דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

באר שבע אלופה / אחרי 40 שנה במדבר: הפועל באר שבע אלופת המדינה

מול איצטדיון ביתי מלא, ניצחה באר שבע את בני סכנין 3-1 במחזור האחרון של ליגת העל בכדורגל. אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל: "התואר היום מגיע לאחר תהליך ממושך, ומהווה הוכחה לכך שבכדורגל אין קיצורי דרך"

צילום: פלאש 90 / דני מרון
צילום: פלאש 90 / דני מרון
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

הפועל באר שבע זכתה אמש (שבת) באליפות המדינה בכדורגל. לאחר עונה שברובה עמדה בראש הטבלה והפסידה בשני משחקים בלבד, ניצחה באר שבע במחזור האחרון של הליגה את בני סכנין בתוצאה 3-1. את השערים לב"ש כבשו מאור בוזגלו, מאור מליקסון ובן שהר, ולסכנין הבקיע פיראס מוגרבי. המשחק נערך באצטדיון "טרנר" שהיה מלא עד אפס מקום. מכבי תל אביב, היריבה הישירה של באר שבע על הובלת הליגה, הביסה 0-6 את מכבי חיפה, אך גם התוצאה הזו לא הצליחה לבלום את באר שבע בדרכה לתואר האליפות. הפעם האחרונה שבה זכתה באר שבע באליפות המדינה היתה לפני 40 שנה בדיוק – ב-1976.

שרת הספורט מירי רגב בירכה את הקבוצה לרגל זכייתה באליפות ואמרה כי "ארבעים שנה המתינו אוהדי הפועל באר שבע והעיר כולה לחזור לקדמת הספורט הישראלי והערב זה קרה – בירת הנגב הפכה לבירת הכדורגל. אני מברכת את הקבוצה על זכייתה באליפות המדינה ומברכת את אלונה ברקת על מפעל חיים ספורטיבי וחברתי שראוי לכל שבח. כבוד גדול מגיע גם למכבי תל אביב על שנתנה פייט ראש בראש עד הסוף. אני מאחלת להפועל באר שבע עוד הרבה הצלחה ומקווה שתביא לנו כבוד גם באירופה."

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ״אני מברך את קבוצת הפועל באר שבע על ההישג העצום. ב״ש היא עכשיו לא רק בירת הסייבר, אלא גם גם בירת הכדורגל.
כל הכבוד.״

חוגגים אליפות בבאר שבע. צילום: דבר ראשון
חוגגים אליפות בבאר שבע. צילום: דבר ראשון

אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל, ומי שאימן את הפועל באר-שבע עד שהוחלף לפני שנה על ידי ברק בכר, בירך אף הוא את הקבוצה. ״אין ראויה יותר מהפועל באר שבע לזכות העונה באליפות. התואר היום מגיע לאחר תהליך ממושך, ומהווה הוכחה לכך שבכדורגל אין קיצורי דרך. אני שמח בשמחת האוהדים, העיר, הבעלים, השחקנים והצוות המקצועי בראשות ברק בכר על הזכייה. אין לי ספק כי גם בשנים הבאות באר שבע תתמודד על כל תואר וברור לי כי המועדון ימשיך להתפתח. מדובר בקבוצה שנמצאת כל הזמן במגמת שיפור ובמועדון שרק הולך ומתפתח. זה בהחלט דבר חשוב לכדורגל הישראלי וגם נבחרת ישראל תצא נשכרת מכך. חיבוק גדול לחברים הרבים וברכות מקרב לב לאלופה החדשה שלנו״.

עופר עיני, יו״ר ההתאחדות לכדורגל אמר כי ״זהו יום חג עבור העיר באר שבע, אוהדי הקבוצה והכדורגל הישראלי כולו. הברכות מגיעות בראש ובראשונה לבעלים, אלונה ברקת, שהשכילה בסבלנות ובחכמה לבנות מועדון מפואר למרות לא מעט קשיים בדרך. אני מקווה שאנשים ונשים נוספים יאמצו את הדרך הזאת ויצטרפו לכדורגל. מחמאות גדולות לצוות המקצועי ולשחקנים, ובראשם הקפטן אליניב ברדה, על עונה מצוינת. החברה הישראלית והכדורגל שלנו צריכים היום להיות גאים בזכייה של באר שבע ובבשורה שמגיעה עמה. נולדתי וגדלתי בבאר שבע וזכורות לי היטב האליפויות האחרונות, החשיבות והגאווה שהעניקה הקבוצה לתושבי העיר. זאת היתה עונה מצוינת עבור ליגת העל וביום שלישי אני משוכנע כי גמר גביע המדינה בין מכבי ת״א למכבי חיפה חייב להיות אקורד סיום שיעשה את כולנו גאים בכדורגל שלנו״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!