דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / ברכות: אס"א תל אביב היא מחזיקת גביע המדינה לנשים בכדורגל

האלופה הטרייה ניצחה 1:3 בגמר שנערך באצטדיון המושבה את מכבי חדרה והשלימה זכייה כפולה - באליפות ובגביע המדינה | הבקיעו לחדרה: לאיו (6), לת"א: אזוריקה (14), אפריים (60) ורנסט (78)

אס"א ת"א מחזיקת גביע המדינה בכדורגל 2018/19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א ת"א מחזיקת גביע המדינה בכדורגל 2018/19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אס"א ת"א זוכה בגביע המדינה לאחר ערב כדורגל נפלא באצטדיון המושבה בפ"ת. ליגת העל לנשים זכתה לקבל סיום עונה נפלא עם שיא של 1,500 אוהדים ואוהדות שעודדו את שתי הקבוצות ללא הפסקה. למרות השרב הכבד וריבוי הפסקות השתייה, שתי הקבוצות לא אכזבו והפגינו משחק קצבי נהדר, שבתחילתו הפתיעה חדרה עם שער מהיר בדקה ה-6, אך אס"א ת"א הפכה את התוצאה וניצחה בסיום 1:3.

בשונה מהשנים האחרונות, חצאי הגמר והגמר שודרו בשידור ישיר בערוץ הספורט ועברו מאצטדיון רמת גן המיתולוגי, לאצטדיון המושבה בפ"ת, שהיה מזמין ונעים יותר למעמד של גמר גביע המדינה. יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ושרת התרבות הספורט מירי רגב הגיעו לראשונה להעניק את הגביע לקבוצה הזוכה.

האלופה הטרייה אס"א ת"א הגיעה פייבוריטית למשחק מול מכבי חדרה, שסיימה את הליגה עם טעם מאכזב. חדרה פתחה בצורה מצויינת את הליגה ובמהלך הסיבוב הראשון החזיקה בהגנת ברזל בלתי ניתנת הכנעה. בסיבוב השני התחזקה חדרה בשחקנית העונה לשעבר אנדראה לאיו מהאלופה היוצאת מ.ס קרית גת, אך במקביל שחררה את השוערת המצטיינת שלה שרה סמול. בעקבות שחרור סמול, יצאה חדרה מהמקצב ההגנתי שאפיין אותה.

חדרה הגיעה לגמר הגביע, לאחר שניצחה בתוצאה 0:13 את מכבי צור שלום בשלב שמינית הגמר, ברבע הגמר מכבי חדרה גברה על הפועל פ"ת מצמרת הליגה הלאומית בתוצאה 0:2 משערים של חנן נאסר ורעות דוד. בחצי גמר דרמטי הפתיעה מכבי חדרה את סגנית האלופה מ.ס קרית גת עם ניצחון בבעיטות הכרעה 6:7 לאחר תיקו 0:0.

האלופה הטרייה אס"א ת"א הגיע למשחק גמר הגביע לאחר ניצחון קליל 1:5 על הפועל ב"ש בשלב שמינית הגמר משערים של מור אפרים (2), שירלי אוחנה, רחל רינסט ונטלי אזוריקה. בחצי הגמר גברה אס"א ת"א על מ.כ רמת השרון בתוצאה 1:2 מצמד נוסף של מור אפריים.

משחק הגמר

משחק גמר הגביע נפתח בעידוד נפלא של קהל האוהדות של שתי הקבוצות ברקע. המשחק היה מאוזן ושתי הקבוצות ניסו למצוא את הפרצה בהגנת היריבה. בדקה ה-6 חדרה הפתיעה את אס"א ת"א, אנדראה לאיו קבלה את הכדור בהתקפה מתפרצת והבקיעה מול השוערת עמית כהן.

אס"א ניסתה לחזור למשחק, אך דווקא חדרה הצליחה בעזרת משחק אגרסיבי במרכז השדה, להפתיע כל פעם את הגנת אס"א, לחטוף כדורים במרכז השדה ולצאת להתקפות מתפרצות מהירות. בדקה ה-11 לאיו שוב קבלה כדור מצוין בהתקפה וחדרה לרחבת אס"א, אך הבעיטה שלה חלפה ס"מ מהעמוד של שוערת אס"א עמית כהן. בדקה ה-14 אס"א הצליחה להשוות את המשחק, הגבהה מאגף שמאל הגיעה לנטלי אזוריקה שכבשת בנגיחה את השוויון.

במחצית השניה אס"א השתלטה לגמרי על מרכז השדה ועל המשחק. הפיזיות של חדרה הפכה לאגרסיבית יותר, אך לא הצליחה לעצור את הכוח של אס"א שהביאה את האיכויות שלה למגרש. בדקה ה-60, הגיעה המהפך, מור אפרים הצליחה להבקיע מתוך הרחבה ובדקה ה-78 רחל רנסט הבקיעה בהתקפה מתפרצת וקבעה את תוצאת המשחק 1:3 לאס"א ת"א שמוסיפה גביע מספר 5 לארון הגביעים של המועדון.

אס"א ת"א מחזיקת גביע המדינה בכדורגל 2018/19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א ת"א מחזיקת גביע המדינה בכדורגל 2018/19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

בסיום המשחק נערך טקס מצטייני העונה של ליגת העל שגם בו אס"א ת"א זכתה ברב הפרסים: תגלית העונה – טליה זומר (אס"א ת"א), מאמן העונה הוא כמובן מאמנה של הדאביליסטית של אס"א ת"א ארז נצר. שחקנית העונה של ליגת העל היא קפטנית אס"א ת"א שי שדה. מלכת השערים של ליגת העל היא דניאל שולמן (מ.ס. קרית גת).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!