דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנסת

המגעים הקואליציוניים / ליברמן: מבוי סתום; נתניהו: שום דבר לא קורס

אביגדור ליברמן הודיע הבוקר כי המו"מ נקלע למבוי סתום, שעה מאוחר יותר הרגיע ראש הממשלה נתניהו ומסר כי הכל כשורה. בבית היהודי מתנים כעת את הרחבת הממשלה בתיקון ליקויי צוק איתן.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, ארכיון. צילום: הדס פרוש/ פלאש 90
אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, ארכיון. צילום: הדס פרוש/ פלאש 90
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

רגע לפני פתיחת מושב הקיץ של הכנסת ובצל המגעים הקואליציוניים לצירוף מפלגת ישראל ביתנו לממשלה, קיימו היום (שני) סיעות הבית ישיבות פתוחות לעיתונות בהן עלו על פני השטח מחלוקות המונעות את סיום מגעים אלו.

ראש מפלגת ישראל ביתנו ומי שאמור להתמנות לתפקיד שר האוצר, אביגדור ליברמן פתח את ישיבת הסיעה במתקפה על התנהלות משרד האוצר במהלך המו"מ. "התפשרנו בנושאי דת ומדינה וחוק עונש מוות למחבלים, אבל בשני נושאים בסיסיים לא נתפשר: תיק הביטחון ורפורמה פנסיונית", אמר ליברמן. "זה לא רק לגבי העולים מרוסיה בלבד כפי שמציגים אותה, אלא לכולם, וזה בא לעזור לשכבות הכי חלשות. לצערי, רובם עולים מחבר העמים. אני לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו לעומתי בהשוואה לאחרים. אנחנו רוצים לתקן עיוותים ולא באים שיזרקו לנו עצמות. את ההצעות שקיבלנו ממשרד האוצר אנחנו לא יכולים לקבל".

ליברמן הוסיף ואמר כי ראש הממשלה ושר האוצר מודעים לדרישות מפלגתו וסיכם כי "המשא ומתן במבוי סתום ואנחנו מחכים להצעות אחרות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד, כשאמר כי "במשא ומתן יש עליות וירידות. אתה יודע כמה משאים ומתנים קיימתי? צריך את הדברים שייתנו לנו את המסד להוביל. תמיד יש משברים ותמיד 'הכול קורס'. שום דבר לא קורס. אני מציע לא להיתפס לקיצוניות של מצבי רוח ונרגנות אין-קץ".

"צריך לחבר כוחות לממשלה רחבה ככל האפשר כדי לקדם את האתגרים ואת ההזדמנויות שעומדים בפני מדינת ישראל", הוסיף נתניהו "אנחנו נפעל להרחיב את הממשלה ואנחנו עושים זאת כדי להמשיך להוביל גם בביטחון, גם בכלכלה וברוך השם יש לנו גם עכשיו את מתווה הגז המתוקן שאנחנו נפיק גז למען מדינת ישראל ונפעל לרווחתם של אזרחי ישראל, לביטחון, לכלכלה, לרווחה, לאנרגיה וגם לשלום".

ראש הממשלה התייחס גם לתהליך המדיני ואמר כי "אנחנו פועלים ורוצים לקדם תהליך שלום עם ביטחון. אלו לא מילים בעלמא, זו המדיניות. אני מתכוון להוביל אותה ולשם כל היעדים הללו אנחנו צריכים ממשלה רחבה ככל האפשר. זה היעד שלי, זה תמיד היה היעד, ואני מקווה לאזרחינו בעזרת השם לממש אותו בימים הקרובים".

מוקדם יותר היום התייחס שר החינוך וראש מלגת הבית היהודי נפתלי בנט, למגעים הקואליציוניים. בנט הודיע כי כי הוא דרש מראש הממשלה לתקן את הליקויים בקבינט לנוכח לקחי מבצע צוק איתן ומלחמת לבנון השנייה – בטרם השינויים הצפויים בהרכב הקואליציה.

מבקש לפתוח את ההסכם הקואליציוני, בנט. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90
מבקש לפתוח את ההסכם הקואליציוני, בנט. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

שר החינוך חזר על דרישתו זו גם בישיבת הסיעה, בה אמר כי "בימים האחרונים מתגלים הכשלים בקבינט לאחר צוק איתן ולאחר לבנון השנייה חברי הקבינט לא הוכשרו לתפקידם ולכן לא תפקדו כראוי. פניתי לראש הממשלה מספר פעמים בנושא זה לצערי דבר זה לא התקדם ולכן שלחתי אתמול לראש הממשלה תכנית לשיפור הקבינט ולקדם בקרה ראויה על בטחון אזרחי ישראל".

"כיום, עשר שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה, דבר לא תוקן" הוסיף בנט "רבותי, אנחנו לא יודעים מתי תפרוץ המלחמה הבאה, לכן זה תנאי בשינוי הקואליציה של הבית היהודי. אנחנו לא דורשים תפקיד או תקציב רק לשמור על חיי אזרחי ישראל".

סיעת הבית היהודי אישרה פה אחד את הצעת בנט לפיה הוא מתנה את ההסכמה לשינויים בהרכב הממשלה בתיקון ליקויי הקבינט בצוק איתן.

השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני, מסר בתגובה כי "אנחנו לא מנהלים משא ומתן מחודש על פתיחת ההסכמים הקואליציוניים עם אף שותפה, לרבות הבית היהודי. ההודעה של מפלגת הבית היהודי פוגעת ביכולת להשלים את הרחבת הממשלה הלאומית, ואני מצפה מראשי הבית היהודי לנהוג באחריות המתחייבת. ראוי כי דיונים הנוגעים לקבינט יתקיימו בו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!