דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגה

יוצאים לדרך חדשה / בית המשפט אישר את מכירת מגה ליינות ביתן

החלטת הנאמנים התקבלה ובית המשפט הורה לרשות ההגבלים העסקיים לבחון את הרכישה בתוך 15 ימים. בנוסף, שיבח בית המשפט את הנאמנים על פעולתם למכירת מגה כמקשה אחת.

נמכרה ליינות ביתן. מגה. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
נמכרה ליינות ביתן. מגה. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד אישר הערב (שני) את מכירת מגה ליינות ביתן וזאת על פי המלצת הנאמנים, בכפוף לאישור אסיפת הנושים ורשות ההגבלים העסקיים. נציג הרשות שנכח בבית המשפט אמר כי ידרשו לרשות כשישה שבועות לבחון את הרכישה, אולם בית הדין ביקש מרשות ההגבלים העסקיים לעשות זאת בתוך 15 ימים. גם נציגי כונס הנכסים הצטרפו לתמיכה במכירה.

בכתב המינוי של נאמני מגה, רואה החשבון גבי טרבלסי, עו"ד אהוד גינדס ועו"ד אמיר ברטוב, נכתב כי "הנאמנים ישימו לנגד עיניהם חשיבות שימור מקומות העבודה של העובדים ושיקול זה ינחה אותם וגם את בית המשפט בבוא העת". בית הדין שיבח את הנאמנים על ביצוע תפקידם ופעולתם למכירת מגה במקשה אחת אשר תביא תמורה גדולה יותר לנושיה ותשמר את מקומות העבודה לעובדים.

בין הנימוקים להחלטה ציין השופט גם את ההסכם הקיבוצי אשר הוסכם אתמול בין הנהלת יינות ביתן וההסתדרות על פיו במסגרת הרכישה כמעט ולא יפוטרו עובדים, ואף ייקלטו 500 עובדים נוספים. 3,500 העובדים הנוכחיים במגה אף יוסיפו וישמרו על ההסכם הקיבוצי שלהם המקנה להם זכויות שמעבר לצו ההרחבה ברשתות השיווק. "המתחרים האחרים לא התחייבו להמשיך להעסיק את העובדים בכמות ובתנאים של ההסכם הקיבוצי המיוחד, וכאמור העובדים מתנגדים להצעות האחרות", נכתב.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס להחלטת בית המשפט ואמר כי "הערב אפשר לברך על המוגמר ולומר בלב שלם – הצלנו את רשת מגה. הבאנו בשורה ל-3,500 משפחות ולענף הקמעונאות בישראל. זה היה מסע קשה בראש ובראשונה לעובדי מגה וליו"ר הועד אלי אייל שגילה מנהיגות לאורך כל הדרך בגבורה ובנחישות רבה. עובדי מגה יכולים להיות בטוחים במקום עבודתם. אני סמוך ובטוח שהרשת תצעד אל עבר ההצלחה".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

אייל הגיב אף הוא בשמחה להחלטה ואמר כי "אחרי מאבק ארוך וקשה, אליו נרתמו כלל עובדי הרשת, קיבלו היום אלפי עובדי מגה תקווה ובטחון תעסוקתי והציבור הרוויח רשת חשובה, שקריסתה היתה פוגעת בתחרות בשוק הקמעונאי".

נחום ביתן, בעל רשת "יינות ביתן" מסר כי הוא מברך על החלטת בית המשפט. "אנו שמחים לצרף את עובדי מגה למשפחת יינות ביתן, יחד נעצים את הרשת ונפעל לצמיחתה ופריחתה. אני מודה לעובדים המסורים שלי שתמכו במהלך", אמר.

ארז אייזנברג, סמנכ"ל השיווק של הרשת אמר כי "כבר בימים הקרובים נתכנס ליישום תכניות עבודה עבור רשת 'מגה' כאשר המטרה היא להפעיל את הרשת בהקדם האפשרי".

על פי החלטת בית הדין, אסיפת הנושים של מגה תתכנס בתוך עשרה ימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!