דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ישי שליסל

גזר הדין / ישי שליסל נידון למאסר עולם ו-31 שנים בפועל

בנוסף, פסק בית המשפט כי על שליסל - שרצח את שירה בנקי ז"ל ופצע שבעה נוספים במצעד הגאווה בירושלים - לפצות את כל הנפגעים בסך כולל של מעל שני מיליון ש"ח.

ישי שליסל (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
ישי שליסל (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
דוד טברסקי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) את דינו של ישי שליסל,  שרצח את שירה בנקי ז"ל ופצע שישה נוספים במצעד הגאווה בירושלים ב-30 ביולי 2015. בית המשפט גזר עליו מאסר עולם בתוספת 31 שנות מאסר בפועל. עוד קבע בית המשפט כי שליסל יפצה את כל אחד מנפגעי העבירה, משפחת בנקי ושבעת נפגעי העבירה הנוספים, בסכום המירבי הקבוע בחוק, 258 אלף ש"ח, ובסך הכל 2,064,000 ש"ח.

שליסל ביצע את פיגוע הדקירה כחודש לאחר שסיים לרצות מאסר של עשר שנים בעקבות ניסיון דקירה במצעד הגאווה הירושלמי שהתקיים ב-2005, אז פצע שלושה צועדים בפצעים בינוניים ונידון ל-12 שנות מאסר ותשלום פיצויים לנפגעים.

בחודש אוגוסט 2015, הועמד שליסל למשפט בבית המשפט המחוזי בירושלים באשמת רצח, שישה ניסיונות רצח ופציעה בנסיבות מחמירות. הוא סירב להיות מיוצג על ידי עו"ד ולא שיתף פעולה עם הסנגוריה הציבורית בטענה שלבית המשפט אין כל סמכות עליו על פי "דיני התורה". באפריל האחרון הרשיע בית המשפט את שליסל בכל סעיפי האישום.

בגזר הדין התייחסו השופטים לעבירות הקודמות בהן הורשע וציינו כי "קנאותו החשוכה, האוטמת אותו מראות בני אדם לנגד עיניו, המשיכה והדריכה אותו בפעולותיו, בהן החל ימים ספורים לאחר שחרורו מן המאסר".

בנימוקיהם לגזר הדין, הוסיפו השופטים ותיארו את שליסל כ"אדם אכזרי. אדם מסוכן וחסר לב. אדם שיהדות של דרכי נועם, שיהדות שנתיבותיה שלום, שיהדות המלמדת כי חביב אדם – כל אדם – שנברא בצלם, זרה להווייתו. אדם הרואה עצמו 'ממית ומחייה' בשם עקרונות שהוא מינה עצמו לאוכפם. האדם המסוכן הזה, אינו יכול עוד שיסתובב ברחובות ירושלים ובכל מקום אחר".

עו"ד אושרת שוהם, נציגת התביעה, אמרה בתגובה לגזר הדין כי "בית המשפט הטיל מאסר כבד על ישי שליסל ובכך אמר שאין מקום בחברה לעברות של שנאה והטיל את מלוא כובד ידה של המערכת המשפטית. מדובר כאן בפגיעה במרקם החיים החברתי, פגיעה בערכי היסוד של המדינה ובערך חיי אדם. אנחנו שבעי רצון מהעונש וסבורים שהוא מעביר מסר ברור לכל אחד בחברה שחושב על לפגוע באדם אחר בשל דעותיו, נטיותיו וערכיו".

נועם אייל , אחד מהפצועים באירוע שנכח היום בבית המשפט אמר כי "השאלה היא כמה אנשים יבואו למצעד בירושלים, אחרי אירוע כזה. חשוב שיעבור המסר לאנשים כמו שליסל שמתכננים לפגע במצעד. חשוב שאנשים יבואו לירושלים להראות שיש הרבה אנשים במצעד. צריך להראות שזה מובן מאליו להסתובב בניצחון ולהראות את מי אתה ומי שאת ולהתגאות בזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!