דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתת התלמידים

אזרחי המחר / באישור בית הדין לעבודה המורים ממשיכים בעיצומיהם - התלמידים בשביתה נודדת

שביתת התלמידים תנדוד ובכל יום ישבתו חמש מועצות אזוריות או ערים. ארגון המורים לא נכנע וממשיך בעיצומים.

דוד טברסקי

השבוע תתחדש שביתת מועצת התלמידים והנוער בבתי הספר כמחאה על עיצומי המורים הגורמים לביטול הטיולים בבתי הספר העל יסודיים.

שביתת התלמידים תתקיים במתכונת של שביתה נודדת ובכל יום ישבתו כחמש מועצות אזוריות או ערים ברחבי הארץ, כך נמסר ממועצת התלמידים.

השביתה תכלול היום (ראשון) את אופקים, דיר אל עסד, יקנעם, ראש העין ורמת גן.

מיום שלישי שעבר שובתת מועצת התלמידים והנוער, וקוראת לתלמידים שלא להגיע לבתי הספר עד שלא יוחזרו הטיולים והסיורים. במקביל הוציאה המועצה טיולים עצמאיים ברחבי ישראל והזמינה אליהם תלמידים.

דוד לקאץ', מורה מירושלים : "המועצה הזאת מנוצלת על ידי מי שמנסה להשתיק מאבק חברתי. גם מאבק בוחני הנהיגה הוא מאבק נגד הפרטה, והמועצה משמשת כלי בעד הפרטה. זו בושה."

בית הדין הארצי לעבודה קבע שעיצומי ארגון המורים חוקיים וביטל את הבקשה של המדינה להפסיקם.

מארגון המורים לא נמסרה הודעה על המשך העיצומים בשבוע הבא אך ציין בהודעתו מיום רביעי שהשביתות לא יפגעו בכל פעילות בתי הספר הקשורה לימי הזיכרון והעצמאות שיכולו השבוע.

בשיחה שהתקיימה עם אלאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער, בסוף שבוע שעבר הבהיר כי השביתה היא לא כנגד המורים. בטיטו מכוון את חציו כלפי יו"ר ארגון המורים רן ארז, וטוען שמהלכיו הם דורסניים ולא מתחשבים לא במורים ובלא בתלמידים .

"רן ארז מנסה לעשות מהללך פוליטי נגד הסתדרות המורים בלהכניס את ארגון המורים לחטיבות הביניים, והמהלך הזה של השביתה הוא לחיזוק כוחו הפוליטי בארגון ולא לשם שינוי המערכת, תלמידי ישראל לא יהיו בני ערובה למהלכים שכאלו"

דוד לקאץ', מורה בתיכון בירושלים, דווקא חושב שיש גורמים פוליטיים המשתמשים במועצה:  "מועצת התלמידים והנוער משביתים ונוקטים עיצומים, במחאה על עיצומים חוקיים של ארגון עובדים יציג. זה חוסר הבנה בסיסי של מערכת יחסי עובד ומעביד. המועצה הזאת מנוצלת על ידי מי שמנסה להשתיק מאבק חברתי. גם מאבק בוחני הנהיגה הוא מאבק נגד הפרטה, והמועצה משמשת כלי בעד הפרטה. זו בושה.

איפה המועצה הייתה כשהמורים לחמו על תוספת לשעות נוספות לבחינת לקויות למידה או בשלל מאבקים אחרים של מורים? זוהי שביתה נגד מאבק ראוי מאוד של המורים ולכן זה מעשה מחפיר".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!