דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמדוקס

אמדוקס / חברת ההיי-טק אמדוקס מעתיקה פעילותה משדרות - להודו

90 העובדות והעובדים יועברו לתפקידים אחרים. האם המדינה עושה די על מנת להבטיח את זכויותיהם? בהסתדרות אומרים כי הדרך לשמור על התעשייה בארץ היא בעזרת ארגון עובדים.

צילום אילוסטרציה: דבר ראשון
צילום אילוסטרציה: דבר ראשון
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת אמדוקס המספקת שירותי תוכנה לחברות תקשורת, החליטה באופן חד צדדי להעביר פעילות של מרכז תמיכה שהעסיק כ-90 עובדים בשדרות – להודו, כך דווח אמש בכלכליסט. העובדים הישראלים יועברו לתפקידים אחרים, אולם הצעד מעיד על מגמה של העברת אחוזים הולכים וגדלים מן הפעילות אל מעבר לים. כך העסיקה החברה בהודו 3,700 עובדים ב-2008, ובשנת 2015 הועסקו כבר 9,301 עובדים, זאת על אף שבישראל גוייסו רק כ-400 עובדים נוספים באותן השנים.

"נודע לנו על השינוי מהשטח", אומר אורי פנחסי, יו"ר ועד העובדים באמדוקס, "החברה ניסתה להסתיר את זה". לדבריו, הוא חושש שעל אף שלעת עתה הועברו העובדים לתפקידים אחרים, מתכננת החברה פיטורים בעתיד.

"אנחנו יודעים שזה רק עניין של זמן, זה לא שיש 80 משרות יש מאין. כל הזמן מורידים את היחס בין ישראל להודו" אומר פנחסי.  לדבריו, העובדים מצויים כבר היום בסכסוך עבודה מתמשך מול החברה, ונערכים למקרה של כוונה לפיטורים גדולים, ובמקרה כזה העובדים יוכלו אף להשבית את החברה.

בתחילת מאי 2015 החל מהלך של התארגנות העובדים, ובאוקטובר 2015 הוכרזה יציגות, אך אמדוקס טרם הכירה ביציגות ההסתדרות וועד העובדים. מאז ועד היום, נאבק הוועד למען הכרה. היום (רביעי) צפוי דיון בעניין יציגותם בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

ענף ההיי-טק בישראל נפגע לפני כחודש, עם פעולות הצמצום באינטל, המעסיק הגדול ביותר בענף בארץ, אשר יקיפו כ-300 עובדים. אתמול פורסם בכלכליסט כי גם חברת "מובלי" – אפליקציה לשיתוף תמונות, סגרה את מרכז הפיתוח שלה בישראל ופיטרה כ-15 עובדים, ופעילותה שמוזגה עם האפליקציה "גלקסיה" הועברה לאירופה.

יקי חלוצי, יו"ר הסתדרות עובדי ההיי-טק, האינטרנט והסלולר אמר בהתייחס למגמה כי העבודה המאורגנת היא היחידה שיכולה למנוע זליגה של משרות היי-טק מישראל להודו ולמקומות אחרים בעולם, "קח לדוגמא את קומברס, זה ידע שפותח פה בארץ, וצריך לא למסור אותו. כל עוד יש גוף ידע שכזה צריך לשמור עליו בארץ, ואת זה אפשר לעשות רק באמצעות ארגון עובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!