דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

מריחים בחירות? / מפלגה חדשה תתמודד על האפשרות לייצג בכנסת את זכויות הלהט"ב

על הקמת מפלגת "שווים" הכריז אמש (ה'), הסופר ואיש יחסי הציבור, אילן שיינפלד | לדבריו, האכזבה מפעילות הממשלה והכנסת הנוכחית וההבטחות שלא מומשו יתנו רוח גבית למפלגה | קורא לחברי הקהילה מכל הקשת הפוליטית להצטרף אליו

הצבעה על רקע גאווה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).
הצבעה על רקע גאווה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).
שי ניר

ברוח אווירת הבחירות הקרבות הוכרזה אמש (חמישי) הכוונה להקים מפלגת נישה חדשה שתייצג את האינטרסים של ציבור הלהט"ב הישראלי. ניתן להניח כי הרצון לקדם את המהלך הזה נוצר על רקע אכזבה מתקיעוּת בכל הקשור בקידום הליכי חקיקה למען שוויון זכויות ללהט"ב בישראל. על אף זאת חשוב לזכור כי מפלגות הנישה לא עוברות בדרך כלל את אחוז החסימה למעט ההצלחה הפנומנלית של מפלגת הגימלאים – "גיל" שגרפה בשנת 2006 שבעה מנדטים בשל הצבעת מחאה של רבים בציבור הישראלי. בשנת 2007 הוכרזה הקמתה של מפלגת "מג"י – מפלגת גייז ישראלית" אך לא שרדה עד לבחירות הכלליות שהתקיימו ב-2009.

הסופר ואיש יחסי הציבור אילן שיינפלד (58), חתן פרס ראש הממשלה פעמיים ומחבר רבי-המכר "מעשה בטבעת" ו"אשת הפיראט היהודי", הודיע כי החל בהליך שיאפשר לו לגייס תרומות לצורך הגשת בקשת הרישום של המפלגה הגאה בפני רשם המפלגות. לדברי שיינפלד, מטה הפעילים שהוא עומד בראשו, נמצא בשלבים מתקדמים בניסוח המצע והתקנון ובהכנת התשתית להקמתה של מפלגת "שווים – מפלגה ישראלית גאה". בין הפעילים המרכזיים נמנים היועץ האסטרטגי ערן פוגל, עו"ד צבי זגלשטיין ואיש הסטרטאפ ליעד קשנבסקי.

אילן שיינפלד (צילום: ויקימדיה).
אילן שיינפלד (צילום: ויקימדיה).

"אם היינו צריכים הוכחה נוספת לנחיצותה של מפלגת 'שווים' בכנסת ישראל, ואם הבשילו התנאים לכך, גם בממשלת ישראל הבאה, קיבלנו אותה בימים האחרונים", אמר היום שיינפלד. "על פי דיווחים בתקשורת, שוב עשה ראש ממשלת ישראל סיבוב על הקהילה הלהטב"קית, והתעלם למעשה מהמחאה הגדולה ביותר שקיימה הקהילה הגאה בישראל".

"בסיום מושב הקיץ האחרון הבטיח ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שיעביר במושב החורף של הכנסת חוק פונדקאות מתוקן, שיקנה את זכות ההורות גם לגברים הומואים. עתה הבנו סופית, שאין לו שום כוונה לעמוד בהבטחתו זו, ועל אחת כמה וכמה לתקן את עוולות העבר כלפי הקהילה. אנחנו חייבים לקחת את גורלנו בידינו, לנצל את הכוח האלקטורלי העצום שיש לנו כקהילה – ולהקים מפלגה שתשים בראש מעייניה פתרון ברור וחד-משמעי לצרכיהם של חברי וחברות הקהילה".

מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

"אני קורא לנציגי מגזרים אלה, וכמובן גם לבני ובנות קהילת הלהטב"ק, מכול קצוות הקשת הפוליטית, להצטרף אלי בהקמת המפלגה, וביצירת צוותי עבודה שיפרטו את חזון המצע לעבודה פרלמנטרית, כדי ליצור כוח פוליטי משמעותי, שיביא לשינוי בחברה הישראלית", המשיך שיינפלד

שגם הציג בהודעתו את תכניתו הפוליטית להכניס תיקונים לספר החוקים כך שיתאפשר שוויון מלא לציבור אותו הוא מתכוון לייצג. "בכול הסקרים שנעשו בשנים האחרונות בישראל, ניכר רוב ברור בציבור התומך במתן שוויון זכויות מלא ובכל התחומים, לרבות נישואים, אימוץ ופונדקאות, לחברי/ות הקהילה", אמר שיינפלד שנוקט גם גישה ריאלית הרואה שייתכן ולא יצליח להגיע להסכמה. במקרה כזה, הוא אומר, הציבור ייגש למשאל עם. "במהלך כל משא ומתן קואליציוני עתידי, להכניס סעיף בהסכם הקואליציוני, שבו מתחייבות השותפות לממשלה, כי במידה ולא תשרור ביניהן הסכמה על שורת החוקים אותם מפלגת 'שווים' תרצה להעביר, הכדור יעבור לציבור במשאל עם".

"משאל עם זה יבוצע לאחר השלמת ההליכים החוקתיים המתבקשים, ולכל היותר בתוך חצי שנה-שמונה חודשים מיום הקמת הממשלה. במידה ואזרחי ישראל יצביעו בו בעד שוויון לקהילת הלהטב"ק, הממשלה תתחיל מיידית בקידום תהליך החקיקה של חוקים שיסדירו את מעמדם וזכויותיהם של בני ובנות הקהילה הלהט״בית בישראל".

הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

שיינפלד מסביר את המהלך בדוגמא שהוא נותן על מערכת הבחירות הקודמת בה הצטרפו לכנסת פעילי המחאה החברתית וקבוצת אנשי תקשורת. "כעת, בשל מצבה הקשה של החברה הישראלית, הגיע תורם של אנשי החזון, ובראשם הסופרים", אמר. "לפני עשרים וחמש שנים כתבתי ופרסמתי את לקט ציוני הדרך ההיסטורי של קהילת הלהטב"ק בישראל – ואת חזון הקהילה הגאה לשנות האלפיים. תודה לאל, חלקים ניכרים מחזוני הוגשמו. עכשיו הגיע הזמן לממשו במלואו – חברה אזרחית שווה, המושתתת על עקרונות השוויון והצדק, ומקנה שוויון זכויות לבני ובנות קהילת הלהטב"ק, וגם לכול חברי/ות המגזרים המודרים בישראל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!