דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

קטן עליה / אשלי גראהם כבשה את שבוע האופנה בניו-יורק, ורוצה לשנות את העולם

הדוגמנית אשלי גראהם (Joe Seer / Shutterstock.com)
הדוגמנית אשלי גראהם (Joe Seer / Shutterstock.com)

הדוגמנית בת ה-30 מתנגדת להגדרתה כ"פלאס-סייז", ומנסה לשכנע נשים לאהוב את גופן בכל מידה | לא בכדי יצר ה'ניו-יורק טיימס' הולוגרמה של האישה המרשימה הזאת, בלי פוטושופ כמובן

רז רותם
רז רותם
צרו קשר עם המערכת:

בסמוך לפתיחת שבוע האופנה בניו יורק בתחילת החודש הקדיש ה'ניו-יורק טיימס'  כתבה מיוחדת לדוגמנית ולאקטיביסטית אשלי גראהם, שכללה ראיון נרחב איתה ואף 'גימיק' יוצא דופן – הולוגרמה מיוחדת של גראהם כשהיא מבצעת את "הליכת המסלול" שלה. גראהם צולמה הולכת באמצעות יותר ממאה מצלמות שצילמו כל חלק מגופה, מבלי לבצע כל ריטוש או שינוי של הדמות המוצגת לבסוף בעיתון (העיתון מדגיש שהתוצאה המיטבית של הצילום נראית במסכי האייפון החדש, אם במקרה תשימו ידכם על אחד כזה). התוצאה, כמו כל כך הרבה מעבודותיה של גראהם בת ה-30, היא אכן שיר הלל לגוף הנשי, ובפשטות – מהממת.

בניית ההולוגרמה של גראהם הוצגה על ידי עורכות מדור האופנה כאמירה, המשתלבת היטב עם המסר שגראהם מייצגת באופן בולט – נשים צריכות לאהוב את הגוף שלהן, ולכן יש להפסיק להתבייש, להסתיר ו"לרטש" בפוטושופ את מה שהחברה ניסתה ללמד אותנו לראות כ"פגמים".

זה הזמן לציין שגראהם מכונה על ידי רבים דוגמנית "פלאס-סייז", או אישה מלאה. ההגדרה המצמצמת הזו, שממילא מיועדת למישטור הגוף הנשי – מידות "פלאס-סייז" מתחילות במידות ה"רגילות", אלו שמאפיינות את מרבית הנשים, שאינן דקיקות בהכרח כמו מרבית הדוגמניות – הפכה למקפצה משמעותית עבור גראהם. היא הייתה לדוגמנית "המלאה" הראשונה שעיטרה את שער גיליון בגדי הים של המגזין האמריקאי "ספורטס אילוסטרייטד" בשנת 2016.

גראהם לקחה את אותה הופעה בשער המגזין המפורסם – הופעה שנחשבת לסוג של פרס "אוסקר" בעולם הדוגמנות – ומינפה אותה לגבהים רבים, ובין היתר כדי להשאיר מאחוריה ולנתץ את הגדרת ה"פלאס סייז". בראיונות עמה היא אומרת שהשאלה שהיא הכי שונאת היא דעתה על המונח הזה (לדוגמה בסרטון שלמטה).

גראהם היא הרבה יותר מפרצוף יפה וגוף מהמם. היא אישיות חזקה ומעוררת הערכה והיא מחצינה אישיות זו באמצעות חשבונות פופולריים ברשתות החברתיות (יש לה 7.5 מיליון עוקבים בחשבון האינסטגרם שלה), הופעות ציבוריות, קמפיינים פרסומיים ובהתייחסויות ציבוריות.

הפרסונה הציבורית של גראהם היא של אישה בטוחה בעצמה, דעתנית, ערכית, סקסית מאד, מצחיקה ובעלת הומור – כולל הומור עצמי. היא לא מתביישת במיניותה, בגופה, במחשבותיה, וגם לא בטעויותיה או במה שאחרים היו רוצים להגדיר כ"פגמיה".

בפוסט מפורסם, ויוצא דופן ברשת האינסטגרם המלאה בתמונות "מושלמות", צילמה גראהם את הצלוליטיס שלה בירכיים. בכיתוב לתמונה, שקיבלה יותר מ-400 אלף לייקים, כתבה גראהם: "אני עושה ספורט. משתדלת לאכול היטב. אני אוהבת את העור שאני נמצאת בו. ואני לא מתביישת בכמה בליטות, גושים או צלוליטיס. ואתן לא צריכות להתבייש גם", והוסיפה שני האשטגים – בתרגום: "יופי ללא מידות", ו"אהבי את העור שאת בתוכו".

בסדרת תמונות מדהימה ביופיה, שצולמה בעירום מלא, גראהם הדגישה את היעוד והשליחות שהיא רואה בעבודתה. "אני חושבת שבגיל 18 התייאשתי ונשברתי. התקשרתי לאמא שלי ואמרתי שאני חוזרת הביתה, ללינקולן נברסקה. אמא שלי אמרה "לא". היא אמרה "את אמרת לי שזה מה שאת רוצה ואני יודעת שזה מה שאת אמורה לעשות. זה לא משנה מה את חושבת על הגוף שלך, כי הגוף שלך הולך לשנות את החיים של אנשים אחרים"".

