דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

מצעד הגאווה בחיפה / החום החיפאי לא הבריח את אלפי החוגגות והחוגגים במצעד הגאווה

הצפונים חגגו הישגים חשובים - הכרה של העיר וקהילה אקטיביסטית וצבעונית. עדן בן זקן הקפיצה את המשתתפות אך קשה היה להתעלם מנאומה של ד"ר יאלי השש מארגון 'אישה לאישה', ומקטיעתו.

מצעד הגאווה בחיפה (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: דוברות עיריית חיפה
מצעד הגאווה בחיפה (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: דוברות עיריית חיפה
מיכל רוזן
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במצעד הגאווה בחיפה השתתפו השנה כחמשת אלפים צועדים – וזהו מצעד הגאווה הגדול ביותר שידעה העיר.

אתמול צעדו אלפים במצעד הגאווה החיפאי. זו השנה השנייה שעיריית חיפה לוקחת חלק פעיל באירוע הגאווה בעיר. עד השנה, מצעד הגאווה החיפאי צעד בשכונה הדר, ועם הגדילה והכניסה של העירייה להפקתו, הוזז המצעד לציר מוריה במרכז הכרמל.

מצעד בגאווה בחיפה. צילום: דבר ראשון.
מצעד בגאווה בחיפה. צילום: דבר ראשון.

חברי הקהילה הלהטב"קית, לא שכחו מאין באו והחליטו להפיק ערב המצעד את אירוע "מתהדרת בגאווה". לאירוע המיוחד הזה שהתקיים ברחוב מסדה שבשכונת הדר, הגיעו מאות אנשים. בנוסף להופעות, פינות ציור מודל,  מופעי דראג, במות פתוחות ודוכנים היה גם סטנדאפ נשי. מאחורי המצעד ו'מתהדרת בגאווה', עומדת "הקשת החיפאית" עמותה חדשה שהוקמה על ידי הקהילה המהווה מטריה למכלול פעילויות הקהילה וממנף את התרבות הגאה החיפאית.

חולצת המצעד 2016. צילום: מיטל דאנק
חולצת המצעד 2016. צילום: מיטל דנק

המצעד השנה יסכם שנה ייחודית של עשייה: בית לקהילה בשם "בית הקהילות לגאווה וסבלנות" שמוקם בימים אלו, הגדלת תקציבי עירייה, הקמת עמותת "הקשת החיפאית", שיתופי פעולה בין הקהילה לעירייה, מרפאה ייחודית לטרנס*, קבוצות חדשות ללהטב"ק, והתעוררות תרבותית גאה תחת הכותרת "יוצרימות חיפה גאה".

ארנון אלוש, מי שמנהל את "בית הקהילות לגאווה וסבלנות" המוקם בימים אלו, מספר שיש איזושהי גאווה להטב"קית של ייחודיות חיפאית, "שיח שהוא יותר פמיניסטי, יותר אקטיביסטי, שלא מתנחם בכורסא נינוחה אלא נלחם על המקום שלו וזה מייצר איזה שיח שהוא אחר".

מצעד הגאווה בחיפה. צילום: דוברות עיריית חיפה
מצעד הגאווה בחיפה. צילום: דוברות עיריית חיפה

המצעד השמח נסתיים באקורד צורם, כשנאום אופוזיציוני לראש העיר, שנשאה ד"ר יאלי השש מארגון 'אישה לאישה' נקטע על ידי צוות ההפקה של העירייה, והיא הורדה מן הבמה באמצעות מאבטחים. מופעים ונאומים של קהילת הלהט"ב שאמורים היו לעלות לאחריה קוצרו. שירה ברנשטיין, אחת המופיעות שהופעתה קוצצה, כתבה הבוקר בפייסבוק: "היה לי קשה מאוד להירדם אתמול בלילה. ניסיתי להבין, בדיעבד, עד כמה הזלזול של העירייה בנו באמת עמוק. לא רק אנחנו נפגענו מזה – גם נערה מאיגי בכרמיאל, שהייתה אמורה לנאום במסגרת "דבר הנוער" – המסורת היפה וארוכת השנים של המצעד בחיפה, נחתכה מהליין אפ ברגע".

"אנו מעודדות ומעודדים גם קיום של חוסר הסכמה, ריבוי דעות והבעת תגובה" הגיב לאירוע ארגון "הקשת החיפאית" שהיה בין מובילי המצעד, בפייסבוק, "אולם השתקת נואמת – מהווה משום אלימות. איננה מקובלת עלינו מכל וכל ואנו מגנים אותה בכל תוקף. אין שום צידוק לגילויי אלימות כלפי נשות ואנשי הקהילה בשום יום, לא כל שכן ביום הגאווה החיפאי".

"צר לנו שהיה מי שביקש לנצל בגסות את הבמה החגיגית על מנת לשאת נאומים אשר בינם ובין האירוע לא היה דבר וחצי דבר" נמסר מעיריית חיפה. 

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!