דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגה

רשת מגה / נאמני מגה המליצו לבית המשפט לאשר את מכירת מגה ליינות ביתן

על פי הצעת הרכישה של יינות ביתן כל 3,500 עובדי מגה ימשיכו בעבודתם וכן יישמר מעמד ועד העובדים וההסתדרות. ההצעה תלויה באישור בית המשפט.

נמכרה ליינות ביתן. מגה. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
נמכרה ליינות ביתן. מגה. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

כמעט חמישה חודשים לאחר שנכנסה רשת מגה להליך פירוק, נאמני מגה המליצו אתמול (שלישי) לבית המשפט על מכירתה כמקשה אחת לרשת יינות ביתן תמורת 405-450 מיליון ₪. בסיכום אליו הגיעו נאמני החברה עם נחום ביתן, בעליה של יינות ביתן, הוחלט כי 3,500 עובדי מגה צפויים להמשיך בעבודתם בחברה, זאת במקביל לכניסה למשא ומתן עם ועד העובדים וההסתדרות על תנאי העסקתם. גם נושי החברה המובטחים צפויים לקבל את מלוא כספם במהלך החודשים הקרובים. לעומת זאת הנושים הלא מובטחים של החברה צפויים לספוג הפחתה של עד 60% מהכסף שמגה חייבת להם.

מהבקשה שהעבירו נאמני החברה לבית המשפט עולה כי הצעתם של בעלי רשת יינות ביתן הייתה גבוהה באופן משמעותי מהצעותיהם של המתחרים האחרים על רכישת מגה. רמי לוי הציע 362-372 מליון ₪, רשת ביכורי השדה הציעה 281-315 מליון ₪, ואילו איש העסקים מוטי בן משה הנמצא במשא ומתן על רכישת החברה האם – "אלון הריבוע הכחול", הציע סכום הנאמד בכ-330 מליון ₪. ההצעה היחידה שהייתה קרובה להצעה של יינות ביתן הגיעה מרשת טיב טעם שהייתה מוכנה לשלם 354-434 מליון ₪. לאחר תהליך של משא ומתן על תנאי העסקה מול טיב טעם ויינות ביתן החליטו הנאמנים להמליץ לבית המשפט על המכירה ליינות ביתן.

בסיכום אליו הגיעו נאמני החברה עם נחום ביתן, בעליה של יינות ביתן, הוחלט כי 3,500 עובדי מגה צפויים להמשיך בעבודתם בחברה, זאת במקביל לכניסה למשא ומתן עם ועד העובדים וההסתדרות על תנאי העסקתם.

במידה וההצעה תאושר על ידי בית המשפט ולא תיתקל בהתנגדות הממונה על ההגבלים העסקיים (שבעבר כבר הביע את התנגדותו למכירת מגה לרמי לוי), צפויה רשת יינות ביתן להפוך לרשת הקמעונאית השניה בגודלה בישראל עם קרוב ל-200 סניפים ומחזור מכירות של 5-6 מליארד ₪ בשנה. רשת יינות ביתן שהוקמה ב-1993 נהנתה בשנים האחרונות מצמיחה משמעותית לאחר שבשנת 2012 רכשה את רשת "מחסני כמעט חינם" והכפילה את גודלה.

בועד העובדים ובהסתדרות בירכו על ההחלטה ומסרו את הערכתם הרבה לנאמני מגה שפעלו לשמירה על זכויות העובדים ולשמירה על עתידם התעסוקתי. "אני רוצה לברך את יינות ביתן על כך שהגישה את ההצעה הטובה ביותר להצלתה של רשת מגה כמקשה אחת, ובכך עשתה צעד חשוב לא רק למען 5,500 עובדים ובני משפחותיהם אלא למען המשק כולו וענף קמעונאות המזון בפרט", אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, זמן קצר לאחר פרסום ההמלצה. "אני סמוך ובטוח כי ההנהלה החדשה תצליח לבסס מערכת יחסים טובה עם העובדים וההסתדרות ובכוחות משותפים נצעיד את החברה ליציבות ולהצלחה", הוסיף.

אמש (שלישי) לאחר פירסום המלצת נאמני מגה לבית המשפט, הגיש מוטי בן-משה שהגיש אף הוא הצעה לרכישת רשת מגה, ואף מנהל משא ומתן לרכישת חברת האם של מגה "אלון הריבוע הכחול", בקשה לדיון דחוף בנושא מכירת מגה. לטענת בן-משה הצעתה של יינות ביתן "אינה מתיישבת עם המציאות", זאת מאחר והצעתה מותנית בהשגת מימון מהבנקים ובהורדה משמעותית של שכר הדירה אותו משלמת מגה לחברה האם "אלון הריבוע הכחול". עוד טוען בן-משה כי בכוונתם של בעלי יינות ביתן לרכוש את מגה מבלי לשלם שקל אחד עם המכירה, אלא בתשלומים הנשענים על אשראי מהספקים.

טענה נוספת אותה מעלה בן-משה מתבססת על התנגדות הממונה על ההגבלים העסקיים בדבר מכירת הרשת לרמי לוי. לטענתו של בן-משה אם תרכוש את מגה, תהיה שליטת יינות ביתן בשוק דומה לזאת שהיה מקבל רמי לוי אם היה רוכש את הרשת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!