בסרטון אחר שהעלתה לאינסטגרם היא לא מתביישת לטפוח על ישבנה ולהבליט את הרעידות של עכוז וירכיים שאינם דקיקים ו"מתוחים", כמצופה מדוגמנית כביכול. בכיתוב לסרטון היא כותבת במסר פמיניסטי – "זו היא אהבה עצמית. אנחנו חזקות, אנחנו נחושות ואנחנו מנהלות את העולם".

המחשה נוספת לבוז המופגן של גראהם למה שהיא אמורה להפגין כדוגמנית אפשר לראות בפוסטים שהיא מעלה, בהם היא, רחמנא ליצלן, אוכלת! בפוסט מלפני כשנה היא כתבה "חיה את החלום" לצד תמונה שלה זוללת פיצה, לצד מנת פסטה גדולה ומנות נוספות, ואוחזת בכוס יין אדום.

גראהם היא ככל הנראה גם אשת שיווק ועסקים מצליחה למדי. את המסר הפמיניסטי, אהבת הגוף והעצמת הנשים היא ארזה לתוך קו מצליח של בגדי ים בבעלותה (שהיא גם משתתפת בעיצובו, לדבריה) לכל המידות, גדולות כקטנות, שהיא מפרסמת באמצעות חשבון האינסטגרם שלה. היא בחרה לאתגר גם את העניין הגילאי, ולכפור באמונה שנשים מבוגרות מאבדות את נשיותן – ואת חלק מבגדי הים שלה היא מפרסמת יחד עם אמה.

כמעט מיותר לציין שגראהם סופגת גם ביקורת רבה. אם נחזור לכתבה של הניו יורק טיימס אליה התראיינה, ניתן לראות בתגובות הרבות בטוויטר את הביקורת אליה היא חשופה. זה מתחיל בתגובות מכוערות ונמוכות של גברים ונשים שקוראים לה "שמנה" ו"מגעילה", ללמדך שגם כשאת דוגמנית על יהיו כאלו שינסו להעליב אותך ואת גופך.

ביקורת אחרת שנשמעת אודות גראהם היא כי היא אמנם זכתה למעמד מיוחד שמאפשר לה להתערב כאשר הגופים שהיא משמשת להם כפרזנטורית רוצים לערוך ולרטש את תמונותיה, אך היא לא נמנעת מהפרקטיקה הזו באופן מוחלט, ולכן גם היא חלק מהתעשייה הדכאנית הזו בעבור נשים. אחרים תוהים ותוהות שמא גראהם אינה מקדמת רק החלפה של אידיאל יופי אחד (רזון) באידיאל אחר (מעט מלא יותר), וכי התוצאה בעבור הנשים שאינן דוגמניות תישאר דומה – חוויה של חוסר הצלחה וביוש.

הדוגמנית אשלי גראהם (Debby Wong / Shutterstock.com)
הדוגמנית אשלי גראהם (Debby Wong / Shutterstock.com)

נראה שגראהם לא שמה לבה לביקורות המכוערות, ועם האינטיליגנטיות יותר היא מתמודדת באומץ. גראהם הפכה לשופטת בתכנית הריאליטי "דוגמנית העל הבאה של אמריקה" לצד המנחה המפורסמת טיירה בנקס, והנושא של הצורך בגיוון המודל הנשי הוא נושא נוכח בהופעותיה. ב-2017 פרסמה גראהם ספר, שכלל את חוויותיה כדוגמנית וגם הערכה לגבי השינוי העתידי שיעבור מודל היופי הנשי. על פי דברים שהתפרסמו במגזין "ווג" (אגב, גם שם היא זכתה לככב על השער) גראהם הגדירה את הגיוון של הגוף הנשי בתור "הנורמלי" העתידי.

אך מעבר לכל הביקורות ניתן לראות את התמיכה הרבה שגראהם מקבלת ברשתות, ובעיקר כמובן בחשבון האינסטגרם הפופולרי. נשים רבות, צעירות כמבוגרות, כותבות לה שם על החיזוק שהן מקבלות מדמותה ומעשיה. "בתקופה שהרגשתי לא טוב עם הגוף שלי, פניתי לכאן, לאינסטגרם של אשלי גראהם. זה ממש השפיע עלי, ופשוט עשה לי טוב" כתבה אחת מהנשים המגיבות שם.

הדוגמנית אשלי גראהם וגיליון מגזין ספורט איליסטורטד בכיכובה. פברואר 2016 (Photo by Michael Stewart/WireImage IL)
הדוגמנית אשלי גראהם וגיליון מגזין ספורט איליסטורטד בכיכובה. פברואר 2016 (Photo by Michael Stewart/WireImage IL)

נראה שגראהם לא מתכוונת לעצור בהצלחתה כדוגמנית, והיא אימצה לעצמה את התואר "בודי אקטיביסט", כפעילה למען דימוי גוף חיובי בעבור נשים. אחרי שכבשה את שערי המגזינים הנחשבים בעולם, היא בדרכה לשנות את העולם. נמשיך לעקוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!