דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

נאבקים בהפקרות / ח"כ בן ראובן: "להכריז מצב חירום מיידי בנושא הבטיחות בעבודה"

חבר הכנסת מטעם התנועה, שלא ימשיך לכנסת הבאה, קרא גם לכנס ישיבה מיוחדת של ועדת העבודה והרווחה בעקבות ריבוי התאונות בשבועיים האחרונים: "עשינו הרבה דברים, אבל לא מספיק"

ח"כ אייל בן ראובן בסיור יחד עם רועי ויינשטיין, איגוד מפעילי עגורן צריח, והמפקח של משרד הכלכלה (צילום: דובר ח"כ איל בן ראובן)
ח"כ אייל בן ראובן בסיור יחד עם רועי ויינשטיין, איגוד מפעילי עגורן צריח, והמפקח של משרד הכלכלה (צילום: דובר ח"כ איל בן ראובן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ איל בן ראובן (התנועה) קורא לכנס ישיבה מיוחדת של ועדת העבודה והרווחה בעקבות ריבוי תאונות העבודה בכלל, ובענף הבניין בפרט בשבועיים האחרונים. "קראתי ואני קורא לשר העבודה והרווחה – תכריז מצב חירום מיידי בנושא ותגדיר פעולות הכרחיות אצלך במשרד ובשטח" אמר אתמול (שלישי) בן ראובן לדבר ראשון, "דברים חייבים להיעשות מידית כדי לעצור את גל התאונות".

אתר הבניה בחריש בו נהרג עובד בנפילה מגובה, 19 במרץ 2019 (צילום: דוברות מד"א)
אתר הבניה בחריש בו נהרג עובד בנפילה מגובה, 19 במרץ 2019 (צילום: דוברות מד"א)

"אנחנו במצב בלתי נסבל" הוסיף, "עשינו הרבה דברים אבל התוצאות בשטח שליליות בנקודת הזמן הזו. המשמעות של זה היא שהעשייה אינה מספקת ולא עושים את מה שצריך".

עוד קרא בן ראובן גם להסתדרות, שהייתה שותפה שלו במאבק לדבריו במהלך החודשים האחרונים, להפעיל את מלא כובד משקלה לעצירת התופעה. "צריך לעשות ממש יום שבו הכל עוצר – יום בטיחות בבנייה" אמר, "אנחנו במצב בלתי אפשרי ששובר את כל שיאי השיאים שאפשר לשבור. אנחנו נמצאים בנחלי דם זורמים בגלל הפקרות וזלזול בחיי אדם".

בן ראובן היה חלק ממשולש חברי כנסת שהובילו את החקיקה והשיח הפרלמנטרי ביחס לתאונות בענף הבניין, לצד יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) וח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (רע"ם-בל"ד). משולש זה צפוי להתפרק בכנסת הבאה, אחרי שמפלגת התנועה מטעמה כיהן בן ראובן הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות, וח"כ אלאלוף הודיע זה מכבר על פרישה מהחיים הפוליטיים. נראה שחאג' יחיא, הממוקם במיקום השלישי והראלי ברשימתו, יהיה היחיד שימשיך גם לכנסת הבאה.

חברי ועדת העבודה והרווחה, חה"כ אלי אלאלוף (כולנו), חה"כ האלוף במיל איל בן ראובן (המחנ"צ) וחה"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) בסיור פתע בשני אתרי בנייה באשדוד (צילום: דוברות ח"כ אלאלוף)
חברי ועדת העבודה והרווחה, חה"כ אלי אלאלוף (כולנו), חה"כ האלוף במיל איל בן ראובן (המחנ"צ) וחה"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) בסיור פתע בשני אתרי בנייה באשדוד (צילום: דוברות ח"כ אלאלוף)

"אני אמשיך לפעול בנושא גם מחוץ לכנסת" הבטיח בן ראובן, "אני מן הסתם מנסה גם לעניין חברי כנסת שאני סומך עליהם בנושא, שהוא לא סקסי ולא מביא קולות של בוחרים. אני מקווה שאמצא מי שירים אותו בכנסת הבאה ובכוונתי לתמוך בכך מבחוץ".

בינתיים, מספר מפלגות התייחסו לסוגיית הבטיחות בעבודה ובענף הבניין בפרט במצעיהן. ההתייחסות המפורטת ביותר היא במצע מרצ, הקוראת להגדיל את מספר מפקחי מינהל הבטיחות ולקבוע יחס מחייב בין מספר המפקחים לבין מספר אתרי הבנייה הפעילים בישראל.

לצד זאת היא קורא המצע להרחיב את סמכויות מינהל הבטיחות כך שיוכל להכריז על סגירת אתרים בהם בוצעו עבירות בטיחות חמורות לתקופה של עד 30 יום, ביטול רישיונות לקבלנים שביצעו עבירות בטיחות חמורות חוזרות, חיוב הגעה מידית של מפקחי בטיחות גם לתאונות שלא הסתיימו במוות או בפציעה קשה ועירוב משטרת ישראל בהתאם לחומרת עבירות הבטיחות ולא רק בהתאם לחומרת הפציעה, וכן בדיקת כלל המנופים הפועלים בישראל והפסקה מידית של עבודת מנופים שאינם עומדים בתקנים.

"ממשלת נתניהו הפקירה את אתרי הבנייה, הסירה כל אחריות וגילתה אפס דאגה לבטיחות ולזכויות של העובדים" נכתב אתמול בדף הפייסבוק של המפלגה, "רק 20 אנשים מפקחים על כל אתרי הבנייה בישראל. זה מספר מגוחך ובלתי נתפס, שלא השתנה כבר 4 שנים. ההפקרות של הממשלה הורגת אנשים. בזמן שאנשים ממשיכים ליפול אל מותם במשמרת של נתניהו, למרצ יש תוכנית קונקרטית לטיפול במה שהפך למכת מדינה".

18 פועלים נהרגו מתחילת השנה בתאונות בנייה. רק אתמול, ביום קטלני במיוחד, נהרגו שלושה ונפצעו שניים, והאחראים שותקים. ממשלת…

Posted by ‎Meretz מרצ‎ on Monday, March 18, 2019

מפלגת העבודה דורשת במצעה: "הגברת הבטיחות בסביבות העבודה, בדגש על תחום הבנייה, תוך הגברת הפיקוח והענישה כלפי הפרות הדין", ואילו מפלגת חד"ש כללה במצעה דרישה ל"אכיפת החוקים והתקנות לגבי בטיחות וגיהות בעבודה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!