דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

טרור / הובא למנוחות עידו בן-ארי, מהרוגי הפיגוע במתחם שרונה

אביו ספד לו ופנה בדבריו אל מנהיגי המדינה: "אנחנו לא רוצים נקמה, אנו דורשים פתרון, שמחר לא יהיו עוד קורבנות. אין לנו ארץ אחרת והיא חשובה ויקרה לנו".

הלוויתו של עידו בן ארי. צילום: דבר ראשון
הלוויתו של עידו בן ארי. צילום: דבר ראשון
שי ניר

עידו בן-ארי ז"ל, אחד מארבעת הנרצחים בפיגוע במתחם שרונה לפני יומיים (רביעי), הובא אתמול (חמישי) למנוחות בבית העלמין החדש ביבנה. שלשום, סמוך לשעה 21:30, פתחו שני מחבלים באש בסמוך למסעדת "מקס ברנר" במתחם "שרונה" בתל אביב. מהירי נהרגו ארבעה אנשים ונפצעו שישה. עידו היה בן 42 במותו והותיר אחריו אישה ושני ילדים.

בין הפצועות בפיגוע הייתה גם טל, אלמנתו של בן-ארי ז"ל, שעל אף פציעתה השתתפה בלוויה כשהיא בכיסא גלגלים. לצד משפחתו של בן-ארי ז"ל השתתפו במסע הלוויה חבריו, עמיתים לעבודה ועוד רבים נוספים מרחבי הארץ שלא הכירו אותו ובאו לחלוק לו כבוד אחרון.

ראשון לספוד היה אבי בן-ארי, אביו של עידו ז"ל שתאר את בנו, "שמח וטוב לבב, אדיב, נדיב, עוזר לזולת ובעיקר לחלשים". גם גיסו של בן-ארי ז"ל, יגאל גולדנברג, סיפר על הנתינה של עידו וציין שעד לאחרונה חנך ילד במסגרת פרוייקט פרח. עוד אמר בן-ארי האב בהספד דברי ביקורת על תגובת ממשלת ישראל לפיגוע: "מנהיגינו שאנו בוחרים בבחירות דמוקרטיות אמורים לפתור את הבעיה בפתרון אסטרטגי. פתרון המחייב ראייה מרחיקת לכת, וויתורים, פתרון יצירתי ולא מילים מכובסות. שוב ישיבת קבינט, יקימו גדרות, יקבעו מחסומים, יהרסו בתים ויקשו על החיים. פתרונות אלה גורמים לסבל שנאה, יאוש ולהצטרפות נוספת למעגל הטרור." את דברי ההספד סיים בן-ארי באומרו, "היום זה חיי בני, מחיר כבד מנשוא, חיי משפחתי נהרסו ולא יהיו כפי שהיו. אנחנו לא רוצים נקמה, אנו דורשים פתרון שמחר לא יהיו עוד קורבנות. אין לנו ארץ אחרת והיא חשובה ויקרה לנו."

עידו בן ארי ז"ל. הצילום באדיבות המשפחה.
עידו בן ארי ז"ל. הצילום באדיבות המשפחה.

רעות בן-ארי אחותו הצעירה של עידו ז"ל ספדה לאחיה ותארה אותו כאדם יפה תואר, מטופח, מוקף חברים, הגון, חרוץ, טוב לב ומלא שמחת חיים.

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא (הליכוד) ספד אף הוא לבן-ארי ז"ל: "לא קל להתמודד עם טרור אכזרי. אין פתרונות קסם. הנחישות היא התשובה לטרור הזה." ביחס לתגובת הממשלה לטרור אמר קרא כי "אי אפשר להתנהג במזרח-התיכון כאילו אנחנו באירופה. במזרח התיכון צריך להתנהג 'כמו במזרח התיכון'. פשוט לעשות, לא דברת על אופק מדיני וביטחוני. כמו שזה קורה היום, אין פתרון. צריך לגרש אחרי רצח על פי חוקי המזרח התיכון." בתגובה לדבריו היו כאלה שהרימו את קולם ואמרו שלדברים אלה אין מקום בזמן ההלוויה.

טקס הקבורה התקיים לעת שקיעה ובסיומו הקהל הרב עמד זמן ממושך בבבית העלמין כמסרב להיפרד.

מוקדם יותר פורסם כי בן-ארי היה חתום על כרטיס אדי וקרניותיו נתרמו. הוריו אמרו כי "העיניים היפות שלו ימשיכו למישהו אחר".

בעקבות מותו של בן-ארי פרסם ארגון זק"א הודעה: "משפחת זק"א אבלים בהירצח מתנדב ביחידת הצוללים, עידו בן-ארי, בפיגוע אמש. עידו היה מתנדב פעיל ביחידה והיה שותף למשימותיה. תנחומינו למשפחתו ואיחולי רפואה שלמה לאשתו."

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אתמול בערב (חמישי) במתחם שֹרונה ותיאר את פעולות הממשלה: "העם הזה חזק, הם לא יכריעו אותנו. אני רואה שהחיים אפילו חוזרים למסלולם סביבנו, וטוב שכך. היום כינסתי את הקבינט, החלטנו על שורה של צעדים תקיפים: כיתרנו את יטא (עיר בנפת חברון של הרשות הפלסטינית ממנו יצאו מבצעי הפיגוע, ש.נ.); תפסנו את האיש ששיתף פעולה עם המרצחים; שללנו היתרי עבודה ממאות בני החמולות שלהם; שללנו גם את הקלות הרמדאן לביקורים בישראל מעשרות אלפים; עיבינו כוחות בקו התפר וגם כאן בתל אביב, והחלטנו על נקיטת עוד שורה של צעדים שאני לא אפרט כאן", דברי נתניהו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!