דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוף שבוע ארוך

קיצור שבוע העבודה / היום בוועדת השרים לענייני חקיקה: הצבעה על סוף שבוע ארוך

הצעת החוק הנוכחית זוכה לתמיכת רה"מ ושר האוצר, והיא תקרב את הישראלים אל המקובל במדינות ה-OECD, אבל עדיין לא קרוב מספיק.

סועדים בבית קפה, רחוב יפו, ירושלים צילום ארכיון: פלאש 90 / נתי שוחט.
סועדים בבית קפה, רחוב יפו, ירושלים צילום ארכיון: פלאש 90 / נתי שוחט.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הצעת חוק להארכת שישה סופי שבוע בשנה, כך שגם יום ראשון יהיה יום מנוחה באותם שישה שבועות, תעלה היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן ברכתו להצעה, וכן גם שר האוצר משה כחלון, ושר התיירות יריב לוין, שהודיעו כי יתמכו בהצעה בוועדה.

ההצעה מתייחסת להארכת שישה סופי שבוע כבר בשנת 2017, וזאת כחלק ממהלך לקיצור שבוע העבודה בדומה להיקף המקובל במדינות ה-OECD. ששת סופי השבוע הארוכים צפויים לקצר את שבוע העבודה הממוצע של העובד הישראלי ל-42 שעות בשבוע בממוצע, שעה פחות מהנהוג כיום. שבוע העבודה בישראל ארוך משבוע העבודה המקובל בעולם המערבי העומד על 40 שעות בשבוע, ופחות מכך.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, קרא לקצר את שבוע העבודה אף למעלה מהמוצע לחוק, ולהעמידו על 40 שעות כמקובל במדינות ה-OECD. מחקר שנעשה על ידי האגף הכלכלי של ההסתדרות העלה כי ישנו מתאם בין אורך שבוע העבודה ורמת הפריון, וכי במדינות בהן שבוע העבודה קצר ישנו פריון גבוה. 

ח״כ אלי כהן. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית
ח״כ אלי כהן. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

יוזם החוק ח"כ אלי כהן (כולנו) אמר כי "המעבר לסוף שבוע ארוך ישנה דרמטית את מאפייני העבודה וטומן בחובו תועלות רבות ביניהן, צמצום שחיקת העובד, הגברת האיזון בין חיי המשפחה לחיי העבודה, ושיפור איכות החיים של הפרט".

מספר ימי הלימודים של התלמידים יוותר בלא שינוי. שניים מסופי השבוע הארוכים יתקיימו במהלך חופשת הקיץ, וארבע ימי חופשה נוספים יקוזזו לתלמידים מתוך חופשת הפסח, או חנוכה. פורום "הורים נלחמים למען חופש מתואם עם הילדים" הביע תמיכה במהלך, וטען כי מדובר בצעד ראשון בכיוון הנכון, של התאמת חופשות מערכת החינוך לחופשות של הורים עובדים.

איגוד לשכות המסחר והתאחדות המלונות הביעו תמיכה אף הן במהלך. במסגרת השולחן העגול המשותף לממשלה, לארגוני המעסיקים ולהסתדרות, נבחנים בימים אלו צעדים שיתמכו בהגברת הצמיחה והפריון בישראל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!