דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנסת

כנס הקיץ / נתניהו בפתח המליאה: "מדינת ישראל היא סיפור הצלחה עולמי"

מושב הקיץ של הכנסת החל במליאה טעונה במיוחד עם נאומים של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה בנימין נתניהו שהצהיר כי הוא שואף למשא ומתן עם "הפלסטינאים במתווה של מדינה פלסטינית מפורזת".

"יכול להיות שהביקור של נתניהו משקף הבנה גדלה והולכת של המקום הזה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"יכול להיות שהביקור של נתניהו משקף הבנה גדלה והולכת של המקום הזה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת של כנס הקיץ נפתחה אתמול (שני) בהצעות אי-אמון שהגישו המחנה הציוני, הרשימה המשותפת, מרצ ויש עתיד. הצעות אי-האמון נדחו ברוב של 55 נגד ו-47 בעד. אביגדור ליברמן הודיע מראש שלאור המגעים הקואליציוניים לא תשתתף מפלגת ישראל ביתנו בהצבעת האי – אמון. גם אורלי לוי אבוקסיס שהודיעה ביום חמישי שעבר על פרישתה ממפלגת ישראל ביתנו לא השתתפה בהצבעת אי אמון. לוי וליברמן שיושבים אחד ליד השני במליאה לא החליפו מילה דקות ארוכות.

שעה קלה לפני ההצבעה הודיע ח"כ מיקי זוהר על פרישתו מהכנסת, לדבריו "מסיבות אישיות". זוהר, שלא קיבל תפקיד חדש בסבב המינויים הנוכחי, נקרא לשיחה במשרד ראש הממשלה שביקש ממנו לשקול שוב את החלטתו ולהודיע לו בעוד מספר ימים.

לאחר שנדחו הצעות אי האמון ציינו במליאה את יום הרצל.  ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו "הציונות ניצחה, מדינת ישראל שהרצל ייחל להקמתה ושרטט את קווי המתאר של דמותה, מדינת ישראל היא סיפור הצלחה עולמי. הרצל פעל בסביבה עוינת הוא הפנים את בעיית האנטישמיות כפי שאף אדם כמוהו לא הפנים. יומיום מגיעים לפה מנהיגים מכל העולם והם נדהמים ממה ישראל הצליחה להשיג ב-68 שנות קיומה". עוד הוסיף נתניהו כי "פניה של הממשלה לשלום, אני שואף להתקדם במשא ומתן עם הפלסטינאים במתווה של מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה בזכות מדינת ישראל להתקיים. אבל התהליך צריך להיות משא ומתן ישיר ודו צדדי ללא תנאים מוקדמים וללא תכתיבים בינלאומיים. אני בטוח שגם ילדינו ונכדנו יהיו גאים במדינה, יש עוד הרבה מה לעשות ולקן אבל אין הצדקה לנרגנות הפושעת בחוגים מסוימים."

ישיבת סיעת ישראל ביתנו. צילום: דבר ראשון
ישיבת סיעת ישראל ביתנו. צילום: דבר ראשון

יו"ר האופוזיציה הרצוג התייחס  בנאומו לניסיונות לצירוף המחנה הציוני לקואליציה והקמת ממשלת אחדות, "בשבועות האחרונים עמדתי זקוף מול מתקפות משתלחות חסרות תקדים, מול המון מוסת ומול קריאות אלימות שכמותן לא שמעתי מעולם. ייתכן וסיכנתי את כסאי הפוליטי, וטלטלתי אותו עד כדי כך שיתקשה להתייצב שוב אבל בניגוד למנהיגים אחרים – לא באתי לפוליטיקה כדי להעביר את הזמן. בעידן שבו מנהיגים מחליפים את דעותיהם לפי רוח הבוקר הנושבת בפייסבוק, אני בחרתי לעמוד על דעתי!  בעידן שבו מנהיגים נגררים לפי ציוצים בטוויטר, אני בחרתי להוביל! בחודשים האחרונים , לאור גל הטרור ותחושת חוסר התוחלת המאפיינת את יחסינו עם שכנינו, עשיתי מאמץ לבחון את המצב אל מול מנהיגים בכירים בעולם ובאזורנו.. בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי הפנימי ולהושיט יד למנהיג המפלגה היריבה עליו אמרתי בבחירות: "או אנחנו או הוא" – כדי לגייס את כל הכוחות הלאומיים האפשריים ביחד ולשנות את ההווה והעתיד של ילדינו. בחרתי לסכן את מעמדי הפוליטי מול אותה מנטרה מטופשת האומרת שיש לגייס את הכוחות הלאומיים רק כאשר עת מלחמה לפנינו, רק כאשר ארונות הילדים מונחים לפנינו, רק כאשר מטחי הכבוד בהלוויות ואימהות בוכיות נושאות פניהן אלינו.  אני  יודע שאכזבתי רבים מתומכיי, עמיתיי וחבריי וציבור גדול שגם כך לא האמין לנתניהו אבל החלטתי בכל זאת לא לתת להזדמנות לחמוק כי היא ניצבת  ממש מול עינינו ותלויה בכך שלישראל תהיה ממשלה אחרת, מתונה יותר. זה התנאי… צר לי מר נתניהו כי בחרת שוב לזגזג. צר לי שאתה הוא שטרק את הדלת. צר לי שבחרת להפקיר את טובת המדינה לטובת האינטרס הפוליטי הצר שלך. הטוויטר אולי יזכור אותך לטובה, ההיסטוריה לא. לעומתך, אני בחרתי לנסות לשנות את ההווה והעתיד כי זה, ורק זה,  תפקידו של מנהיג!".

עם סיום ההתייחסות ליום הרצל חזרה הכנסת להצביע על חוקים המונחים על שולחנה. לאחר נאומים והתנגדויות, אישרה בקריאה ראשונה המליאה את ביטול חוק הספרים עליו הצהירה מירי רגב כבר במושב החורף. החוק יחזור היום לוועדות להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!