דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטבח באורלנדו

ישראלים בארה"ב / "אורלנדו היא אחת הערים בהן יש סובלנות לקהילה"

אייל נהג לבלות במועדון ב "PLUSE" עם חבריו, ומחכה לשמוע שכל חבריהם בסדר. עידית התקשרה לשאול לשלומם של חברי הקהילה היהודית הלהט"בית באורלנדו. ישראלים בארה"ב מספרים על אירוע השנאה.

שי ניר

"באמצע הלילה התעוררתי וראיתי בטלפון את החדשות. אנחנו מרגישים עצב גדול וזו ממש פגיעה איומה." מספרת עידית קליין, (43), מנכ"לית עמותת "קשת", על הרגע בו שמעה על החדשות. העמותה הפועלת לשוויון לקהילת הלהט"ב בקהילה היהודית בארה"ב.

קליין, מספרת שבעמותה מייד יצרו קשר עם הקהילות היהודיות שחיות באורלנדו, "היינו בקשר עם קהילות היהודיות בתוך אורלנדו. בדקנו שלכולם שלום והבענו את תמיכתנו."  קליין מספרת כי "לפלורידה כמדינה יש היסטוריה לא סובלנית לקהילה הגאה. עד לפני מספר שנים אסור היה לגייז לאמץ ילדים. פלורידה הייתה אחת המדינות האחרונות שהורידה את החוק הזה. על אף זאת, בתוך הערים הגדולות בפלורידה, כבר שנים, האווירה מבחינה תרבותית וסוציאלית די סובלנית. זה דבר  שממש לא אופייני לאורלנדו. אורלנדו היא אחת הערים שיש בה סובלנות כלפי הקהילה."

גם קליין אינה בטוחה עדיין אם המניע של היורה, הוא להט"בופובי או טרוריסטי. עם זאת קליין מציינת בעיה גדולה יותר לפניה עומדת ארצות הברית – חוסר בפיקוח על תפוצת הנשק. "רוב האוכלוסיה בארה"ב חושבת שהממשל מוכרח לעשות שינויים חוקתים לגבי השליטה בהפצת הנשק. אני לא יודעת אם האירוע הזה ידחוף סוף סוף את השינוי הזה. כולנו משוכנעים שאין סיבה שאזרחים יוכלו להשיג רובה סער כמו שהתוקף השתמש", דברי קליין.

אופיר אייל (48), חי באורלנדו מזה 35 שנים, מנהל חשבונות בעסק משפחתי המייבא קולטי שמש מישראל ומפיץ אותם ברחבי ארה"ב עד שהוא פרש בשנת 2012. אייל מספר שהוא בילה במועדון ה-PULSE פעמים רבות וכמה מחבריו אף עבדו שם כאנשי בידור. "זהו מועדון מאוד פופולרי בסופי השבוע ויש בו ערבים מיוחדים בנושאים שונים: ערבי קולג', ערבים לטינים, ערבי היפהופ. המועדון קיים כבר שנים והוא אחד מהבודדים באורלנדו. מועדון הPULSE  עבד בעבר עם המרכז הגאה הקהילתי בתמיכה בפעילות מניעתית לאיידס (HIV). המועדון סיפק מקום לפעילות ניידת לבדיקה לאיידס, חלוקת קונדומים בחינם והפצת חומרי הסברה בנושא. פעילות זו הייתה כחלק ממאמץ מתמשך של המועדון למניעת מחלות מין באופן כללי. המועדון גם סייע לארגוני התנדבות מקומיים באמצעות אירוח ערבי גיוס תרומות או במתן חסויות לאירועים ציבוריים כמו מצעד האיידס השנתי המתקיים בפארק העירוני".

על היחס לקהילה הלהט"ב באורלנדו אומר אייל "אורלנדו היא עיר סובלנית, על אף שהיא נחשבת לחלק מהדרום השמרני". את השינוי שעבר על העיר אל עבר קו סובלני מתאר אייל, "אורלנדו הוכרחה להיות סובלנית בזכות ההשענות של העיר על ענף התיירות והזרימה היציבה של תיירות פנים וחוץ." על חלקה של המנהיגות העירונית בטיפוח קהילת הלהט"ב, "חברת המועצה הלסבית, פטי שיהאן, וראש העיר שלנו, שמאוד פתוח, באדי דייר, קידמו ויישמו תקנות רבות העוסקות בשוויון לקהילה הגאה בתחום הדיור והתעסוקה."

הירי במועדון הפתיע את אייל "למזלנו, אלימות נגד להט"ב באורלנדו היא מינימלית וגם באופן ספציפי במועדוני הגייז. אני גם לא מכיר איזה סימנים נגד להט"ב, לא מהזמן האחרון, ולא מזה שנים." אייל מספר שכל החברים שהוא מכיר בטוחים ולא נפגעו אך מוסיף, "אנחנו עדיין מחכים לשמוע אם חברים של חברים נפגעו אבל איך שזה נראה עכשיו החבורה שלנו ניצלה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!