דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקה ישירה

העסקה ישירה / כ-1,500 עובדי ניקיון בבתי החולים ייקלטו להעסקה ישירה

כך הודיע היום מנכ"ל משרד הבריאות. קליטת עובדי הניקיון תתבצע כתוצאה מהסכם שחתם בעניין משרד האוצר עם ההסתדרות. ניסנקורן: "צעד נוסף להגברת השוויון ולצמצום הפערים".

עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90)
עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע היום (חמישי) על יישום ההסכם עם ההסתדרות בדבר קליטתם של כ-1,500 עובדי ניקיון בבתי החולים להעסקה ישירה, כבר בחודש הקרוב. זאת, בשיתוף עם שר האוצר משה כחלון. כמו כן, ייקלטו להעסקה ישירה עובדי משמרות הבוקר בתאגידי הבריאות, העוסקים בפעילות הכלולה בסל הבריאות.

"מדובר בבשורה לא רק ל-1,500 משפחות העובדים אלא לחברה הישראלית כולה," אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "עובדי הניקיון בבתי החולים הם עובדי ליבה שממלאים תפקיד אינטגרלי והמעבר שלהם להעסקה ישירה הוא צעד נוסף להגברת השוויון ולצמצום הפערים". ניסנקורן הודה לשר האוצר ולמנכ"ל משרד הבריאות על ההיערכות היעילה ליישומו של ההסכם ולקליטת העובדים, ואמר כי "ההסתדרות תמשיך לפעול למען מיגור תבניות העסקה פוגעניות ולהיות שותפה בולטת בשינוי חברתי אמִתי".

משה כחלון ואבי ניסנקורן. צילום: דניאל בר-און, דוברות ההסתדרות
משה כחלון ואבי ניסנקורן. צילום: דניאל בר-און, דוברות ההסתדרות

בחודש יולי 2015 נחתם בין ההסתדרות ומשרד האוצר הסכם העקרונות בנושא קליטתם של עובדי קבלן במגזר הציבורי. זאת, לאחר מאבק ממושך שכלל גם איום בשביתה כללית במשק, והפגנה גדולה בהשתתפות אלפי עובדים מוועדים שונים בכיכר הבימה בתל אביב. ההסכם שיפר את מעמדם של 35 אלף עובדי קבלן בישראל, ובהם מאבטחים, עובדים סוציאלים ועובדי הוראה, וכן תרם לגיבוש הסכמות לקליטתם של 15 אלף עובדי קבלן נוספים להעסקה ישירה. מועד תחילת יישומו של ההסכם נקבע לשנת 2016, ועובדי הניקיון בבתי החולים הם קבוצת העובדים הגדולה הראשונה הנקלטת להעסקה ישירה כחלק מיישומו. בהמשך צפויים להיקלט בתהליך הדרגתי גם כ-5,000 עובדי קרנות מחקרים במקצועות הפרא-רפואיים, מאות אחיות בתי הספר, כ-5,000 סייעות מתוקצבות בגני הילדים וקרוב לאלפיים עובדים סוציאלים ברשויות המקומיות.

צוות בין-משרדי שהוקם לאחר חתימת ההסכם הכין את התשתית ליישומו, ובנה מסמך הנחיות מפורט עבור בתי החולים. האומדן התקציבי של המהלך מסתכם בכ-20 מיליון ש"ח.

מלבד הסכם זה, גם הסכם השכר הכללי במגזר הציבורי בין ההסתדרות והאוצר, קובע כי עובדי הקבלן במקצועות השמירה והניקיון, בכלל המגזר הציבורי, יקבלו מענק חתימה חד פעמי בסך 2,000 ש"ח. המענק יינתן בשתי פעימות, שהראשונה שבהן הייתה במשכורת חודש מאי האחרון. ההסתדרות נערכה לאכיפת יישומו של הסכם זה.

 

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!