דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלאפון

מאבקי עובדים - סיכום שבועי / הוועד וההנהלה בפלאפון סיכמו: תחזוקת אנטנות - לא למיקור חוץ

ההחלטה, לאור בדיקת עומק שערך הוועד והוכיחה את כדאיות המהלך. יו"ר הוועד ברק לוי: "הצלנו פרנסתם של מאות עובדים". מנכ"ל פלאפון רן גוראון: "יש לי אמון מלא בעובדי החברה".

אנטנה סלולרית. (צילום ארכיון: פלאש 90)
אנטנה סלולרית. (צילום ארכיון: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לפני כשנה קיבלו חברות פלאפון וסלקום אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים לאיחוד תשתיות פאסיביות באתרים רבים. בעקבות האישור, יאחדו החברות אנטנות באתרים בהם שתי אנטנות קרובות לאנטנה אחת. את האתרים המאוחדים תיכננו הרשתות לתחזק באמצעות חברה קבלנית. היום (ד') הודיעו הנהלת פלאפון וועד העובדים כי עבודות התחזוקה יבוצעו על ידי עובדי החברה, ללא הוצאת שירותים למיקור חוץ.

"ההישג שלנו כפול ומכופל" אמר היום ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון. "הבטחנו כי עבודות התחזוקה יבוצעו על ידי עובדי החברה, ובכך הצלנו את פרנסתם של מאות עובדים. מעבר לכך, הוכחנו שוב כי ועד עובדים יודע לא רק למחות ולהפגין, אלא בכוחו לקיים עבודת עומק מקיפה הכוללת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך. אין לי ספק כי העבודה המקצועית שבוצעה על ידינו תפרוץ את הדרך גם לועדי עובדים נוספים לקחת את גורלם בידם ולהגיש להנהלות תוכניות ומתווים לקידום המהלכים העסקיים של כל חברה באשר היא".

מימין: ברק לוי, יו״ר ועד עובדי פלאפון; רן גוראון, מנכ״ל פלאפון. צילום: פלאש 90.
מימין: ברק לוי, יו״ר ועד עובדי פלאפון; רן גוראון, מנכ״ל פלאפון. צילום: פלאש 90.

ועד עובדי פלאפון התנגד מלכתחילה להוצאת התחזוקה לשירות חוץ. יתרה מכך, טען הועד כי ניתן להשיג חיסכון כספי גם בלא מעבר לשיטת ההעסקה הקבלנית. יחיאל שמן, אחראי הרגולציה של ועד העובדים, הוביל צוות שבחן את הנושא במשך שנה ומצא כי בפועל, מספר האתרים המשותפים קטן בהרבה מהפוטנציאל שנחזה בתוכנית. כמו כן קיבל הועד חוות דעת משפטית על פיה לא תהיה מניעה שעובדי החברה יבצעו את התחזוקה של אתרים משותפים בסדר הגודל הריאלי המדובר.

לאור ממצאי הבדיקה שערך ועד העובדים, בחנה גם ההנהלה את הנושא. גם הבדיקה שערכה ההנהלה העלתה כי ניתן לחסוך עלויות גם בלא הוצאת תחזוק האתרים המשותפים למיקור חוץ וכי עובדי חטיבת ההנדסה המנוסים של החברה יוכלו לבצע אותה.

"לרשת סלולרית יש עלויות תפעול כבדות המצריכות אחזקה שוטפת יקרה ומורכבת" אמר היום מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, "הגברת היעילות והורדת עלויות אחזקת הרשת, תוך שמירה על ביצועים איכותיים, הן אתגר מורכב, שדורש ביצוע עקבי ומקצועי לאורך שנים. יש לי אמון מלא בעובדי החברה וביכולתם להיות שותפים במהלכים מורכבים אלה, שיאפשרו חיסכון בהוצאות למען קידום יעדי החברה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!