דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגה

מגה / נושי מגה הצביעו על אישור המכירה ליינות ביתן - תוצאות ביום א'

יינות ביתן הוסיפו 50 מיליון ש"ח להצעתם לרכוש את הרשת במלואה, והעמידו אותה על סך 455 מיליון ש"ח

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נושי מגה התכנסו אתמול (חמישי) בקיבוץ אייל והצביעו על הצעת רשת יינות ביתן לרכישת מגה, שהוצגה להם על ידי הנאמנים. להערכת הנאמנים ההצעה זכתה לרוב, אך תוצאותיה יוגשו רק ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בלוד. על מנת שההצעה תתקבל, היא צריכה לזכות בתמיכת הבעלים של לפחות 75% מסכום החוב של מגה, ול-50% מהמצביעים. ב-themarker פורסם כי נושיה הגדולים של מגה תמכו בהצעה – בנק הפועלים (290 מיליון ש"ח), בנק מזרחי (150 מיליון ש"ח) והחברה לביטוח סיכוני סחר חוץ (150 מיליון ש"ח). יחד עם תמיכת בנק לאומי (30 מיליון ש"ח) מדובר בתמיכה של בעלי למעלה ממחצית החוב של מגה (620 מיליון ש"ח מתוך 1.2 מיליארד ש"ח).

הצעתה של יינות ביתן הוצגה על ידי הנאמנים לאסיפת הנושים לאחר אישור בית המשפט המחוזי בלוד – שאישר אותה בין היתר בשל חתימת הסכם קיבוצי לעובדי מגה בין הנהלת יינות ביתן להסתדרות. ההסכם, הנחשב להישג של ההסתדרות שהובילה את מאבקם של עובדי מגה, קובע כי כמעט ולא יפוטרו עובדים במהלך המכירה, והעובדים הקיימים ישמרו על תנאי עבודתם ותנאי שכרם

יינות ביתן הגדילו את הצעתם ברגע האחרון ב-50 מיליון ש"ח נוספים, והיא עומדת על 455 מיליון ש"ח. השבוע הגיעו נציגי יינות ביתן להסדר עם חברת הריבוע הכחול לשיעור החזר של 55% לנושים שאינם מובטחים.

העסקה תדרוש את אישור רשות ההגבלים העסקיים, אשר עדכנה היום (רביעי) את בית המשפט בדבר החששות אותן היא בוחנת בנוגע למיזוג יינות ביתן-מגה. חשש אחד נוגע ל-8-10 איזורים גיאוגרפיים בהם ישנם סניפים קרובים של מגה ושל יינות ביתן, שעשויים לפגוע בתחרות האזורית. יינות ביתן הודיעה בעבר כי הצעת המחיר שלה לא תשתנה גם במידה והרשות תורה לרשת למכור מספר סניפים. במידה והיה מתאפשר לרמי לוי לקנות את מגה (רשות ההגבלים התנגדה לכך), הוא היה נאלץ למכור למעלה מ-40 סניפים. חשש נוסף לפגיעה שהועלה על ידי מתחריה של יינות ביתן, הוא לפגיעה בתחרות בתחום שיווק הפירות והירקות, בשל השותפות בין יינות ביתן וחברת ביכורי שדה. הערכת הרשות להגבלים עסקיים היא שהבדיקה תסתיים תוך שבועיים מהיום, וביום א' צפויה להתכנס ישיבה משותפת של הרשות, נאמני מגה, ויינות ביתן.

הצעתה של יינות ביתן הוצגה על ידי הנאמנים לאסיפת הנושים לאחר אישור בית המשפט המחוזי בלוד – שאישר אותה בין היתר בשל חתימת הסכם קיבוצי לעובדי מגה בין הנהלת יינות ביתן להסתדרות. ההסכם, הנחשב להישג של ההסתדרות שהובילה את מאבקם של עובדי מגה, קובע כי כמעט ולא יפוטרו עובדים במהלך המכירה, והעובדים הקיימים ישמרו על תנאי עבודתם ותנאי שכרם, הגבוהים מהתנאים המחייבים בצו ההרחבה בענף רשתות השיווק.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!