבלי להביט לאחור, את המפעל החינוכי הכי מפואר וחדשני שהוקם כאן אי פעם" אמרה ל'דבר ראשון' יעל ויסוצקי, אמא של נעמה (10), שתיהן ממובילות המאבק הציבורי כנגד סגירת הערוץ.

נעמה ויעל ויסוצקי, פעילות המאבק לשמירה על הטלוויזיה החינוכית (צילום באדיבות המצולמת)
נעמה ויעל ויסוצקי, פעילות המאבק לשמירה על הטלוויזיה החינוכית (צילום באדיבות המצולמת)

"לא היה ולא יהיה עוד מפעל כמו הטלוויזיה החינוכית. הערוץ היחיד שנותן כבוד לצופים, גדולים וקטנים, וכבוד לערכים כמו אהבת אדם, איכות, סקרנות ויצירתיות. יבוא יום ותחפשו את אותם צעירים שיקימו סטארט אפים, שיטיסו מטוסים, שיטפלו בכם כשתהיו חולים ותגלו שהם מזמן כבר לא כאן. הכסף, הפרסום והתהילה לרגע זה מה שיעניין אותם. יגדל כאן דור של אנשים רדודים, חסרי תרבות ורודפי כסף ופרסום. היום זה יום בו אני מתביישת בממשלה שלי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!