דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הממשלה מסרבת לעצור את ההפרטה, ושביתת הטסטרים ממשיכה

דחתה את הצעת בית הדין להשהות את ההפרטה בתמורה לעצירת השביתה בכדי להמשיך במשא ומתן. ההסתדרות: לאור ההחלטה תימשך מחר שביתת הבוחנים. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בוחני הנהיגה עובדים מסורים וטובים, בחינת כישורי הנהיגה הינה מתפקידי הליבה של המדינה".

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הפרקליטות דחתה היום (ראשון) את הצעת פשרה של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי, ביחס לשביתת בוחני הנהיגה הנמשכת זה שבעה שבועות. השופט אברהמי הציע לצדדים לעצור לתקופה של 50 יום את המהלכים החד צדדיים – את הפרטת הבחינות והמכרז לחברה שתבצע זאת מצד המדינה , והשביתה מצד הבוחנים. במהלך תקופה זו הציע בית הדין כי יתקיים משא ומתן בחסותו, וכי הצדדים יוכלו לשוב ולנקוט צעדים במידה ויקלעו השיחות למבוי סתום. לאור סירוב המדינה להצעת הפשרה קבע השופט  אברהמי כי ההצעה נותרת פתוחה פתוחה לשינוי החלטתה של המדינה, וכי ההסתדרות תוכל להגיש את תשובתה עד יום שלישי בשעה 14:00, וכי החלטה תשלח לצדדים בדואר.

בהחלטתו כתב אברהמי כי "יש להצטער על כי המבקשת לא קיבלה את ההצעה כאמור. עם עובדים יש לדבר בוודאי עת מבקשים לנקוט בצעדים אלה". מההסתדרות נמסר כי לאור החלטה זו שביתת בוחני הנהיגה נמשכת.

ביום שישי שלח מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב מכתב להרכב בית הדין בו התריע מפני המשמעויות של הפרטת בחינות הנהיגה. "שינוי דרמטי שכזה, שיש עימו חשש לפגיעה בכשירות הנהגים המקב לים רישיון נהיגה,מצריך דיון מקצועי וציבורי רחב", כתב אבואב, "הפרטת אחריות זו והעברתה לידי ידיים פרטיות, יכולה  לפגוע  ברמת  הכשירות של הנהגים בשל הוספת תמריצים ושיקולים כלכליים". אבואב ציין במכתבו כי מבחני הנהיגה המבוצעים כיום בישראל הם ברמה טובה וכי בוחני הנהיגה הינם עובדים מסורים ומקצועיים הרואים את השיקול הבטיחותי לנגד עיניהם בעבודתם." בחינת כישורי נהיגה הולמים טרם מתן רישיון נהיגה הינה מתפקידי הליבה של המדינה – ובאחריותה" .

בפני בית הדין התייצב גם עו"ד ארז ללקין שייצג את מורי הנהיגה, אשר הלינו בפני בית הדין על כך שבמהלך השביתה ניפגעו לימודי הנהיגה, "לא נקלטים תלמידים חדשים, כבר עכשיו תלמידים לא באים ללמוד. 7 שבועות שהכל מתעכב וגורם נזקים – כמעט ואין שיעורים" אמר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!