דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הילרי קלינטון

בחירות בארה"ב / הילרי קלינטון זכתה, ככל הנראה, במועמדות לנשיאות

על פי סוכנות הידיעות AP, זכתה קלינטון בתמיכתם של די צירי-על כדי לנצח במרוץ. עם זאת, ייערכו היום בחירות בשש מדינות, כך שהמרוץ עדיין לא הסתיים רשמית.

הילרי קלינטון צילום: AP /John Locher
הילרי קלינטון צילום: AP /John Locher

הילרי קלינטון הבטיחה את תמיכתם של די צירים כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, כך על פי סוכנות הידיעות AP. בתום מסע בחירות מקדימות שהיה קשה משציפתה, קלינטון עומדת להפוך לאישה הראשונה שתוביל מפלגה גדולה במרוץ לבית הלבן.

הקרב המר בין קלינטון וברני סנדרס, הגיע לסיום מפתיע לפנות בוקר היום (שלישי), כאשר ספירת הקולות של AP גילתה שבמהלך סוף השבוע זכתה קלינטון בתמיכתם של צירי-על נוספים, שהביאו אותה אל מספר הצירים הדרוש לה כדי לזכות במועמדות. עם זאת, המרוץ למועמדות עדיין לא הסתיים רשמית והיום ייערכו בחירות מקדימות בקליפורניה, ניו ג'רזי ובארבע מדינות נוספות, אותן סנדרס מקווה לנצח.

"התומכים שלי מלאי תשוקה. הם מחויבים. הם הצביעו עבורי במספרים גדולים, בכל רחבי המדינה ומהרבה סיבות," אמרה קלינטון במהלך פעילות בחירות בקליפורניה, "אך אחת הסיבות היא אמונתם שבחירתה של נשיאה תהיה הצהרה משמעותית – הצהרה היסטורית – על איזו מדינה אנחנו, מה העקרונות שאנו מייצגים. זה רגע מרגש מאוד".

סנדרס לא מרים ידיים

על אף שנראה שהוא עומד בפני הפסד, ועל רקע תחזיתה של AP, התחייב סנדרס בפני תומכיו, כי ינצח בבחירות המקדימות בקליפורניה ובשאר הבחירות שייערכו היום. במהלך פעילות בחירות בסן פרנציסקו, סירב סנדרס לענות לשאלותיהם של כתבים בדבר ההשפעה של אחוזי הצבעה נמוכים על המרוץ שלו לנשיאות. "בואו נדבר אחרי הבחירות פה בקליפורניה, אותן אני מקווה לנצח," אמר סנדרס לעיתונות, "בואו נעריך איפה אנחנו עומדים אחרי מחר".

מסרב לוותר, סנדרס. צילום: סוכנות AP. ארכיון.
לא מוותר, סנדרס. צילום: סוכנות AP. ארכיון.

מספר שעות מאוחר יותר, באסיפת בחירות שערך בקליפורניה, התעלם המועמד מהידיעות שהגיעו מ-AP וממספר רשתות שידור, לפיהן זכתה קלינטון בתמיכתם של 1,812 צירים מחויבים בבחירות ובאסיפות הבחירות ובתמיכתם של 571 צירי-על, כך שזכתה למעשה בתמיכתם של 2,383 צירים, המספר הדרוש לזכייה במועמדות המפלגה.

מייקל בריגס, דובר ממטה סנדרס, אמר כי התמיכה ממנה נהנית קלינטון היא תלוית צירי-על שיכולים עדיין לשנות את דעתם עד הוועידה הדמוקרטית ביולי. הוא הוסיף שהתפקיד שלו הוא לשכנע את צירי-העל שהסנטור מוורמונט הוא "המועמד החזק ביותר מול דונלד טראמפ". לטענת בריגס, הקביעה בדבר תוצאות ההצבעה לפני שהיא מתרחשת היא "קפיצה מוקדמת מדי למסקנות".

השניים מתחרים, כאמור,  בבחירות המקדימות שייערכו היום בשש מדינות, בראשן המדינה הגדולה ביותר במרוץ – קליפורניה – לה 475 צירים מחויבים. קלינטון, סנטורית לשעבר ממדינת ניו יורק, נחשבת למועמדת מובילה במדינת ניו ג'רזי, לה 142 צירים מחויבים, כאשר זכייה בחלק ניכר מהם עשויה לחתום את זכייתה של קלינטון באופן רשמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!