דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמנסטי

זכויות אדם / אמנסטי אינטרנשיונל קוראת לאי-הפללה של א/נשים בזנות

פורסם מחקר שערך הארגון בארבע מדינות. תוצאות המחקר משרטטות תמונה קשה של המציאות בה נתקלים א/נשים בזנות. לטענת הארגון, אי-הפללה גורפת תשפר את המצב הקשה.

סחר בנשים למטרות זנות. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
סחר בנשים למטרות זנות. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל פרסם הלילה (חמישי) נייר עמדה בנושא שמירת זכויות האדם של א/נשים בזנות ברחבי העולם. נייר העמדה מציג את המדיניות המומלצת על ידי הארגון להגנה על א/נשים בזנות, זאת לצד ארבעה מחקרים המתארים את המציאות היומיומית של תעשיית המין בפפואה גינאה החדשה, הונג קונג, נורבגיה וארגנטינה.

מהמחקר שערך הארגון עולה כי א/נשים בזנות, בכל רחבי העולם, סובלים מאפליה, אלימות, הטרדה ואף אונס. בחלק מהמקרים נמצא שהמשטרות המקומיות לא רק שאינן מגנות על קרבנות אלו, אלא אף עומדות מאחורי אלימות זו.

מחקר שנערך בפפואה גינאה החדשה בשנת 2010 מצא כי בפרק זמן של שישה חודשים, 20% מהא/נשים בזנות בבירת המדינה, פורט מורסבי, נאנסו על ידי לקוחות או על ידי שוטרים.

מונה, מפפואה גינאה החדשה, סיפרה לאנשי אמנסטי כי "המשטרה החלה להכות אותי ואת הלקוח שלי… שישה שוטרים אנסו אותי אחד אחרי השני. הם היו חמושים, אז לא הייתה לי ברירה. אין לי שום תמיכה ללכת לבית המשפט ולדווח עליהם. זה כאב לי כל כך, אבל היית צריכה להתגבר. גם אם אפנה לרשויות הם לא יכולים לעזור לי כי זנות אינה חוקית כאן".

מצבם של הא/נשים בזנות לא טוב הרבה יותר במדינות מערביות. בנורבגיה, רכישת שירותי מין היא עבירה פלילית אך מכירה ישירה של שירותי מין, אינה כזאת. למרות השיעור הגבוה של מקרי אלימות ואונס בידי לקוחות וכנופיות מאורגנות, שיעור הדיווח לרשויות על מקרים אלו נמוך.

"הגעתי לבית של לקוח" סיפרה אחת הנשים בזנות לאמנסטי, "הוא היכה אותי בלסת פעמיים אבל לא התלוננתי במשטרה כי אני לא רוצה שזה יופיע בתיק שלי". עורכי המחקר שמעו על מספר תלונות שהוגשו למשטרה שהסתיימו בפינוי מהדירה ואפילו גירוש מהמדינה של המתלוננות.

ארגון אמנסטי קורא לממשלות השונות בעולם לאמץ מספר צעדי מדיניות שיסייעו לשמור על זכויות האדם של הא/נשים בזנות. צעדים אלו כוללים, בין היתר: אי-הפללה של מגע מיני בהסכמה, שמירה על א/נשים בזנות מפגיעה, ניצול וכפייה; הכללתם בכתיבתם של חוקים חדשים המשפיעים על חייהם ובטיחותם; הפסקת האפלייה ומתן גישה לחינוך ותעסוקה לכל.

"א/נשים בזנות הם בין האנשים הפגיעים ביותר בחברה וחשופים בשגרה לאלימות, אפליה והטרדה", אמרה מרגרט הואנג, מנהלת באמנסטי אינטרנשיונל ארצות הברית, "הם לא יכולים לפנות למשטרה ויש להם מעט מאוד אפשרויות הגנה".

"המטרה שלנו היא להגן על זכויות האדם של כל האנשים, בייחוד אלה שהכי פגיעים" הוסיפה הואנג, " ואי הפללה של זנות היא צעד חיוני לעבר הגנה על זכויות האדם של אנשים אלה. מדיניות זו היא תוצאה של מחקר ארוך שנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!