דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / טורניר היורו נפתח בצרפת ומחאת העובדים ממשיכה להתגבר

לשביתה של עובדי הזבל והרכבות הצטרפו אתמול גם חלק מטייסי חברת התעופה אייר פראנס. העובדים מוחים על רפורמה שתאריך את שבוע העבודה ותקל על פיטוריהם.

אירגון עובדי הרכבות וחברי איגודים נוספים מפגינים נגד הרפורמה בעבודה עפם פתיחת משחקי היורו (צילום: פרניסוס מורי, איי.פי)
אירגון עובדי הרכבות וחברי איגודים נוספים מפגינים נגד הרפורמה בעבודה עפם פתיחת משחקי היורו (צילום: פרניסוס מורי, איי.פי)

כרבע מטייסי אייר פרנס שובתים בדרישה לתנאי עבודה טובים יותר. אתגר נוסף לצרפת המארחת את אליפות אירופה בכדורגל – אירוע הספורט הגדול באירופה. פחי הזבל המהבילים, גורמים לחשש בקרב הפריזאים מפגיעה בדימוי התיירותי של העיר.

זה מספר חודשים שהאווירה הציבורית סוערת בצרפת בעקבות רפורמה שמבקשת הממשלה לבצע בחוק העבודה. הממשלה מבקשת לפגוע באורך שבוע העבודה הנהוג בצרפת מאז שנת 2000, אז הונהג שבוע עבודה של 35 שעות, וכן להנהיג שינויים בחקיקה שיקלו על פיטורי עובדים.

לאחר שורה של שביתות והפגנות הצהירו איגודי העובדים כי לא יהססו לשבות גם במהלך היורו, במידה והממשלה לא תיסוג בה מן הרפורמה, ואכן המאבק נמשך על אף האירוע התיירותי.

פחי האשפה המלאים בעקבות שביתת עובדי הזבל כנגד רפורמת העבודה בצרפת (צילום: איי.פי)
פחי האשפה המלאים בעקבות שביתת עובדי הזבל כנגד רפורמת העבודה בצרפת (צילום: איי.פי)

ברונו ביופיליס, אחד מנציגי איגודי העובדים, אמר בראיון לערוץ אל ג'זירה כי המחאה כבר נמשכת ארבע חודשים, הרבה לפני שהיורו החל. עם זאת, מוסיף ביופיליס, "ברור שהיורו מביא לפה הרבה תקשורת, אז כן, זו גם דרך להמשיך את הלחץ לדרישותיה של התנועה שלנו".

מנהיגי צרפת קיוו להותיר את המשבר מאחוריהם עד לתחילת אליפות אירופה הצפויה למשוך למדינה כ-2 מיליון מבקרים, אך האיגודים לא מוותרים על המאבק ומתכוונים להמשיך את ההשבתות בטיסות ובפינוי הזבל גם במהלך יום שלישי. על פי אייר פראנס בוטלו במהלך השבת כחמישית מהטיסות שתוכננו, פנימיות ובינלאומיות. בין הטיסות שבוטלו גם טיסות לערים בהן מתקיימות תחרויות, עליהן אמורים היו לעלות אוהדים וצופים.

גם נהגי הרכבת בצרפת שובתים זה מספר ימים. בדרום מזרח צרפת שובשה תנועת הרכבות של חברת SNCF. בפריז שובש קו הרכבת בין הבירה ושדה התעופה שארל דה גול, עם רכבות מעטות שנעו על הציר העמוס בדרך כלל.

ראשת עריית פריז, אן אידלגו צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי העירייה תנקוט בכל האמצעים שבידה לפינוי הזבל שנערם בשל שביתת עובדי התברואה בעיר. "אני אומר לך, צרפת נעשתה ארץ מכוערת במיוחד", אומר פרנסיס קואי, בן 60 לכתב ברובע ה-16, האמיד. "זו המדינה שלי, אבל ככה זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!