דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הרווחה

שוויון / יוגדל התקציב לטיפול בקבוצות סיכון בקהילה הגאה

במשרד הרווחה והשירותים החברתיים מכוונים את מרב התקציבים לקהילת הטרנסג'נדר. בין היתר יוקמו מסגרות שיענו על צרכי צעירים להט"בים ומערך טיפול משפחתי-קהילתי

חברי קהילת הטרנס מפגינים בת"א. ארכיון. (צילום: יעל מאירי, מתוך ויקיפדיה)
חברי קהילת הטרנס מפגינים בת"א. ארכיון. (צילום: יעל מאירי, מתוך ויקיפדיה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

לרגל יום הבנ"ה – היום הבין לאומי למאבק בלהט"בופוביה – שצוין אתמול (שלישי), פרסם משרד הרווחה והשירותים החברתיים הודעה על הגדלת התקציב המיועד לקבוצות בסיכון בקהילת הלהט"ב בכ-3 מיליון ש"ח. סך התקציבים שמקצה המשרד לקהילה מדי שנה, לאחר ההגדלה, יעמוד על למעלה מ-5 מיליון ש"ח. בנוסף, הודיעו במשרד על הקמת מסגרת הלנת חירום לצעירים להט"בים, כמו גם רצף מענים לטובת צעירות וצעירים טרנסג'נדרים, שיחלו לפעול כבר השנה.

יחסה של החברה לחריגוּת מינית, הופך את ציבור הטרנסג'נדרים לאחד המוחלשים ביותר בחברה הישראלית. לרבים מהם אין גב משפחתי והם מתקשים מאוד למצוא מקום עבודה שיקבל את הזהות המגדרית שבחרו. מנתוני מחקר, שנערך בקרב 70 טרנסג'נדרים על ידי ד"ר רות גופן משירותי בריאות כללית, עולה כי שישה מכל עשרה טרנסג'נדרים השתכרו פחות משכר המינימום, ושלושה מתוכם לא עבדו כלל. 54.7% חוו אפליה על רקע מגדרי, ובין 70% ל-80% חוו אלימות על רקע מגדרי.

במסגרת הגדלת התקציב תוקם מסגרת הלנת חירום לצעירים להט"בים בגילאי 27-18 בעלות של כמיליון ש"ח בשנה, וזאת בנוסף למסגרת הלנת חירום לנוער להט"בי עד גיל 18 "בית דרור", המופעלת כיום בשיתוף עמותת אותות ועיריית תל-אביב, כאשר מימון המשרד את הפרויקט עומד על כ-2 מיליון ₪ בשנה.

בנוסף, מתוכננת, עד סוף השנה, השלמת בניית רצף טיפולי לצעירים וצעירות בתהליך שינוי מין מזכר לנקבה ומנקבה לזכר, במסגרתו יוקם הוסטל לטרנסג'נדרים אשר יאפשר הענקת מעטפת טיפולית אינטנסיבית, העצמה וקידום לקראת חיים עצמאיים מספקים ומאושרים, בעלות של למעלה ממיליון ש"ח בשנה. זאת, נוסף לדירת המעבר לצעירות טרנסג'נדריות שמפעיל המשרד מזה שנה בשיתוף עמותת אותות, עיריית ת"א וביטוח לאומי, המהווה קורת גג ובית, בו יכולות הצעירות הטרנסיות לבטא את עצמן, לחוש ביטחון ושייכות, ולהשלים את תהליך השינוי.

בנוסף להשקעה הכספית בהוסטלים בחרו במשרד להתמקד גם בצרכים נוספים מעבר למענה לקיום בסיסי, כגון הדרכה וליווי סוציאלי, השלמת בגרויות ועידוד לרכישת השכלה, מציאת תעסוקה ומעבר לדיור עצמאי, כמו גם הקניית מיומנויות לקיום עצמאי. כמו כן מממן משרד הרווחה בשיתוף אגודת הלהט"ב מערך טיפול פסיכו-סוציאלי באנשים מהקהילה ובבני נוער ומשפחותיהם לטובת "פיוס, קבלה והכלה הדדית", כך על פי הודעת המשרד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!