דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתת המצילים

המצילים בעיצומים / עונת הרחצה תפתח - עד השעה 14:00

המצילים מוחים על פערי שכר בין החדשים לוותיקים - "התנהלות השלטון המקומי ופקידי האוצר הביאה אותנו בלית ברירה למאבק" אומרים בהסתדרות.

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עונת הרחצה תפתח היום רישמית, אולם במהלך השבוע שירותי ההצלה בחופים יינתנו עד השעה 14:00 בלבד. מדובר בעיצומים בעקבות עיכובים במשא ומתן על רקע פערים בצורות ההעסקה ובתנאים בין המצילים הוותיקים לאלו החדשים שהועסקו לאחר שנת 2000. המצילים המועסקים במתכונת דור ב' תובעים את שיפור תנאיהם בהתאם לחשיבות המקצוע מציל החיים. על פי ארגון המצילים, הממונים על השכר באוצר ובמרכז השלטון המקומי מתבצרים בעמדותיהם ומונעים התקדמות בשיחות הנמשכות זה שנתיים.

ארנון בן דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המעו"ף במסגרתה מאוגדים המצילים מסר כי "בשנתיים האחרונות נהגנו באחריות תוך ניהול משא ומתן בניסיון להגיע להסדר לפני תחילת עונת הרחצה. כל הרעיונות וההצעות החדשניים שהעלנו במסגרת הדיונים נדחו. לצערי התנהלות השלטון המקומי ופקידי האוצר הביאה אותנו בלית ברירה למאבק".

סוכת מציל בחיפה, ארכיון. צילום: פלאש 90 / אבישג שאר ישוב.
סוכת מציל בחיפה, ארכיון. צילום: פלאש 90 / אבישג שאר ישוב.

ממשרד האוצר נמסר כי הצעת האוצר ומרכז השלטון המקומי שהועברה לנציגי ההסתדרות ולוועד המצילים כוללת בתוכה מספר הטבות לתנאי ההעסקה של מצילים מדור ב' וביניהן העלאת שכר של למעלה מ-50% בשווי של יותר מ-3500 ש"ח. לדברי משרד האוצר מדובר בתוספות חסרות תקדים במגזר הציבורי בכלל ובמועצות המקומיות בפרט. משרד האוצר הפנה אצבע מאשימה כלפי ההסתדרות וטען כי זו מתנה את החתימה על הסכם זה במתן תוספות שכר דווקא למצילי דור א', המשתכרים על פי משרד האוצר למעלה מפי שניים משכרם הממוצע של מצילי דור ב'.

במהלך העונה יפעלו 143 חופי רחצה מוכרזים ברחבי הארץ: 96 לאורך הים התיכון, 27 חופים סביב הכנרת, 16 חופים לאורך ים המלח וארבעה חופים לאורך ים סוף.

ממרכז השלטון המקומי נמסר ״לצערנו למרות התקדמות משמעותית ומרחיקת לכת במשא ומתן עם המצילים בחרו המצילים וההסתדרות המייצגת אותם להחריף את השביתה. אנחנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמת לתושבים בשל כך״.
על פי נתוני משרד הפנים, כ-90% מהטביעות בחופים התרחשו בהיעדר מציל בחוף לאחר שעות ההצלה, בחופים אסורים לרחצה, ובכניסה לים בשכרות. המשרד שב וקורא לציבור לשמור על כללי זהירות ברחצה בים ומתריע כי ללא מציל  אסור להיכנס לים.

במהלך העונה יפעלו 143 חופי רחצה מוכרזים ברחבי הארץ: 96 לאורך הים התיכון, 27 חופים סביב הכנרת, 16 חופים לאורך ים המלח וארבעה חופים לאורך ים סוף. עונת הרחצה תמשך עד לאחר חופשת סוכות ב-31.10. על פי החלטת שר הפנים אריה מכלוף דרעי בעונת הרחצה הנוכחית הכניסה לחופים תהיה ללא תשלום. השבוע נשלח מכתב הנחייה אשר מבטל את אישור הגבייה בתשלום לרשויות שבתחומם חופים, אשר בהם אושרה הגביה בעונת הרחצה הקודמת. חלק מהרשויות כבר נענו לדרישת השר בחופשת הפסח ולא גבו תשלום בכניסה לחוף. במהלך עונת הרחצה הנוכחית נוסף דגל חדש לדגלי החופים – דגל סגול המתריע מפני נוכחות מדוזות במים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!