דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החצר הנשית בחיפה

החצר הנשית בחיפה / בעקבות דיווח דבר ראשון, 300 אלף שקלים הוקצבו לחצר הנשית בחיפה

עם זאת, התקצוב הקבוע עדיין לוט בערפל. היום יתקיים דיון בוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי. "הוועדה בכנסת תדון במצבנו ואני מקווה שאז התמונה תתבהר". ממשיכים לעקוב.

מיכל רוזן

בעקבות דיווח דבר ראשון הודיע משרד הרווחה אתמול (שני) כי יעביר 300 אלף שקלים לשנת 2016, להמשך הפעלת ״החצר הנשית״ בחיפה. למרות זאת, הנערות והנשים הצעירות חשות כי הקרקע איננה יציבה ועתידה של "החצר הנשית" בחיפה לא מובטח.

החצר הנשית בחיפה היא מרחב בטוח לנערות וצעירות בעיר, ופועלת כבר שלוש וחצי שנים. המקום מהווה בית לכ-250 נשים בממוצע בשנה בגילאי 13 עד 25, כאשר בכל יום פעילות משתתפות כארבעים נשים יהודיות, מוסלמיות, נוצריות, להט"ביות ועוד. המקום נפתח לבקשת הגורמים המקצועיים בעיריית חיפה ותוקצב במימון משותף של העירייה ומשרד הרווחה, אך בחצי השנה האחרונה לא העביר משרד הרווחה את התקציב הנדרש. הקושי המרכזי הוא הגישה הייחודית של החצר הנשית, שאינה תואמת את הסטנדרטים המקובלים של מוסדות המתוקצבים על ידי המשרד. עיריית חיפה טענה כי היא תומכת בהמשך הפעלת הפרוייקט, אך לא תוכל לעמוד לבדה במימון המקום ולכן הוחלט שהוא ייסגר.

על פי הודעת משרד הרווחה, המשרד רואה חשיבות רבה בהפעלת מסגרות לבני נוער בסיכון ועל כן הגיע לפתרון הטוב ביותר עבור הנערות המטופלות במקום. שני וורנר, מנהלת החצר הנשית אמרה אמש: "מחר יש את הוועדה בכנסת שתדון במצבנו ואני מקווה שאז התמונה תתבהר".

בימים אלה דנים משרד הרווחה יחד עם עיריית חיפה והעמותה על פתרון ארוך טווח. רוב הקשר של נשות החצר עם משרד הרווחה מתנהל דרך התקשורת, לצערן. לצד הרצון העז של הנשים לפעול בשיתוף פעולה מלא עם המשרד, לאחר החודשיים האחרונים בהם עברו תהליך פרידה "שובר לבבות" לדברן, באם לא יובטח פיתרון ארוך טווח לפעילות החצר, הן תאצלנה לסגור. תקציב נקודתי רק לשנת הפעילות הנוכחית לא עונה על צורכי הנשים, ואין כוונה להעביר את הנערות והנשים פעם נוספת את כאב הלב בעוד מספר חודשים.

עד להודעה זו במשרד הרווחה דרשו מהחצר הנשית להתאים את פעולתה למודלים קיימים ומתוקצבים. וורנר הסבירה שאף מודל לא יצליח לתת מענה לכל תחומי החיים של הצעירות ולשמר את הייחודיות של החצר. המקום הוא מרחב נשי מגן ומוגן שתמיד אפשר להתקבל אליו, "אין קריטריונים למעט גיל ומגדר והבחירה לקחת חלק מהתהליכים כאן היא לחלוטין חוויה של שליטה ואוטונומיה" אמרה וורנר. המודלים שהציע משרד הרווחה ידרשו מהעמותה לסגור את דלת החצר לחלק מהנשים שכיום מוצאות בו בית. אם העמותה תאמץ למשל את מודל ה"בית חם" העמותה למעשה תוכל לפעול רק עם 15 נערות בשנה על בסיס קבוע ורק נערות עד גיל 18. מסגרות אחרות לדברי וורנר יתנו מענה נקודתי למצוקה ספציפית ולא למכלול חייהן של הצעירות. כרגע אין זה ברור כלל מה כוונתו של המשרד כאשר הודיע כי מתקיים דיון על פתרון ארוך טווח והאם פתרון זה יענה הלכה למעשה למודל הפעילות הייחודי של החצר הנשית.

היום יתקיים דיון בנוגע לסכנת הסגירה של החצר הנשית בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, מהחצר הנשית יגיעו לדיון כ15 נערות ונשים צעירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!